Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Razem w Zjednoczonej Europie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1587 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu scenariusz imprezy szkolnej prezentujący Austrię. Celem inscenizacji jest przekazanie informacji o Austrii, jej położenie i ukształtowanie terenu, flaga, język, nazwa stolicy, ważniejsze miasta. Chciałam także przypomnieć historyczną rolę Polski podczas oblężenia Wiednia, zapoznać dzieci z kompozytorami: Straussem, Mozartem i ich muzyką.
Jest to impreza szkolna prezentująca AUSTRIĘ.

Celem inscenizacji jest:
  • przekazanie informacji o Austrii: położenie i ukształtowanie terenu, flaga, język, nazwa stolicy, ważniejsze miasta.
  • przypomnienie historycznej roli Polski podczas oblężenia Wiednia.
  • poznanie kompozytorów austriackich: J.Straussa, W.A.Mozarta i ich muzyki.
  • budzenie poczucia przynależności i braterstwa z narodami Europy.
  • przypomnienie właściwych norm zachowania podczas pobytu w kawiarni i podczas zaproszenia do tańca.
„ Razem, w Zjednoczonej Europie"

Przebieg imprezy prezentującej AUSTRIĘ
  1. Przywitanie, zapoznanie z celem spotkania.
  2. Odśpiewanie przez wszystkich hymnu Unii Europejskiej „Ody do radości" przy akompaniamencie pianina.
  3. Zaprezentowanie inscenizacji słowno - muzycznej o Austrii.
  4. Podsumowanie zdobytych wiadomości o Austrii: przyklejenie na konturowej mapie Europy flagi tego państwa, sylwetki narciarza, wskazanie i odczytanie z mapy nazwy stolicy.
  5. Nawiązanie i przypomnienie informacji o Finlandii, państwie już poznanym, wskazanie na mapie.
  6. Degustacja sernika po wiedeńsku przy wtórze walców Johanna Straussa.
„Razem w Zjednoczonej Europie”
Scenariusz inscenizacji słowno-muzycznej prezentujący AUSTRI Ę

Osoby: Paweł
rodzice
kolega
koleżanka I
koleżanka II
członkowie orkiestry
para tańcząca walca


Rekwizyty:
  • flaga austriacka, konturowa mapa Europy, instrumenty muzyczne,
  • elementy wyposażenia pokoju Pawła: narty, kijki, kombinezon, ława,fotele, telefon itp.
  • elementy wyposażenia kawiarni: stolik, krzesła, wieszak, świecznik itp.
  • elementy wyposażenia pokoju hotelowego: fotele, stolik, sofa, przewodniki i informatory itp.
CELE OGÓLNE PREZENTACJI:
  • przekazanie informacji o Austrii: położenie i ukształtowanie terenu, flaga, język, nazwa stolicy, ważniejsze miasta.
  • przypomnienie historycznej roli Polski podczas oblężenia Wiednia.
  • poznanie kompozytorów austriackich: J.Straussa, W.A.Mozarta i ich muzyki.
  • budzenie poczucia przynależności i braterstwa z narodami Europy.
  • przypomnienie właściwych norm zachowania podczas pobytu w kawiarni i podczas zaproszenia do tańca.
SCENA I

Wnętrze pokoju Pawła: fotele, stolik, v tle mapa Europy, flaga austriacka.
Paweł siedzi w fotelu, prawa noga i lewa ręka „ w gipsie".

Dzwoni telefon:

Paweł: - Słucham?

Kolega: -Cześć Paweł! Poznajesz? Co u ciebie słychać? Dlaczego nie chodzisz do szkoły?

Paweł: - Cześć! Jestem uziemiony! Wpadnij do mnie z dziewczynami to wam opowiem dlaczego.

Kolega : -Dobra! Zaraz u ciebie będziemy.

(muzyka: Johann Strauss - polka „ Tritsch - Tratsch" )

Kolega i koleżanki I i II: - Cześć Paweł! (witają się przez podanie ręki)

Koleżanka I: - O rany! Jak ty wyglądasz!?
Paweł: - Odjazdowo, nieprawdaż?

Koleżanka II: - Sądząc po twoim wyglądzie, miałeś dużo mocnych wrażeń podczas ferii.
Koleżanka I: - Opowiadaj!
Paweł: - Na ferie zimowe wyjechałem z rodzicami do Austrii. Pojechaliśmy w góry Alpy, do Insbrucku, pojeździć na nartach.

Koleżanka II: - Słuchaj! Czy te Alpy są wyższe od naszych Tatr?
Paweł: - Oczywiście! I zawsze leży tam śnieg i są wspaniałe warunki narciarskie.
Kolega : - Dobra, dobra ....opowiadaj dlaczego jesteś w gipsie.
Paweł: - Będąc w Insbrucku chciałem poczuć się jak Adam Małysz i skoczyłem sobie ... ale prosto w gips. Teraz już wiem, że dla takich skoczków jak ja, to jest ośla łączka. Koleżanka I: - Duża jest ta Austria?

Paweł: - Mniej więcej 4 razy mniejsza od Polski. Zobacz, tam wisi mapa Europy.
(koleżanka I podchodzi do mapy, pokazuje i odczytuje nazwę stolicy)

Koleżanka II: - Stolicą Austrii jest Wiedeń. Słyszałam ,że to piękne miasto.

Kolega : - Słuchaj Paweł! W jakim języku się tam porozumiewałeś? Po Austriaku?

Paweł: - No coś ty! Nie ma języka austriackiego. Wszyscy tam mówią po niemiecku. Ja próbowałem rozmawiać po angielsku, ale dobrze, że pani od angielskiego tego nie słyszała.

Koleżanka I: - Czy to narodowa flaga Austrii? (pokazuje ręką na ścianę, na wyeksponowaną flagę)

Paweł: - Oczywiście! Podobna trochę do naszej polskiej, no nie?

Koleżanka II: - Jak nazywa się największa rzeka w Austrii?

Paweł: - Największą rzeką Austrii jest Dunaj.

Kolega : - No dobra. Wszystko fajnie, ale co to za ferie w górach, kiedy człowiek jest połamany? '

Paweł: - Po tym moim pechowym skoku, rodzice postanowili, że resztę ferii spędzimy w stolicy Austrii czyli w Wiedniu.

Koleżanka I: - Ojej! Ale ekstra! Pamiętacie, jak nasza pani od muzyki opowiadała nam o słynnych, austriackich kompozytorach -Mozarcie i Straussie, którzy zasłynęli z komponowania pięknych walców?

Koleżanka II: - Pamiętam! Najsłynniejszy ich walc to „Nad pięknym modrym Dunajem"

(muzyka: Johann Strauss: „Nad pięknym modrym Dunajem")

SCENA II

Zasłonięcie „ ruchomą kurtyną" pokoju Pawła. Odsłonięcie wnętrza kawiarni, w tle ośnieżone szczyty górskie. Orkiestra pod batutą dyrygenta „ gra” utwory Johanna Straussa. Wchodzą rodzice Pawła. Normy kulturalnego zachowania: pomoc w zdjęciu płaszcza, odsunięcie krzesła kobiecie, złożenie zamówienia u kelnerki.

Orkiestra cały czas „gra " -walce Johanna Straussa.

Mama: - Jak to dobrze ,że udało nam się kupić dla Pawła te informatory i przewodniki o Austrii w języku polskim.

Tata: - Biedak! Tak się połamał na tych nartach. Dobrze, że interesuje się historią, bo inaczej co on by teraz robił?
Rodzice piją kawę, delektują się sernikiem słuchają muzyki, podziwiaj ą parę w stylowych strojach tańczącą walca/normy zaproszenia do tańca/.

Mama: - Masz rację! Paweł to mądry chłopiec. Ciekawa jestem jakimi wiadomościami nas dziś zaskoczy.

Tata: - Zaraz się przekonamy.

(muzyka : W. A. Mozart „Marsz Turecki") Zasłonięcie ruchomą kurtyną wnętrza kawiarni.

SCENA III

Wnętrze pokoju hotelowego. Wchodzą rodzice, Paweł siedzi zaczytany w przewodnikach i informatorach o Austrii.

Mama: - Witaj kochanie. Jak minęło popołudnie?

Tata: - Co ciekawego wyczytałeś z tych przewodników?

Paweł: - Siadajcie wygodnie i posłuchajcie. (rodzice siadają, a Paweł rozpoczyna „wykład")

Paweł: - Czy wiecie, że polski król. Jan III Sobieski, w XVII w. na czele wojsk polskich ruszył na odsiecz oblężonego przez Turków Wiednia? Odniósł tak wielkie zwycięstwo, że Turcy w popłochu uciekali zostawiając cały swój dobytek.

Rodzice: - Wiemy, wiemy.

Paweł: - A historię picia kawy „po turecku" znacie?

Rodzice: -Nie, nie. (przecząco kręcą głowami).

Paweł: - Otóż żołnierze polscy po wygranej bitwie, penetrując obóz turecki natrafili między innymi na worki pełne brązowych ziaren. Kiedy zmielony, pachnący proszek zalali wrzącą wodą i posmakowali ... zrozumieli skąd Turcy mieli tyle wigoru do walki. Te ogromne zapasy kawy otrzymał w nagrodę dzielny Polak-Kulczycki, otwierając niebawem w Wiedniu pierwszą kawiarnię.

Mama: - Aha! To dlatego tak parzoną kawę nazywamy „kawą po turecku".

Tata: - I pomyśleć, że przyjemność picia kawy zawdzięczamy polskiemu królowi - Janowi III Sobieskiemu.

Mama: - Synku! Mam nadzieję, że masz jeszcze ciekawą lekturę na jutro. My z tatą wybieramy się do słynnej na cały świat Opery Wiedeńskiej na spektakl.

Paweł: -Oczywiście! Bądźcie spokojni. Czy to ta sama opera, z której w Nowy Rok telewizje prawie wszystkich krajów transmitują koncert noworoczny w wykonaniu orkiestry symfonicznej?

Mama: - Właśnie do tej opery idziemy jutro.

Tata: - Dobranoc synku. Do jutra! „

      Odegranie " przez orkiestrę „Marsza Radeckiego " Johanna Straussa, wspólne wyklaskiwanie rytmu pod kierunkiem dyrygenta przez wszystkich uczestników imprezy.

OPRACOWAŁA: Katarzyna Frankowska Kręcisz

Nauczyciel mianowany SOSW w Lęborku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie