Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Hospitacja diagnozująca

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 996 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Hospitacja diagnozująca jest jednym z elementów mierzenia jakości pracy przedszkola. Celem mojej hospitacji diagnozującej było sprawdzenie poziomu umiejętności dzieci 6 letnich w zakresie czytania.


Nauczyciel : Małgorzata Kloc

Grupa : dzieci 6-letnie

Rodzaj zajęć : Ćwiczenia sprawdzające stopień opanowania umiejętności czytania.

Cele ogólne :
  • Rozwijanie umiejętności rozumienia znaków i symboli graficznych.
  • Doskonalenie koordynacji słuchowo - wzrokowej.
  • Aktywizowanie uwagi i spostrzegawczości.
Cele operacyjne :
    dziecko
  • poprawnie rozpoznaje i nazywa litery drukowane i pisane;
  • dokonuje analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej wyrazu;
  • łączy sylaby w proste wyrazy;
  • układa i odczytuje wyrazy z rozsypanki literowej i sylabowej;
  • czyta wyrazy, proste zdania i krótki tekst;
  • rozumie czytany tekst;
Metody : słowna, oglądowa, praktycznych działań

Formy : z całą grupą, zespołowa, indywidualna

Środki dydaktyczne:
  • obrazki: lalka, klocki, farby, przygotowane nakrywki białe, kolorowe, litery z alfabetu ruchomego
  • sylaby na kolorowych figurach geometrycznych (rozrzucone)
  • ilustracja, wyrazy na ułożenie zdania
  • karty ćwiczeń 1, 2, 3
  • biała koperta nr 1 z wyrazami na ułożenie zdania
  • 1 taca na stół na odkładane karty ćwiczeń
  • ołówek dla każdego dziecka
  • koperta szara 2, 3 - wyrazy na patyczkach
Przebieg:

Zagadki:
Maleńki, czarny znaczek, który nam świat otwiera.
Jest w książce, jest w czytance, już wiecie? To … (litera)
Opowiadają, choć ust nie mają
Różne wyrazy z nich składają. (litery)
  1. Znajomość znaków graficznych liter alfabetu. - praca w 3 zespołach na dywanie - dziecko wyróżnia litery drukowane i pisane spośród innych symboli graficznych i zaznacza mazakiem otaczając pętlą litery (na szarym arkuszu papieru różne symbole graficzne).
  2. Dokonywanie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej.
    • praca z całą grupą przy tablicy (3 obrazki: lalka, klocki, farby; nakrywki białe i kolorowe, litery z alfabetu ruchomego)
      • głoskuje wyraz (ile głosek); jaka głoska w nagłosie, wygłosie i śródgłosie
      • dzieli wyraz na sylaby
      • budowanie schematu i modelu wyrazu (układanie z białych i kolorowych nakrywek)
      • układa wyraz z liter
    • praca indywidualna przy stolikach: karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 1)
  3. Łączenie sylab w proste wyrazy, odczytywanie wyrazów.
    • praca z całą grupą przy tablicy
      • dziecko dopasowuje sylaby umieszczone na takich samych kształtach i odczytuje wyraz (zestaw sylab na figurach geometrycznych)
    • praca indywidualna przy stolikach: karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 3)
  4. Układanie prostych wyrazów z rozsypanki literowej. - praca w 6 zespołach na dywanie - składanie obrazka z części, np. komputer, telewizor, aktor, motyl, tulipan, pisanka; dzieci odczytują wyraz (w szarej kopercie nr 2 pocięty obrazek i litery – dla każdego zespołu inny obrazek)
  5. Czytanie prostych wyrazów. (rozdanie wyrazów na patyczkach) - zabawa ruchowa Jaki to wyraz Na przerwę w muzyce odczytuje i pokazuje wyraz (zestaw wyrazów na kartonowych patyczkach, np. dyrygent, nuty, flet; nagranie muzyczne – płyta CD)
  6. Czytanie prostych zdań, krótkiego tekstu.
    • praca z całą grupą przy tablicy – ilustracja i zdanie (pocięte wyrazy)
      • dzieci podpisują obrazek, układając wyrazy w zdanie; odczytuje.
    • praca indywidualna przy stołach w białej kopercie nr 1 zestaw wyrazów (1 zdanie, dla każdego dziecka inne)
  7. Czytanie prostych zdań ze zrozumieniem.
    • praca w 6 zespołach na dywanie (w kopertach szarych 3 po 2 obrazki i 2 zdania dla każdego zespołu)
      • łączy zdanie z odpowiednim obrazkiem; odczytuje
    • praca indywidualna : karta ćwiczeń dla każdego dziecka (załącznik 2)
Małgorzata Kloc

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie