Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Budujemy zaufanie

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 17488 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W poczatkowym okresie ksztaltowania się kazdej grupy istotne miejsce zajmuja dzialania zmierzajace do zbudowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu.

SCENARIUSZ: BUDUJEMY WZAJEMNE ZAUFANIE
Cel ogólny: budowanie atmosfery wzajemnego zaufania
Cele dydaktyczne: uczenie odpowiedzialności za swoje zachowanie i pracę w grupie,
Cele wychowawcze: wdrażanie do przestrzegania norm kontraktu grupowego
Cele kształcące: rozwijanie postaw życzliwości, tolerancji
ĆWICZENIA NA ROZGRZEWKĘ
1. Nastrój w kolorze
Przebieg: Uczestnicy siadają w kręgu. Prowadzący proponuje rundkę. Każdy określa kolor nastroju, w jakim przybył na zajęcia. Stara się uzasadnić swój wybór np. Mój nastrój jest w kolorze żółtym, słonecznym, bo miałam dobry dzień w szkole
2. Dłonie
Przebieg: Uczestnicy siadają w dwóch rzędach naprzeciwko siebie bardzo blisko. Zamykają oczy, wyciągają ręce w poszukiwaniu rąk kolegów. Dotykają przyjazne dłonie, starają się rozpoznać różnice i skupić na własnych doznaniach. Po krótkiej chwili szukają nowych rąk.
ĆWICZENIA WŁAŚCIWE
3. Ślepiec
Przebieg: Uczniowie dobierają się parami. Jedna osoba pełni rolę przewodnika, druga zamyka oczy i naśladuje ślepca. Przewodnik podaje rękę partnerowi i oprowadza go po sali troszcząc się o jego bezpieczeństwo. Następnie zmieniają się rolami.
Omówienie
Czy łatwo było zaufać koledze?
W której roli czułeś się lepiej?
Co czułeś będąc przewodnikiem, a co będąc ślepcem?
4. Wahadło
Przebieg: Uczniowie dobierają się parami. Następnie ustawiają się w taki sposób, aby osoba niższa stanęła przed wyższa. Zadaniem osoby niższej jest odchylenie się do tyłu tak, aby upadając, była zdana na partnera zabawy, który powinien uchronić ja przed upadkiem .
5. Serce dzwonu

Przebieg: Grupa staje w kręgu, blisko siebie. Prosimy ochotnika, który chce sprawdzić, czy czuje się bezpiecznie w grupie, aby stanął na środku, rozluźnił ciało, zamknął oczy i starał się nie odrywać stóp od ziemi. Pozostali uczestnicy w ciszy, przekazują go sobie z rąk do rąk, dbając by nie upadł. Ćwiczenie przerywamy:
-na życzenie osoby stojącej w środku,
-po wyznaczonym czasie,
-gdy grupa nie jest należycie skupiona.
6. Zaciskający się krąg
Przebieg: Uczestnicy stają w rozsypce po sali. Na znak prowadzącego powoli krok za krokiem zbliżają się do siebie zacieśniając krąg. Zabawę przerywamy , gdy osoby zaczynają się dotykać lub ktoś odczuwa dyskomfort.
7. Intruz
Przebieg:[1]Uczestnicy tworzą krąg. Wszyscy trzymają się za ręce. Jedna osoba, która się zgłosi wychodzi na zewnątrz kręgu i próbuje się dostać do środka. Grupa może blokować wstęp lub wpuścić osobę, każdy może sam zdecydować, jaką przyjmie strategię
Omówienie:
Czy trudno było dostać się do środka?. Co czułeś, kiedy nie udawało ci się pokonać przeszkody?
Czy liczyłeś na pomoc którejś osoby?
8. Fala
Przebieg: Uczestnicy dzielą się na zespoły 6-cio osobowe. Pięć osób ustawia się w klęku podpartym, blisko siebie tak, aby plecy tworzyły jedną płaszczyznę. Jedna osoba kładzie się na tej powierzchni i jest kołysana jak na fali, gdy grupa równocześnie porusza się do przodu i do tyłu. Następnie wszyscy robią przysiad na pięty, aby ściągnąć bezpiecznie osobę z fali Po kolei kołyszą wszystkich członków grupy.
Omówienie:
Czy odczuwałeś lęk, kiedy miałeś być kołysany?
Co czułeś, kiedy byłeś odpowiedzialny za kolegę?
Czy to ćwiczenie sprawiło ci radość?.
ĆWICZENIA NA ZAKOŃCZENIE
9. Wspólny okrzyk
Grupa stoi w ciasnym kręgu, każdy kładzie ramiona na ramionach obok stojących kolegów, następnie wszyscy wykonują przysiad. Prowadzący zaczyna mruczeć- uczestnicy mu wtórują, potem- powoli podnosząc głos- wstają. Na koniec wszyscy wyskakują do góry i krzyczą jak najgłośniej(np. „Cześć!”).

Opracowała: Beata Olech

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie