Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Hospitacja diagnozująca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2075 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Hospitacja diagnozująca jest jednym z elementów mierzenia jakości pracy przedszkola. Celem mojej hospitacji diagnozującej było sprawdzenie poziomu umiejętności dzieci 6 letnich w zakresie czytania.


Nauczyciel : Małgorzata Kloc

Grupa : dzieci 6-letnie

Rodzaj zajęć : Ćwiczenia sprawdzające stopień opanowania umiejętności czytania.

Cele ogólne :
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia znaków i symboli graficznych.
  • Doskonalenie koordynacji słuchowo - wzrokowej.
  • Aktywizowanie uwagi i spostrzegawczości.
Cele operacyjne :
    dziecko
  • poprawnie rozpoznaje i nazywa litery drukowane i pisane;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazu;
  • łączy sylaby w proste wyrazy;
  • układa i odczytuje wyrazy z rozsypanki literowej i sylabowej;
  • czyta wyrazy, proste zdania i krótki tekst;
  • rozumie czytany tekst;
Metody : słowna, oglądowa, praktycznych działań

Formy : z całą grupą, zespołowa, indywidualna

Środki dydaktyczne:
  • obrazki: lalka, klocki, farby, przygotowane nakrywki białe, kolorowe, litery z alfabetu ruchomego
  • sylaby na kolorowych figurach geometrycznych (rozrzucone)
  • ilustracja, wyrazy na ułożenie zdania
  • karty ćwiczeń 1, 2, 3
  • biała koperta nr 1 z wyrazami na ułożenie zdania
  • 1 taca na stół na odkładane karty ćwiczeń
  • ołówek dla każdego dziecka
  • koperta szara 2, 3 - wyrazy na patyczkach
Przebieg:

Zagadki:
Maleńki, czarny znaczek, który nam świat otwiera.
Jest w książce, jest w czytance, już wiecie? To … (litera)
Opowiadają, choć ust nie mają
Różne wyrazy z nich składają. (litery)
  1. Znajomość znaków graficznych liter alfabetu. - praca w 3 zespołach na dywanie - dziecko wyróżnia litery drukowane i pisane spośród innych symboli graficznych i zaznacza mazakiem otaczając pętlą litery (na szarym arkuszu papieru różne symbole graficzne).
  2. Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej.
    • praca z całą grupą przy tablicy (3 obrazki: lalka, klocki, farby; nakrywki białe i kolorowe, litery z alfabetu ruchomego)
      • głoskuje wyraz (ile głosek); jaka głoska w nagłosie, wygłosie i śródgłosie
      • dzieli wyraz na sylaby
      • budowanie schematu i modelu wyrazu (układanie z białych i kolorowych nakrywek)
      • układa wyraz z liter
    • praca indywidualna przy stolikach: karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 1)
  3. Łączenie sylab w proste wyrazy, odczytywanie wyrazów.
    • praca z całą grupą przy tablicy
      • dziecko dopasowuje sylaby umieszczone na takich samych kształtach i odczytuje wyraz (zestaw sylab na figurach geometrycznych)
    • praca indywidualna przy stolikach: karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 3)
  4. Układanie prostych wyrazów z rozsypanki literowej. - praca w 6 zespołach na dywanie - składanie obrazka z części, np. komputer, telewizor, aktor, motyl, tulipan, pisanka; dzieci odczytują wyraz (w szarej kopercie nr 2 pocięty obrazek i litery – dla każdego zespołu inny obrazek)
  5. Czytanie prostych wyrazów. (rozdanie wyrazów na patyczkach) - zabawa ruchowa Jaki to wyraz Na przerwę w muzyce odczytuje i pokazuje wyraz (zestaw wyrazów na kartonowych patyczkach, np. dyrygent, nuty, flet; nagranie muzyczne – płyta CD)
  6. Czytanie prostych zdań, krótkiego tekstu.
    • praca z całą grupą przy tablicy – ilustracja i zdanie (pocięte wyrazy)
      • dzieci podpisują obrazek, układając wyrazy w zdanie; odczytuje.
    • praca indywidualna przy stołach w białej kopercie nr 1 zestaw wyrazów (1 zdanie, dla każdego dziecka inne)
  7. Czytanie prostych zdań ze zrozumieniem.
    • praca w 6 zespołach na dywanie (w kopertach szarych 3 po 2 obrazki i 2 zdania dla każdego zespołu)
      • łączy zdanie z odpowiednim obrazkiem; odczytuje
    • praca indywidualna : karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 2)
Małgorzata Kloc

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie