Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program zielonej szkoły Świnoujście 2006

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1928 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program stworzony w celu lepszego wykorzystania i zagospodarowania wolnego czasu w trakcie wypoczynku w Świnoujściu. Przeznaczony dla uczniów klas III szkół podstawowych. Pomaga zobaczyć najciekawsze miejsca w okolicy oraz uczestniczyć w ciekawych imprezach.

WSTĘP

      Dzieci w młodszym wieku szkolnym są ciekawe otaczającego świata, badają, odkrywają i poszukują przygód. Wyjazd nauczyciela z uczniami do „Zielonej Szkoły” umożliwia rozwijanie aktywności poznawczej i twórczej ekspresji wychowanków. Wzmacnia więzi między uczniami w klasie, a także między wychowawcą. Umożliwia poznanie dzieci oraz nauczyciela z innej strony.

RAMOWY PROGRAM

TERMIN : 16.05.2006 – 30.05.2006

MIEJSCE: Świnoujście , ośrodek Grodek

UCZESTNICY: uczniowie SP 16 w Mysłowicach kl. III

KIEROWNIK :mgr Aneta Orlicka

OPIEKUN: mgr Gabriela Proksa

ŚWINOUJŚCIE - jedno z najatrakcyjniejszych miast polskiego wybrzeża, położone jest na samym krańcu północno-zachodniej Polski. Jest jedynym miastem w Polsce położonym na kilkudziesięciu wyspach. Jego granice stanowią: Zalew Szczeciński, Morze Bałtyckie oraz granica państwowa z Niemcami. Na wschodzie miasto sięga aż do Międzyzdrojów. W nowym podziale administracyjnym Świnoujście ma status miasta na prawach powiatu i jest jednym z największych w województwie zachodniopomorskim.

      Zajmuje obszar 195 km2 i, tu rzecz niespotykana ,z każdym rokiem powiększa swój teren. Na skutek ustępowania morza w ciągu ostatnich dwustu lat linia brzegowa przesunęła sięo 1,5 km. Miasto leży w krainie 44 wysp, ale zamieszkane są tylko trzy z nich: Uznam, Wolin i Karsibór. Na wyspie Uznam znajduje się jego centrum administracyjno-usługowe, dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi. Wolin, o powierzchni 265 km2, to największa polska wyspa oddzielona od lądu cieśniną Dziwną, która tworzy rozlewiska Zatok Cichej i Madejskiej, Zalewu Kamieńskiego i Jeziora Wrzosowskiego. Część Świnoujścia leżąca na wyspie Wolin (dzielnica Warszów) pełni funkcję dzielnicy przemysłowej; tu znajdują się największe zakłady związane z gospodarką morską oraz węzły komunikacyjne, terminal promowy, dworzec PKP i PKS.

      Trzecia zamieszkała wyspa to Karsibór - istnieją tu doskonałe warunki do rozwoju agroturystyki, uprawiania wędkarstwa i sportów wodnych.Na północy wyspy utworzony został rezerwat ptaków, Karsiborska Kępa. Na powierzchni przeszło 180 hektarów występuje ok. 140 gatunków ptaków w tym również bardzo rzadkie. Z uwagi na swoje położenie Świnoujście posiada wyjątkowo korzystne warunki dla rozwoju gospodarki morskiej i turystyki. Terminal promów morskich w Świnoujściu zapewnia stałe połączenia ze Szwecją i Danią. Promy obsługujące te linie umożliwiają przewóz pasażerów, samochodów osobowych, ciężarowych i wagonów kolejowych. W zachodniej części miasta przebiega granica polsko-niemiecka z pieszym przejściem Świnoujście - Alhbeck. Po niemieckiej stronie granicy znajduje się lotnisko Heringsdorf (12 km).

      Na terenie Świnoujścia funkcjonują dwie przeprawy promowe zapewniające łączność między wyspami Uznam Wolin. Jest to jedyna łączność pomiędzy wyspami, stąd mieszkańcy wyspy Uznam są prawdziwymi wyspiarzami.

CELE DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE:
  • Zapewnienie uczniom wypoczynku w klimacie morskim
  • Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych
  • Wdrażanie dbałości o bezpieczeństwo swoich i innych
  • Aktywne spędzanie czasu z przyrodą
  • Poszerzanie wiedzy z różnych wiedzy życia
  • Kształcenie poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania, czytania ze zrozumieniem i liczenia
  • Pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej uczniów
  • Nabywanie umiejetności poprzez praktyczne działanie
  • Rozpoznawanie zachowań uczniów w sytuacjach pozaszkolnych
  • Kształcenie samodzielności
  • Nabywanie umiejętności współżycia w grupie, integracja grupy
  • Zainteresowanie światem, jego różnorodnością, bogactwem i pięknem
CELE SZCZEGÓŁOWE :

UCZEŃ :
  • rozszerza zasób wiadomości o okolicy, miejscowości nadmorskiej
  • umie bezpiecznie i higienicznie korzystać z wypoczynku nad morzem
  • zna pojęcia: port, rejs, kutry, trawlery i flota rybacka
  • umie narysować plan ośrodka i opisać go
  • pisze pozdrowienia i adresuje pocztówkę
  • wykonuje pracę plastyczno- techniczną na dany temat i wyraża w niej swoje emocje
  • przestrzega zasad rywalizacji sportowej
  • rozszerza zakres liczbowy do miliona
  • zapisuje liczby sześciocyfrowe i siedmiocyfrowe
  • wykonuje działania w zakresie miliona
  • rozwiązuje zadania na porównywanie różnicowe
  • wymienia charakterystyczne cechy krajobrazu nadmorskiego
  • czyta znaki informacyjne
  • zna miejsca pamięci narodowej we własnym regionie
  • posługuje się mapą regionu i Polski
  • pisze sprawozdanie na określony temat
  • zna rośliny chronione w strefie nadmorskiej
  • dostrzega zależności między warunkami życia w wodzie a żyjącymi w niej roślinami
  • dostrzega zależność zwierząt wodnych od środowiska , w którym żyją
  • zna zwierzęta mórz i oceanów wyszukuje w tekście opisy
  • ilustruje ruchem i muzyką zjawiska przyrodnicze
  • zna zasady zachowania się w czasie pobytu nad morzem
  • zapoznanie z pracą różnych zawodów ( rybak, marnarz)
EKWIPUNEK UCZNIA NA NADMORSKĄ WYPRAWĘ
  • zdrowie i dobry humor
  • kurtka z kapturem
  • wygodne obuwie i klapki
  • zmiana bielizny dziennej
  • piżama
  • przybory do mycia
  • chusteczki higieniczne
  • mała butelka do picia
  • książka, gra planszowa
  • sprzęt sportowy
  • preparaty do opalania z filtrami ochronnymi
MATERIAŁY PROGRAMOWE
  • zeszyt
  • podręcznik
  • ćwiczenia
  • wycinanka
  • piórnik z pełnym wyposażeniem: długopis, ołówek, kredki, gumka, temperówka, nożyczki, klej
REGULAMIN UCZESTNIKA
  1. Jesteśmy życzliwi i koleżeńscy, słuchamy poleceń opiekunów.
  2. Codziennie tworzymy miłą i życzliwą atmosferę.
  3. Nigdy nie oddalamy się od grupy!
  4. Patrzymy, obserwujemy, myślimy i wyciągamy wnioski.
  5. Krytykując dajemy swoją propozycję rozwiązania.
  6. Wykorzystujemy czas nocny na sen, a jeżeli nie możemy spać – pozwalamy spać innym.
  7. O wszystkich problemach informujemy opiekunów .
  8. Konflikty rozwiązujemy bez agresji .
  9. W jadalni zachowujemy się spokojnie i w ciszy spożywamy posiłki.
  10. Dbamy o higienę osobistą .
  11. Dbamy o porządek i czystość w swoich pokojach.
  12. W pokojach zachowujemy się spokojnie , nie narażamy siebie i innych na niebezpieczeństwo .
  13. Szanujemy sprzęty i wyposażenie budynku mieszkalnego .
  14. O wszystkich problemach w pierwszej kolejności informujemy opiekunów.
  15. Przyroda naszym przyjacielem – szanujmy ją!
HARMONOGRAM DNIA NA ZIELONEJ SZKOLE W ŚWINOUJŚCIU W DNIACH 16-30.05.2006.

RANO:
  • pobudka 7.30 - powitanie dnia
  • śniadanie 8.00 - 8.30
  • przygotowanie do wyjścia
    Przed południem - wycieczka

    PO POŁUDNIU:
  • obiad 13.00 – 13.30
  • cisza poobiednia 13.30 – 15.00
  • zajęcia edukacyjne 15.00 – 17.00 (lub sportowe)

    WIECZÓR:
  • zajęcia własne
  • kolacja 18.00 – 18.30
  • wieczór z piosenką ( dyskoteka , oglądanie filmu)
  • przygotowania do snu

    Cisza nocna 21.30- 8.00 PROGRAM ZAJĘĆ
OŚRODEK TEMATYCZNY

„POZMAJEMY ŻYCIE W MIEJSCOWOŚCI NADMORSKIEJ”

Dzień 1
  • wyjazd autokarem z Mysłowic
  • rozmowa na temat bezpieczeństwa w podróży przyjazd do ośrodka Grodek
  • zakwaterowanie w pokojach - poznanie obiektu i jego okolicy
  • przypomnienie uczestnikom regulaminu i ramowego rozkładu dnia
  • omówienie zasad bezpieczeństwa
  • omówienie warunków życia w wodzie , grupy roślin wodnych
Dzień 2 POWITANIE Z MORZEM
  • poznanie obiektu i okolicy
  • przypomnienie uczestnikom regulaminu i ramowego rozkładu dnia
  • omówienie zasad bezpieczeństwa
  • spacer nad morze w kierunku wiatraka
  • wykonanie prac plastycznych dowolnie wybranymi technikami
Dzień 3 MY NA PLAŻY –JAK RYBY W WODZIE
  • gry sportowe na plaży
  • konkurs na ciekawą rzeźbę z piasku ( zwierzęta wodne )
  • konkurs matematyczny „Mistrz tabliczki mnożenia i dzielenia”
  • tryb życia zwierząt wodnych
  • wykorzystanie propozycji dzieci na spędzenie wolnego czasu
  • zajęcia muzyczne „ Szum oceanów”
Dzień 4 POZNAJEMY ŚWINOUJŚCIE
  • piesza wycieczka po Świnoujściu
  • spacer po parku
  • opis najciekawszego miejsca zauważonego podczas spaceru
  • malowanie plakatu promującego Świnoujście
  • zwiedzanie Bazy Marynarki Wojennej
Dzień 5 BAŁTYCKA POCZTA
  • pisanie pozdrowień, adresowanie kartek i listów,( zasady ortograficzne pisownia nazw miejscowości wielką literą
  • spacer po plaży , obserwowanie pływających statków i promów pasażerskich
  • malowanie morskiego krajobrazu
  • zajęcia językowe
Dzień 6 DZISIAJ JEDZIEMY NA WYCIECZKĘ
  • całodniowa wycieczka autokarowa do Wolińskiego Parku Narodowego
  • flora i fauna wyspy - Jeziorko Turkusowe
  • Wzgórze Zielonka
  • zabawy i gry wśród piratów
Dzień 7
POZNAJEMY PRACĘ RYBAKÓW
  • zwiedzamy port -rozmowy o pracy rybaków
  • wyjaśnianie pojęć związanych z pracą rybaków
  • rejs statkiem po porcie, zwiedzanie latarnii morskiej, „ Przygoda w fortach”
  • sprawozdanie z wycieczki- Praca rybaka, jak człowiek wykorzystuje dary morza?
Dzień 8 MIESZKAŃCY MÓRZ I OCEANÓW
  • spacer nad morze
  • inscenizacja wiersza pt . „Pan Maluśkiewicz i wieloryb – wykorzystanie naturalnej scenografii
  • konkurs na najciekawszą łódkę wykonaną z materiałów przyrodniczych
  • malowanie na kamieniach
  • neptunalia
Dzień 9 MUZEUM RYBOŁÓWSTWA
  • oglądanie eksponatów znajdujących się w muzeum
  • zapoznanie z historią miasta Świnoujście
  • konkurs na wiedzę dotyczącą eksponatów z muzeum
Dzień 10 POZNAJEMY MIĘDZYZDROJE
  • wycieczka autokarowa do Międzyzdrojów
  • rezerwat żubrów
  • molo
  • promenada gwiazd
  • hotel „Amber”
  • Muzeum Figur Woskowych
Dzień 11 ACH, TA ZŁOTA PLAŻA
  • kąpiele słoneczne
  • plażowa piłka nożna -wyścigi rzędów
  • konkurs rzeźby z piasku
Dzień12 WIELKIE ZAKUPY
  • spacer głównym deptakiem Świnoujścia
  • zakup pamiątek dla najbliższych
  • przejażdżki gokartami
Dzień 13 Z WIZYTĄ U ZACHODNICH SĄSIADÓW
  • wycieczka do miejscowości Ahlbeck i Heringstorf
  • zażywanie kąpieli w kompleksie basenowym
Dzień 14 POŻEGNANIE ZE ŚWINOUJŚCIEM
  • przejazd kolejką po mieście
  • spacer brzegiem morza
  • konkurs wiedzy o mieście
Dzień 15 POWRÓT DO DOMU
  • pogadanka na temat bezpieczeństwa w czasie podróży
  • powrót w godzinach wieczornych
Uwaga:

      Kolejność realizacji zadań lub zmiana programu może nastąpić w zależności od warunków atmosferycznych
Przy realizacji treści programowych wykorzystano podręcznik –Szkoła Marzeń

ANKIETA DLA UCZNIA

KORZYSTAJĄC ZE SKALI OCEN OD 0 DO 6, UDZIEL ODPOWIEDZI NA PONIŻSZE PYTANIA :
  1. Czy podobało Ci się miejsce pobytu w Zielonej Szkole ?

    1 2 3 4 5
  2. Czy program zajęć był ciekawy ?

    1 2 3 4 5
  3. Czy dowiedziałeś się czegoś nowego w czasie wycieczek i zajęć ?

    1 2 3 4 5
  4. Jak układała Ci się współpraca z koleżankami i kolegami ?

    1 2 3 4 5
  5. Czy miło spędziłeś czas w czasie zajęć sportowych i rekreacyjnych?

    1 2 3 4 5
DZIĘKUJĘ

Gabriela Proksa

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie