Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesteśmy rybakami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 820 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu scenariusz zajęcia otwartego dla dzieci i rodziców w przedszkolu. Głównym zadaniem jest stwarzanie okazji do prezentacji osiągnięć dzieci, integracja rodziców z przedszkolem.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO –
WSPÓŁUCZESTNICZĄCEGO DLA DZIECI
I RODZICÓW


Data: 26.11.03

Prowadząca: Dorota Ślesińska

Temat: „Jesteśmy rybkami”

Grupa: 4 – latki

Cele ogólne:
- stwarzanie okazji do prezentacji osiągnięć dzieci,
- stwarzanie okazji sprzyjających integracji grupy dzieci i rodziców,
- zachęcanie rodziców do aktywnego udziału w zajęciu,
- współudział dzieci i rodziców w dekorowaniu przedszkola własnymi wytworami plastycznymi.

Cele operacyjne:
- dziecko chętnie prezentuje przed większą publicznością własne osiągnięcia,
- dzieci i rodzice aktywnie uczestniczą w zabawach integracyjnych,
- dziecko przestrzega reguł wspólnej zabawy,
- dziecko wraz z rodzicami aktywnie uczestniczy w dekoracji przedszkola wspólnie wykonanymi pracami plastycznymi.

Metody pracy:
- zabawowa
- zadaniowa

Formy pracy:
- grupowa
- zespołowa

Środki dydaktyczne:
- opaski na głowę z emblematami rybek wykonanymi przez dzieci,
- balony
- szarfy w czterech kolorach
- dyplomy dla dzieci
- chusta
- blok techniczny, mazaki, klej
- różnorodne materiały zgromadzone przez rodziców potrzebne do wypełnienia szablonu rybek ( guziki, cekiny, plastelina, kolorowe wstążki, błyszczące materiały, koronki, folie samoprzylepne, koraliki, złotka itp.),
- zdjęcia dzieci.

Przebieg zajęcia:
Część wstępna
1. Dzieci w rytmie muzyki wchodzą na salę gimnastyczną, w której zgromadzeni są rodzice i ustawiają się w kole.
2. Nauczycielka wita rodziców i przedstawia cel oraz plan spotkania.
3. Występy artystyczne dzieci:
- piosenka „Gdy dzień wstaje”
- wiersz E. Sz. Zarembiny „Rybki”
- piosenka „Płynie rybka”
- wiersz E. Sz. Zarembiny „Złota rybka”
Część zasadnicza
Po części artystycznej nauczycielki zapraszają rodziców do wspólnej zabawy. Proszą rodziców aby ustawili się wraz z dziećmi w dużym kole i założyli przygotowane szarfy.
I Zabawy z chustą:
1. „Fala” – rodzice i dzieci stojąc w kole trzymają za końce dużej okrągłej chusty. Przy akompaniamencie pianina poruszają chustą tak, aby powstały fale. Przy wysokich dźwiękach i spokojnej muzyce robią małe fale, przy niskich i głośnych dźwiękach naśladują wzburzoną wodę.
2. „Czy rybki potrafią pływać” – rodzice otrzymują balon dla każdego dziecka, nadmuchują go, pisakiem rysują na nim rybkę i podpisują go imieniem swojego dziecka. Balony rzucają na chustę i razem z dziećmi w rytm muzyki falują chustą, uważając, aby żadna „rybka” nie wyskoczyła z wody.
3. „Nurkowanie” – na odpowiednie polecenie dzieci lub rodzice wbiegają- „nurkują” pod falującą chustę. (np. nurkują dziewczynki, chłopcy, rodzice z czerwonymi szarfami itp.)
4. „Rybak i rybki” – jeden z rodziców chodzi po chuście - jest „rybakiem”, a dzieci „rybki” wchodzą pod falującą chustę. Zadaniem rybaka jest złapać rybki, a reszta rodziców falując chustą utrudnia złapanie tych rybek.
5. „Czyja to rybka” – pod chustę wchodzą najpierw dziewczynki, a potem chłopcy. Przez otwór znajdujący się po środku chusty dzieci wystawiają kolejno ręce. Zadaniem rodziców jest rozpoznanie po ręce swojego dziecka.
II Uroczyste wręczenie dyplomów:
Po skończonych zabawach dzieci siadają ze swoimi rodzicami. Nauczycielka oznajmia, że od dzisiaj wszystkie dzieci z grupy drugiej nazywają się „Rybki”. Potem wzywa do siebie kolejno każde dziecko wręczając mu dyplom upamiętniający udział w uroczystości nadania nazwy grupie.
III Zajęcia plastyczne
Po wręczeniu dyplomów dzieci wraz z rodzicami przechodzą do sali grupy II, a nauczycielka zaprasza do wspólnej pracy.
Każdy z rodziców otrzymuje kartkę bloku technicznego, na którym rysuje kontury rybki lub dostaje gotowy kontur. Zadaniem rodziców i dzieci jest ozdobienie konturów rybki różnorodnymi materiałami, oraz przyklejenie na nim zdjęcia swojego dziecka. Po skończeniu pracy każdy rodzic wraz z dzieckiem przypina wykonaną rybkę na tablicy imitującej wodę, która stanowi element dekoracji sali.
Część podsumowującaNauczycielka dziękuje rodzicom i dzieciom za wspólną pracę i zabawę, a następnie prosi rodziców o wypełnienie arkusza ewaluacji.


Opracowała:
mgr Dorota Ślesińska
Przedszkole Samorządowe nr 47 w Gdyni

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie