Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesteśmy przyjaciółmi przyrody

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 797 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz zajęć, który pragnę zaprezentować dotyczy problematyki ekologicznej.Mieszkam na Śląsku gdzie przez wiele lat prowadzono "gospodarkę rabunkową".Rolą nauczyciela, zwłaszcza nauczyciela kształcenia zintegrowanego jest uświadamianie dzieciom ich miejsca i roli jaką odrywają w środowisku. Zajęcia,które przeprowadziłam w klasie II pozwoliły moim uczniom stać się prawdziwymi ekologami.

ZINTEGROWANE ZAJĘCIA W KLASIE II

BLOK TEMATYCZNY: Jesteśmy przyjaciółmi przyrody.

TEMAT DNIA: Ekolodzy są wśród nas.

EDUKACJE: polonistyczna, społeczno- przyrodnicza, matematyczna,
muzyczna, techniczna

SRATEGIE NAUCZANIA – UCZENIA SIĘ:
przyswajanie, przeżywanie, odkrywanie, działanie

FORMY PRACY:
- zbiorowa- jednolita
- indywidualna- jednolita
- indywidualna- zróżnicowana

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: taśma z nagraniami piosenek i apelem Ziemi,
puzzle matematyczne, ilustracje przedstawiające
Śląsk, podręcznik „Wesoła szkoła”, film
ekologiczny pt.: „Kula”, drzewa z kartonu,
skrzynie na śmieci, odpady papierowe i szklane ,
materiały papiernicze, pudełka po zapałkach
z rozsypanką wyrazową, tekst obietnicy,
instrumenty perkusyjne

CELE POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJI:

POLONISTYCZNA:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się w uporządkowanej formie
na dany temat
- wzbogacanie i aktywizowanie czynnego słownictwa uczniów
- wdrażanie do cichego czytania ze zrozumieniem
- doskonalenie techniki głośnego czytania wyrabianie umiejętności płynnego
czytelnego pisania
- utrwalanie wyróżniania w zdaniu wyrazów, w wyrazach sylab
- doskonalenie rozpoznawania części mowy w zdaniu
- utrwalenie pisowni „nie” z czasownikami
- utrwalenie pisowni nazw planet wielką literą
SPOŁECZNO- PRZYRODNICZA
- kształtowanie więzi emocjonalnej z przyrodą
- tworzenie nawyków przestrzegania zasad bezpieczeństwa i przepisów
ruchu drogowego
- wdrażanie do czynnego udziału w ochronie środowiska


MATEMATYCZNA
-doskonalenie umiejętności mnożenia liczb jednocyfrowych do 100
- kształtowanie rozumienia wzajemnego związku między mnożeniem
i dzieleniem
- rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem matematycznym
- rozwijanie uwagi i spostrzegawczości
- wdrażanie do porządku i dyscypliny podczas pracy samodzielnej

MUZYCZNA
- kształtowanie umiejętności zbiorowego śpiewu piosenek
- akompaniowanie do piosenek z zastosowaniem naturalnych efektów
akustycznych oraz z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
- interpretowanie ruchem piosenek

TECHNICZNA
- wdrażanie do świadomego wykorzystania surowców wtórnych
- rozróżnianie papieru i kartonu
- rozwijanie wyobraźni twórczej
- wdrażanie do estetycznego wykonywania prac

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1.Element motywacyjny jako wprowadzenie do zajęć:
- wysłuchanie fragmentu piosenki pt.: „Rok na karuzeli”
- rozmowa na temat przyrody wiosenną porą
- wyjaśnienie skrótu SOS
2. Układanie hasła z puzzli matematycznych:
- ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb w zakresie 100
- ułożenie i odczytanie hasła „Ratujmy zieloną Ziemię”
- ćwiczenia w kształtnym pisaniu
- rozpoznawanie części mowy w zdaniu
- wyróżnianie w zdaniu wyrazów, w wyrazach sylab
- pisownia nazw planet wielką literą
3. Wysłuchanie apelu Ziemi:
- demonstracja dwóch kontrastowych ilustracji przedstawiających Śląsk
- rozmowa na temat wysłuchanej prośby Ziemi
-próba ustalenia definicji środowiska
4.Praca z podręcznikiem:
- głośne czytanie fragmentów opisujących zachowanie głównego bohatera
- ocena postępowania dzieci w lesie i klasie
- rozmowa na temat właściwego zachowania w lesie
5.Przypomnienie zasad przechodzenia przez jezdnię:
- wspólna recytacja ( z pokazywaniem) wiersza pt.: „ Kto zamierza przejść
ulicę’




6.Zajęcia ruchowe przy piosence pt.: „ Wiosenny rock”:
- dzieci spacerują w rytm piosenki i wykonują ćwiczenia
7. Projekcja filmu ekologicznego pt.: „Kula”:
- rozmowa o skutkach zanieczyszczania lasów
8. „Sadzenie” drzew:
- dopinanie przez uczniów koron drzewom
- odczytanie haseł zapisanych na drzewach i ich objaśnianie
9.Segregacja śmieci:
- dopisywanie nazw odpadów w kartach pracy
- wrzucanie odpadów do przygotowanych skrzynek
- zaśpiewanie piosenki pt.: „ Ekologiczny świat”
10. Rozmowa na temat „ Kto może być ekologiem?”
- uzupełnianie brakujących liter w zdaniu „Wszyscy możemy być ekologami”
11. Wykonanie ekologicznego kwiatka:
- rozmowa na temat wykorzystania surowców wtórnych
- sklejanie przygotowanych materiałów papierniczych
- zorganizowanie wystawki
12.Prośba Ziemi”
- układanie haseł – próśb z rozsypani wyrazowej
- odczytanie zdań
- omówienie pisowni „ nie” z czasownikami
13. Złożenie obietnicy:
- wspólne odczytanie tekstu obietnicy
- „ przypieczętowanie” obietnicy
14. Wykonanie piosenki- prośby dzieci do Ziemi.

Opracowanie : Beata Płachta

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie