Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Najpierw poznaj, nim źle ocenisz – lekcja wychowawcza inaczej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 716 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ten scenariusz to inne ujęcie problemu agresji i anonimowości w szkole. Inna forma pracy na lekcji wychowawczej uatrakcyjnia szkołę w oczach ucznia. Udostępniam ten scenariusz, bo wiem jak trudno jest czasem zainteresować problemami szkoły naszych uczniów właśnie na lekcji wychowawczej. Moi uczniowie bawili się świetnie.
Najpierw poznaj, nim źle ocenisz – lekcja wychowawcza inaczej.

Opracowała: Magdalena Medyńska

Temat zajęcia: Maski – komunikowanie i rozpoznawanie emocji.

Cel ogólny:
  • komunikowanie i rozpoznawanie emocji przez dziecko.
Cele szczegółowe:
  • dziecko rozpoznaje emocje u drugiej osoby;
  • dziecko komunikuje swoje emocje zgodnie z poleceniem n-ciela;
  • dziecko nazywa podstawowe emocje;
Formy pracy:
  • indywidualna jednolita i zróżnicowana;
  • zbiorowa jednolita i zróżnicowana.
Środki: papierowe oczy, papierowe maski, folia malarska, pojemnik, przygotowana muzyka, farby i pędzle, rekwizyty dostępne w sali.

Przebieg zajęć:
  1. PODRÓŻ W KRAINĘ WYOBRAŹNI:(muzyka relaksacyjna np.: łąka wiosną)
    • podróż w wyobraźnię i obserwacja świata przez inne „oczy”
    • spoglądanie na świat, gdy się jest radosnym ;
    • spoglądanie na świat, gdy się jest smutnym, złym;
  2. SPOTKANIE W PARACH:
    • obserwacja siebie przez oczy;
    • wspólne w parach dotykanie twarzy:
      • neutralnej,
      • smutnej,
      • wesołej,
    • powiedz, która jest ciekawsza?
  3. ŚWIAT W MASCE:
    • polowanie na swoją maskę – maski falują na chuście, dziecko chwyta jedną spadającą maskę;
    • podróż w znalezionej masce: rozmowy w parach przez pryzmat maski;
    • która maska, to lepsza komunikacja – dziecko wrzuca do pojemnika maskę, w której rozmawiało się mu najłatwiej – liczenie;
    • rysowanie dotykiem maski na twarzy partnera;
  4. SCENA ZBIOROWA:
    • żywa rzeźba - tworzenie smutnej i wesołej twarzy z rekwizytów i dzieci – praca w grupach
  5. WIELKIE MALOWANIE:
    • malowanie maski z papieru farbami;
  6. WIELKA WYSTAWA :
    Przedstawienie swojej pracy, omówienie jej;
  7. ZAKOŃCZENIE:
    Przekazanie informacji zwrotnej o swoich odczuciach po zajęciu.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie