Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Nasze wakacyjne wspomnienia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 17687 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nasze wakacyjne wspomnienia to propozycja konspektu zajęć zintegrowanych dla klasy III w formie pracy grupowej, obejmującego gromadzenie słownictwa na temat spędzonych wakacji i przywiezionych pamiątek, wypowiedzi uczniów oraz tworzenie plakatu. Do konspektu została zalączona karta samooceny dla ucznia jako sposob ewaluacji.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH DLA KLASY III OBEJMUJĄCYCH EDUKACJĘ POLONISTYCZNĄ, ŚRODOWISKOWĄ I PLASTYCZNĄ

TERMIN: wrzesień

OŚRODEK TEMATYCZNY: Wakacyjne podróże i przygody

OŚRODEK DZIENNY: Nasze wakacyjne wspomnienia

TEMAT ZAJĘĆ: Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat wakacyjnych wspomnień na podstawie wiersza T. Kubiaka „Pożegnanie wakacji”, własnych przeżyć, zgromadzonych pamiątek oraz wykonanego plakatu.

CEL GŁÓWNY: uczeń potrafi wypowiedzieć się w kilku zdaniach na temat minionych wakacji

CELE SZCZEGÓŁOWE
Umiejętności - uczeń:
  • Gromadzi słownictwo do tematu wakacje
  • Wypowiada się na temat możliwości wypoczynku nad wodą, w górach, w lesie, w mieście i na wsi
  • Wypowiada się na temat przyniesionych pamiątek i miejsca, z którego pochodzą
  • Wykonuje wspólnie z grupą plakat dotyczący jednego z miejsc wypoczynku
Postawy - uczeń:
  • Zna i wyjaśnia zasady zachowania bezpieczeństwa nad wodą, w górach, w lesie, na wsi i w mieście
  • Wie, jak należy zachowywać się, aby nie niszczyć przyrody
  • Współpracuje z grupą
  • Dokonuje oceny i samooceny pracy
METODY PRACY: słowna, problemowe (burza mózgów, mapa skojarzeń), obserwacja, działanie praktyczne

FORMY: indywidualna, zbiorowa, grupowa

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: wiersz T. Kubiaka „Pożegnanie wakacji”, pamiątki przyniesione przez uczniów, widokówki, zdjęcia, pisaki, taśma dwustronna, kartki do losowania w pięciu kolorach, 5 dużych arkuszy papieru z napisami
MORZE, JEZIORO GÓRY LAS MIASTO WIEŚ

PRZEBIEG ZAJĘĆ

Faza wprowadzająca
  1. Określenie przez nauczyciela tematyki i celu zajęć.
  2. Czytanie wiersza K. Kubiaka „Pożegnanie wakacji” Pożegnanie wakacji
    Tyle tu było zabawy
    w podchody, w chowanego,
    tyle wesołych wiewiórek
    na skraju lasu górskiego.
    Jakież tu mecze piłkarskie,
    dziwy na każdym spacerze.
    Z plecakiem na drogę pod regle,
    do Kuźnic mknij na rowerze.
    Nad morzem woda słoneczna,
    srebrzysty piasek na plaży.
    Przez sen podróże statkami,
    o jakich tylko zamarzysz.
    Jakie tu harce w potokach,
    żagle nad modrym jeziorem,
    sarny u wrót leśniczówki,
    a wokół – mazurskie bory!
    Tyle tu było radości,
    tajemnych i pięknych miejsc.
    Że wiele z was tu zostawi
    cząsteczkę dziecięcych serc.
    • wypowiedzi na temat treści i formy wiersza
    • wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów i trudności ortograficznych
Faza realizacji - praca w grupach
  1. Podział klasy na grupy według wylosowanych kolorów
    MORZE, JEZIORO GÓRY LAS MIASTO WIEŚ
  2. Gromadzenie słownictwa do tematu wakacje – zapis na tablicy wyrazów i wyrażeń.
  3. Wykonanie plakatu w formie mapy skojarzeń (np. las – szyszki, morze – muszelki) zgodnie z wylosowanym miejscem wypoczynku (osoby, które były w danym miejscu mogą najpierw wybrać grupę)
    • wykorzystanie przyniesionych pamiątek, ilustracji, zdjęć (za zgodą właściciela)
    • wykonywanie napisów, rysowanie ilustracji lub scenek z wakacji
    • sporządzenie wystawki prac
  4. Kilkuzdaniowe wypowiedzi uczniów na temat minionych wakacji z wykorzystaniem plakatów.
Faza podsumowująca
  1. Omawianie plakatów, wybór najciekawszego i najstaranniej wykonanego
    • ocena prac
  2. Ewaluacja – wypełnienie arkusza samooceny


....................
Imię i nazwisko

MOJA PRACA NA LEKCJI

Gromadziłem/łam słownictwo Wypowiadałem/ łam się     
Wspólnie z grupą wykonywałem/ łam plakat     
Znam i przestrzegam zasady bezpieczeństwa w miejscach wypoczynku     
Wiem, jak należy zachować się, aby nie niszczyć przyrody     


Wybierz twoje ulubione kolory i zaznacz w tabeli
........ - WIEM, UMIEM, ROBIĘ TO ŚWIETNIE
........ - STARAM SIĘ, ALE NIE WSZYSTKO JESZCZE MI WYCHODZI
........ - NIE JESTEM Z SIEBIE ZADOWOLONY/ ZADOWOLONA, MUSZĘ POPRACOWAĆ WIĘCEJ

Opracowała:
Jolanta Fabiszak
Nauczyciel nauczania zintegrowanego

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie