Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Program koła biologicznego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6446 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Prezentowany Program Koła Biologicznego jest zgodny z wymaganiami edukacyjnymi na poziomie II etapu edukacyjnego jakim jest gimnazjum. Jego nadrzędnym celem jest rozwijanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów. Program zawiera cele edukacyjne, oczekiwane osiągnięcia ucznia, zakres treści, zadania, metody i formy realizacji. Program koła biologicznego jest realizowany w czasie zajęć pozalekcyjnych.

 Realizacja zadań programu obejmuje czynne uczestnictwo uczniów w uroczystościach, imprezach i konkursach o charakterze ekologicznym i prozdrowotnym m.in. Obchody Dnia Ziemi, Międzygimnazjalny Konkurs Ekologiczny, Międzygimnazjalny Konkurs Wiedzy o WPN, BPN, konkursy proekologiczne „Zbieramy zużyte baterie”, „Selektywna zbiórka odpadów opakowaniowych”.

Zasadniczym celem programu jest:
  • kształtowanie myślenia uczniów w kategoriach ekologicznych i prozdrowotnych,
  • umiejętność wskazywania działań przyjaznych otoczeniu,
  • uświadamianie potrzeby troski o własne zdrowie i środowisko przyrodnicze,
     Realizacja tych celów ma dostarczyć okazji do integracji uczniów oraz wyzwalać potrzebę coraz to śmielszych działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego.

Cele edukacyjne:
  • rozwijanie zainteresowań biologicznych, skłanianie do samodzielnego poznawania świata żywego,
  • poznawanie różnorodności świata żywego,
  • kształtowanie zdrowego stylu życia,
  • kształcenie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska przyrodniczego,
  • wyzwolenie postawy aktywnej wobec zagrożeń środowiska przyrodniczego,
  • kształcenie umiejętności porządkowania wiadomości i dostrzegania związków między organizmami a środowiskiem przyrodniczym,
  • doskonalenie umiejętności pracy aktywnymi metodami,
Treści:
  1. Budowa mikroskopu, obserwacje mikroskopowe.
  2. Wykonywanie preparatów mikroskopowych.
  3. Człowiek a środowisko – zrozumienie przyczyn i skutków ingerencji człowieka w świat przyrody.
  4. Parki Narodowe Polski.
  5. Zasady zdrowego trybu życia, choroby cywilizacyjne, spoleczne i sposoby zapobiegania im.
  6. Oznaczanie gatunków fauny i flory za pomocą kluczy i atlasów.
Zadania:
  • projektowanie i prowadzenie obserwacji i doświadczeń biologicznych,
  • doskonalenie umiejętności pracy z mikroskopem i wykonywania preparatów mikroskopowych,
  • doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy metodą technik komputerowych i korzystania z internetu,
  • zrozumienie przyczyn i skutków ingerencji człowieka w świat przyrody (zasoby odnawialne i nieodnawialne, model turystyki w parkach narodowych, lasy równikowe – o co cały zgiełk?, wykorzystanie wody w gospodarstwie domowym, przyczyny zakwaszenia środowiska, efekt cieplny, dziura ozonowa, różnorodność funkcji drzew),
  • przygotowywanie i uczestniczenie w międzyszkolnym konkursie wiedzy o BPN,
  • podejmowanie działań na rzecz najbliższego środowiska przyrodniczego (wycieczka do miejskiej oczyszczalni ścieków w Grajewie),
  • udział w organizowaniu (projektowanie dekoracji, współtworzenie scenariuszy) i uczestnictwo w Międzyszkolnym Konkursie Ekologicznym , Dniu Ziemi ,
  • motywowanie do przestrzegania zasad higieny osobistej, program „Dbamy o zęby”, „Co wiemy o AIDS ?”.
  • przygotowanie uczniów do rozwiązywania testów z zakresu przedmiotów mat. – przyrodniczych,
  • wykorzystanie wycieczek w celu zdobycia umiejętności rozpoznania pospolitych gatunków drzew, krzewów (oznaczenie gatunków za pomocą kluczy do oznaczania roślin, przygotowywanie kart pracy).
Metody i formy realizacji:
  • ćwiczenia w terenie, praca z mikroskopem, praca z różnymi źródłami informacji (książki, czasopisma, atlasy, klucze do oznaczania roślin, internet, CD-ROM), metoda projektu, konkurs na plakat, dyskusje, praca w grupach, gry dydaktyczne, „burza mózgów”, wycieczka do oczyszczalni ścieków, zajęcia z filmem.
Oczekiwane rezultaty:
  • uczeń ma świadomość, że człowiek jako istota rozumna jest odpowiedzialny za mądre korzystanie z zasobów przyrody dla dobra własnego i innych pokoleń,
  • zna choroby cywilizacyjne i społeczne, ich przyczyny i skutki,
  • uczeń ma świadomość negatywnego wpływu na zdrowie: palenia tytoniu, zażywania narkotyków i alkoholu,
  • uczeń ma świadomość zmniejszania się zasobów wody pitnej na Ziemi, wie jak przeciwdziałać pogarszaniu się jakości wody,
  • uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, korzystają z wielu źródeł informacji,
  • uczestniczą w konkursach, zdobywają nowe umiejętności, systematyzują wiedzę.
Ewaluacja:
  • osiągnięcia uczniów w konkursach ekologicznych i wiedzowych;
  • prace uczniów(zielniki, przewodniki, prezentacje multimedialne);
  • karty pracy uczniów;
opracowała Anna Wróblewska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie