Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Kiedy naszemu malcowi nie spieszy się do mówienia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 700 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Kiedy naszemu malcowi nie spieszy się
do mówienia.


W wieku około 2 lat większość dzieci potrafi wypowiadać zrozumiałe słowa i proste zdania, lecz niektóre nie opanowały jeszcze tej umiejętności. Oczywiście budzi to ogromne zaniepokojenie rodziców, którzy widzą swobodnie paplających malców w tym samym wieku,
a ponadto rodzi rosnącą frustrację u dziecka.
Warto w tym momencie wspomnieć, że pierwsze słowa dziecka odnoszą się do jego potrzeb i zainteresowań. Nie będzie ono mówiło, jeśli nie ma takiej potrzeby. Jeżeli twoje dziecko należy do typu zdecydowanie milczących, to może opiekujesz się nim „za dobrze”, uprzedzając wszystkie jego pragnienia. Być może trzeba zmusić się do odrobiny niedbałości i dać mu szansę, by mogło poinformować cię, że chce mu się pić.
Jeżeli dziecko jest w takim wieku, że samo potrafi sobie wziąć soczek, to można spróbować utrudnić mu trochę życie, tak żeby je nakłonić do poproszenia. Jeśli malec jest samodzielny, możemy podzielić napoje na dwie grupy – do niektórych będzie miał swobodny dostęp a inne otrzyma tylko z pomocą starszych. Na przykład możesz trzymać sok w przegródce na drzwiczkach lodówki, a mleko na wysokiej półce, gdzie nie dosięgnie i będzie musiał o nie poprosić.
Dobre rezultaty przynosi tez niekiedy uświadomienie dziecku, że oczekujesz od niego mówienia oraz że mowa jest pożytecznym narzędziem pozwalającym mu osiągnąć to, czego pragnie. Dzieci starają się przekazywać informację, lecz jest im obojętne, w jaki sposób to robią. Skoro wskazywanie i pochrząkiwanie przynosi pożądany efekt, to po co się odzywać?
Nie namawiam tu bynajmniej do toczenia z dzieckiem bitwy. Niezależnie od wieku naszego malca, wywieranie nadmiernej presji i stanowcze domaganie się mówienia nie przynosi korzystnych rezultatów. Nie pomaga również nie reagowanie na potrzeby dziecka, dopóki nie wyrazi ich słowami – może natomiast wywołać jego zaniepokojenie niemożnością porozumienia się. Jeżeli twoje dziecko ukończy dwa, dwa i pół roku, a nadal nie mówi, to należy skontaktować się z logopedą, który udzieli konkretnej porady

Artykuł z książki L. Clark & C. Ireland „Uczymy się mówić, mówimy by się uczyć”

opracowała : logopeda
mgrMarta Kuriata

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie