Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesteśmy rybakami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 786 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu scenariusz zajęcia otwartego dla dzieci i rodziców w przedszkolu. Głównym zadaniem jest stwarzanie okazji do prezentacji osiągnięć dzieci, integracja rodziców z przedszkolem.

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO –
WSPÓŁUCZESTNICZĄCEGO DLA DZIECI
I RODZICÓW


Data: 26.11.03

Prowadząca: Dorota Ślesińska

Temat: „Jesteśmy rybkami”

Grupa: 4 – latki

Cele ogólne:
- stwarzanie okazji do prezentacji osiągnięć dzieci,
- stwarzanie okazji sprzyjających integracji grupy dzieci i rodziców,
- zachęcanie rodziców do aktywnego udziału w zajęciu,
- współudział dzieci i rodziców w dekorowaniu przedszkola własnymi wytworami plastycznymi.

Cele operacyjne:
- dziecko chętnie prezentuje przed większą publicznością własne osiągnięcia,
- dzieci i rodzice aktywnie uczestniczą w zabawach integracyjnych,
- dziecko przestrzega reguł wspólnej zabawy,
- dziecko wraz z rodzicami aktywnie uczestniczy w dekoracji przedszkola wspólnie wykonanymi pracami plastycznymi.

Metody pracy:
- zabawowa
- zadaniowa

Formy pracy:
- grupowa
- zespołowa

Środki dydaktyczne:
- opaski na głowę z emblematami rybek wykonanymi przez dzieci,
- balony
- szarfy w czterech kolorach
- dyplomy dla dzieci
- chusta
- blok techniczny, mazaki, klej
- różnorodne materiały zgromadzone przez rodziców potrzebne do wypełnienia szablonu rybek ( guziki, cekiny, plastelina, kolorowe wstążki, błyszczące materiały, koronki, folie samoprzylepne, koraliki, złotka itp.),
- zdjęcia dzieci.

Przebieg zajęcia:
Część wstępna
1. Dzieci w rytmie muzyki wchodzą na salę gimnastyczną, w której zgromadzeni są rodzice i ustawiają się w kole.
2. Nauczycielka wita rodziców i przedstawia cel oraz plan spotkania.
3. Występy artystyczne dzieci:
- piosenka „Gdy dzień wstaje”
- wiersz E. Sz. Zarembiny „Rybki”
- piosenka „Płynie rybka”
- wiersz E. Sz. Zarembiny „Złota rybka”
Część zasadnicza
Po części artystycznej nauczycielki zapraszają rodziców do wspólnej zabawy. Proszą rodziców aby ustawili się wraz z dziećmi w dużym kole i założyli przygotowane szarfy.
I Zabawy z chustą:
1. „Fala” – rodzice i dzieci stojąc w kole trzymają za końce dużej okrągłej chusty. Przy akompaniamencie pianina poruszają chustą tak, aby powstały fale. Przy wysokich dźwiękach i spokojnej muzyce robią małe fale, przy niskich i głośnych dźwiękach naśladują wzburzoną wodę.
2. „Czy rybki potrafią pływać” – rodzice otrzymują balon dla każdego dziecka, nadmuchują go, pisakiem rysują na nim rybkę i podpisują go imieniem swojego dziecka. Balony rzucają na chustę i razem z dziećmi w rytm muzyki falują chustą, uważając, aby żadna „rybka” nie wyskoczyła z wody.
3. „Nurkowanie” – na odpowiednie polecenie dzieci lub rodzice wbiegają- „nurkują” pod falującą chustę. (np. nurkują dziewczynki, chłopcy, rodzice z czerwonymi szarfami itp.)
4. „Rybak i rybki” – jeden z rodziców chodzi po chuście - jest „rybakiem”, a dzieci „rybki” wchodzą pod falującą chustę. Zadaniem rybaka jest złapać rybki, a reszta rodziców falując chustą utrudnia złapanie tych rybek.
5. „Czyja to rybka” – pod chustę wchodzą najpierw dziewczynki, a potem chłopcy. Przez otwór znajdujący się po środku chusty dzieci wystawiają kolejno ręce. Zadaniem rodziców jest rozpoznanie po ręce swojego dziecka.
II Uroczyste wręczenie dyplomów:
Po skończonych zabawach dzieci siadają ze swoimi rodzicami. Nauczycielka oznajmia, że od dzisiaj wszystkie dzieci z grupy drugiej nazywają się „Rybki”. Potem wzywa do siebie kolejno każde dziecko wręczając mu dyplom upamiętniający udział w uroczystości nadania nazwy grupie.
III Zajęcia plastyczne
Po wręczeniu dyplomów dzieci wraz z rodzicami przechodzą do sali grupy II, a nauczycielka zaprasza do wspólnej pracy.
Każdy z rodziców otrzymuje kartkę bloku technicznego, na którym rysuje kontury rybki lub dostaje gotowy kontur. Zadaniem rodziców i dzieci jest ozdobienie konturów rybki różnorodnymi materiałami, oraz przyklejenie na nim zdjęcia swojego dziecka. Po skończeniu pracy każdy rodzic wraz z dzieckiem przypina wykonaną rybkę na tablicy imitującej wodę, która stanowi element dekoracji sali.
Część podsumowującaNauczycielka dziękuje rodzicom i dzieciom za wspólną pracę i zabawę, a następnie prosi rodziców o wypełnienie arkusza ewaluacji.


Opracowała:
mgr Dorota Ślesińska
Przedszkole Samorządowe nr 47 w Gdyni

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie