Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Warsztaty Edukacyjne

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1409 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

WARSZTATY EDUKACYJNE „POD CHMURKĄ”

BORY TUCHOLSKIE 31.05.-3.06.2004

AUTORZY PROGRAMU:

MGR EWA JAKUBCZYK
MGR KATARZYNA KAZURO

Wstęp

     Program "Warsztaty edukacyjne POD CHMURKĄ" stanowi propozycję tzw. zielonej szkoły. W czasach, gdy najpopularniejszą metodą spędzania wolnego czasu jest oglądanie telewizji lub gra na komputerze, postanowiłyśmy zaproponować naszym uczniom aktywny wypoczynek. Nasz program, kierowany do uczniów klas 4-6 ma uczyć bawiąc i zachęcać do twórczych poszukiwań poza domem a także poza murami szkoły.

I. REGULAMIN „POD CHMURKĄ”

„Otwórzcie oczy i uszy. Żadnych wrzasków.
Wsłuchajcie się w muzykę lasu.
Prawdziwe cuda nie kosztują ani grosza.”
( Park Narodowy Gran Paradiso )

  1. Wszyscy przestrzegamy ustalonych godzin – walczymy ze spóźnialstwem.
  2. Bez zezwolenia nie oddalamy się od grupy w trakcie wycieczek i zajęć.
  3. Zajęcia warsztatowe są obowiązkowe.
  4. Pamiętamy, że nie jesteśmy sami.
  5. Nie dokuczamy sobie wzajemnie ,nie ośmieszamy innych, nie przezywamy ,nie używamy wulgarnego słownictwa.
  6. Dbamy o czystość w autokarze i w pokojach.
  7. Razem wychodzimy – razem wracamy.
  8. Nie gnamy „na złamanie karku”, lecz czekamy na cała grupę-czy to w czasie wycieczek pieszych ,czy rowerowych.
  9. Okazujemy szacunek przyrodzie-jesteśmy za nią odpowiedzialni :
    • Zachowujemy ciszę- słuchamy przyrody.
    • Nie pozostawiamy po sobie śladów: papierków , złamanych gałązek , wystraszonych zwierząt .
    • Zachowujemy ostrożność-ogień i szkło są źródłem niebezpieczeństwa.
    • Pozostawiamy po sobie dobre wspomnienia.
  10. Zarażamy siebie i spotkanych ludzi serdecznym uśmiechem pomagają magiczne słowa: proszę ,dziękuję przepraszam !) JJ
II. PROGRAM WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH „ Pod chmurką”

„ Jest rzeczą ważną, aby każdy z nas był uważnym
obserwatorem cudów stworzenia, jego ciągle
nowego piękna, jego niewyczerpanej płodności,
jego sugestywnej i tajemniczej głębi”

Jan Paweł II

CELE OGÓLNE:
  • poznanie Parku Narodowego „Bory Tucholskie”
  • rozbudzanie zainteresowań, ciekawości i wyobraźni młodzieży
  • pokazanie zróżnicowania przyrodniczego Wdeckiego Parku Krajobrazowego
  • przybliżenie zasad ochrony przyrody
  • utwierdzanie w przekonaniu o potrzebie ochrony zabytków przyrody i kultury regionu
  • poszerzanie wiedzy z przedmiotów :przyroda, sztuka, język polski, matematyka
  • pogłębianie więzi międzyludzkich
  • umiejętność współżycia w grupie
ZAKRES TEMATYCZNY:
  • obszary chronione w Polsce
  • typy lasów
  • rodzaje drzew, traw i turzyc
  • skala na mapie i planie
  • figury foremne
  • oś symetrii
  • baśń a scenariusz przedstawienia
  • specyfika przedstawienia kukiełkowego
  • świat przedstawiony w baśni
PROGRAM NAUCZANIA- CELE OPERACYJNE UCZEŃ
  • zna gatunki zagrożone wyginięciem żyjące w Borach Tucholskich
  • młodzież rozróżnia pojęcia; Park Narodowy, Park Krajobrazowy, rezerwat, obszar chronionego krajobrazu, pomnik przyrody
  • odróżnia trawę od tuszyny
  • rozpoznaje drzewa po kształcie liści zna i przestrzega zasad ochrony przyrody
  • umie obliczyć odległość rzeczywistą w terenie na podstawie mapy w dowolnej skali - rozpoznaje figury foremne i wymienia ich cechy umie obliczyć pole pow. prostokąta, równoległoboku i trójkąta
  • Uczeń czyta tekst baśni ze zrozumieniem
  • Potrafi wyodrębnić elementy świata przedstawionego (miejsce ,czas ,postaci,
  • wydarzenia
  • Dokonuje przekładu tekstu baśni na scenariusz przedstawienia- Potrafi wyjaśnić znaczenie słów- baśń ,scenariusz ,przedstawienie kukiełkowe , scenografia
  • Wykonuje proste kukiełki do przedstawienia
  • Przygotowuje przedstawienie kukiełkowe na motywach baśni pt.: „O leśniczym i jego cudownym piórze”
III. HARMONOGRAM WARSZTATÓW EDUKACYJNYCH „POD CHMURKĄ”

DZIEŃ I 31 . 05.2004

Godz. 7.30 –zbiórka uczestników –zapoznanie z regulaminem warsztatów
8.30-11.30 – przejazd do rezerwatu archeologiczno- przyrodniczego „Kręgi kamienne” i jego zwiedzanie
11.30–13.00- zwiedzanie skansenu z II poł.XIX w. we wsi Krąg
13.00-13.30-posiłek turystyczny
13.30-14.30-zajęcia plastyczne w plenerze praca w ołówku- linia, kreska, kontur „Kaszubska chata”
14.30-15.15-przejazd do bazy noclegowej w Wierzchach
15.15-16.30-przydział kwater
16.30-17.00-podwieczorek-”czas na małe co nieco”
17.00-19.00-zawody sportowe-„dwa ognie”
19.00-19.30 – kolacja
19.30-21.00-warsztaty w grupach:
  1. matematyczna- origami (wielokąty foremne)
  2. literacko-teatralna –opracowanie scenariusza przedstawienia na podst. legendy pt.
  3. wokalna – zajęcia muzyczno-ruchowe „Turysta na Kaszubach”
  4. przyrodnicza :”Opracowanie zielnika-trawy i turzyce”

21.15-22.00- wieczorne czytanie

DZIEŃ II 1.06.2004

7.0 -pobudka
8.0 –śniadanie
9.00-13.0 - wycieczka piesza ścieżką dydaktyczno-przyrodniczą
  • lekcja przyrodnicza-zbieranie materiałów do zielnika
  • zajęcia plastyczne- „Bór w perspektywie”
14.0- obiad
15.00-16.30- warsztaty w grupach
  1. matematyczna-tangram-ilustracje do scenariusza
  2. teatralna –wykonanie kukiełek
  3. wokalna zajęcia muzyczno- ruchowe „Jestem Kaszebą”
  4. przyrodnicza –zielnik
16.30-17.00- słodka chwila
17.00-18.30- wielobój sportowy –
  • slalom z piłeczką ping-pongową na łyżeczce
  • rzut ringiem
  • bieg spętanego
  • rzut do celu
19.00 - kolacja
20.00-22.00- dyskoteka z niespodzianką – 4T czyli 4 niespodzianki
22.30-cisza nocna

DZIEŃ III 2.03.2004

7.00 –pobudka
8.00- śniadanie
9.00-11.00-I grupa-wycieczka rowerowa :Szlakiem Cisów Staropolskich. Zajęcia w plenerze „Cisy malowane akwarelą” (plama-wąska skala barw). II grupa –wycieczka piesza do żeremi bobrowych
11.00-12.30- warsztaty w grupach
  1. teatralna-przygotowanie przedstawienia
  2. wokalna-przygotowanie programu artystycznego
  3. matematyczna-kompozycje origami
  4. plastyczna-kompozycje roślinne
13.30-14.00-obiad
14.30-17.30-I grupa –wycieczka piesza do żeremi bobrowych II grupa-wycieczka rowerowa :Szlakiem Cisów Staropolskich. Zajęcia plastyczne w plenerze ” Cisy malowane akwarelą” (plama-wąska skala barw)
16.30-17.00 -słodka chwila na trasie
18.00-19.00 - przygotowanie stroju do ekologicznego pokazu mody
19.30 –22.00 -ognisko z prezentacją mody ,programem artystycznym i spotkaniem z zaproszonymi gośćmi
23.00 –cisza nocna

DZIEŃ IV 3.06.2004

7.00 - pobudka
7.30- śniadanie
8.00-9.00-pakowanie i zdawanie pokoi
9.15 -11.00-przejazd do Chojnic
11.00-13.00-pobyt w Parku Wodnym w Chojnicach
13.30 –15.30-powrót do Torunia

IV. EWALUACJA
  • kronika warsztatów
  • opinie uczestników na temat warsztatów

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie