Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Podchody

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 18816 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Czasem nie mamy pomysłu, jak miło, ciekawie i pożytecznie spędzić Dzień Dziecka. Przedstawiam jedną z możliwości, bardzo lubianą przez dzieci. Taka forma obchodzenia Dnia Dziecka weszła już w tradycję naszej szkoły. Co roku opracowujemy nową trasę, treść listów – zadań do wykonania, a zakończenie odbywa się w ogrodzie przydomowym innego ucznia.

Uczestnicy: klasy I-III

Miejsce:
  • początek na boisku szkolnym
  • zakończenie w ogrodzie jednego z uczniów
Cele:
  • rozwijanie umiejętności kulturalnej zabawy i dobrej współpracy w grupie
  • rozwijanie sprawności fizycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • przyjęcie otwartej postawy na podejmowanie i rozwiązywanie wyznaczonych zadań
Metody: gra terenowa

Formy: zespołowa, zbiorowa

Pomoce: artykuły papiernicze, kreda, listy z zadaniami, przybory sportowe

Przebieg podchodów:
  1. Spotkanie i powitanie uczestników na terenie ogrodu szkolnego, złożenie dzieciom życzeń.
  2. Zapoznanie uczestników z regułami i obowiązującymi zasadami zorganizowanego spotkania:
    • poruszamy się w dwóch grupach
    • uczniowie klasy II pełnią rolę uciekających – znaczą swoją drogę znanymi dzieciom znakami patrolowymi; znaki pozostawiają na ziemi kreśląc kijem, rysując białą kredą, układając z patyków
    • uczniowie klasy I i III szukają ukrytych listów, rozwiązują zawarte w nich zadania oraz dochodzą za znakami do określonego miejsca.
  3. Podział na dwie drużyny:
    • rozdzielenie rekwizytów
    • wymarsz grupy uciekającej w teren
    • wykonanie przez poszukiwaczy w kilkuosobowych grupach kolorowych totemów
    • wymarsz po około 20 minutach
  4. Podchody – treść listów:

    List 1 – Wiemy, że jesteście przyjaciółmi przyrody, a Wasi wrogowie zostawili dużo śmieci. Pozbierajcie je do worka i zostawcie na śmietniku za sklepem. W promieniu 10 kroków znajdziecie worek i rękawiczki – wykorzystajcie je w pracy.

    List 2 – Już niedługo wakacje!!! Na pewno cieszycie się, że nie będziecie musieli chodzić do szkoły i odrabiać zadań. Będzie za to mnóstwo czasu na gry, zabawy, wycieczki…
    Wypróbujcie nową zabawę:
    1. Na kartkach są tytuły książek i filmów
    2. Odszukajcie swoją parę
      ANDY PANDY
      KSIĘGA DŻUNGLI
      KOZIOŁEK MATOŁEK
      KACZOR DONALD
      KRÓL LEW
      KUBUŚ PUCHATEK
      SMOCZE OPOWIEŚCI
      SALI MALI
      CZERWONY KAPTUREK
      PSZCZÓŁKA MAJA
      ŚPIĄCA KRÓLEWNA
      LILI CZARODZIEJKA
      MIŚ USZATEK
      ZACZAROWANY OŁÓWEK
    List 3 – Wędrując dalej, rozglądajcie się uważnie. Jeżeli dostrzeżecie jakiś ciekawy kamień – zabierzcie go. W szkole malując farbami, zamienimy te kamienie w żaby, smoki i inne stworki…

    List 4 – A teraz zadanie dla poetów i wierszokletów – postarajcie się w grupach ułożyć rymowankę o wakacjach. Może być humorystyczna albo całkiem poważna. Życzymy natchnienia i miłego tworzenia!!!

    List 5 - Ten dąb jest najstarszym drzewem w naszej miejscowości. Jest pomnikiem przyrody, to znaczy, że jest chroniony prawem – nie wolno go wyciąć. Ciekawe, ile dzieci potrzeba, aby go opasać? Sprawdźcie i zapamiętajcie wynik. Spróbujcie w grupach odkalkować jego korę. Panie dadzą Wam potrzebne materiały i narzędzia.

    List 6 - To już ostatni list i ostatnie zadanie. Przejdziecie przez teren cmentarza – na pewno nie trzeba Wam przypominać, że to szczególne miejsce i wymaga odpowiedniego zachowania. Zatrzymajcie się przy pomniku. To ważne miejsce – poświęcone tym, którzy zginęli w czasie wojen, abyśmy mogli żyć w wolnym kraju. Odczytajcie wszystkie nazwiska, zmówcie modlitwę za zmarłych i zapalcie znicz ( jest w domu Sebastiana). Czekamy na Was u Zuzi.
  5. Prezentacja wykonanych zadań.
  6. Ognisko, gry i zabawy.
Opracowała: Alicja Maląg
nauczyciel SP w Ustrobnej

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie