Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Gry i zabawy przeciwko agresji

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2399 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Obecnie agresja wśród dzieci i młodzieży poszerza się i przyjmuje nieoczekiwane formy. Jedną z metod pomagającą kształtować młode charaktery są zajęcia związane z ruchem. Ja prowadzę je z grupą wychowanek w internacie przy specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym.Ten rodzaj zajęć pozwala dzieciom na właściwe spożytkowanie energii, ale uczy także w jaki sposób nawiązywać nieagresywne kontakty z innym dzieckiem. Autor: Magdalena Blicharz.

Konspekt zajęć ruchowych

Rodzaj zajęć: ruch rozwijający

Temat: Gry i zabawy przeciwko agresji

Cel główny: kształtowanie poprawnych relacji w grupie

Cele szczegółowe: wychowanka potrafi:

- słuchać wypowiedzi innych dzieci

- nawiązywać nieagresywny kontakt z rówieśnikami

- zachować ostrożność w czasie zabawy

Metody:

- Elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

- Elementy pedagogiki zabawy

Formy:

Indywidualna

Grupowa

W parach

Środki:

Koc

Karteczki z wypisanymi stanami emocjonalnymi

Kartki

Długopisy

Przebieg zajęć:


TOK ZAJĘĆ
TREŚĆ ZAJĘĆ
UWAGI
Powitanie
Dzieci siedzą w kręgu. Witamy się przez „przybicie piątki”.


Dziecięcy masażyk „rzeczka”
Cała grupa siedzi w rzędzie, wykonujemy wzajemnie znany masażyk: „tędy płynie rzeczka,

przeszła pani na szpileczkach, przeszły słonie, cztery konie, zaświeciło słoneczko,

spadł deszczyk,

czujesz dreszczyk?”




Posuwisty ruch ręką wzdłuż kręgosłupa
Stukanie jednym palcem
Silniejsze uderzenia całą dłonią
Koliste ruchy całą dłonią
Lekkie stukanie palcami
Delikatne łaskotanie w bok
Naleśniki z koca
Dziecko kładzie się na podłodze, na kocu, zawijamy je w rulon, w kocu. Następnie energicznym ruchem rozwijamy dziecko z koca.


Parada zwierząt
Dzieci zapisują na karteczkach jakim zwierzątkiem chciałyby być. Chowają karteczki. Następnie cała grupa próbuje określić jakie zwierzątko najlepiej by pasowało do danego dziecko.

Potem porównujemy to, jak dzieci widzą same siebie, a jak widzą je inni. Dzieci opowiadają dlaczego akurat takie zwierzątko wybrały.

Huśtawka w kocu
Jedno z dzieci kładzie się na podłodze, na kocu. Cztery inne osoby chwytają za rogi koca i delikatnie unoszą nad ziemię, kołyszą lekko.


Dziecięcy masażyk „maszyna do pisania”
Cała grupa siedzi w rzędzie, wykonujemy wzajemnie masażyk: „wkręcamy papier do maszyny do pisania.

Wygładzamy kartkę papieru i piszemy:

A..B..C, kropka, przecinek

I... przesuwamy wałek”



Pociągnięcie za uszko


Gładzimy plecy


Piszemy palcem

Chwytamy za głowę z wyczuciem ale stanowczo przechylamy na bok, aż do przewrotu dziecka

Kalambury
Dzieci losują karteczki z wypisanymi stanami emocjonalnymi. Następnie pokazują ten stan nie używając słów, reszta grupy próbuje zgadnąć.


Karuzela
Dzieci stają dookoła koca i chwytają jego brzegi, w środku znajduje się dwoje dzieci trzymających się wzajemnie za barki. Pozostałe osoby chodzą dookoła w jednym kierunku.


Za głosem
Dzieci w parach. Jedno z nich zamyka oczy, a drugie szeptem wymawia jego imię, pierwsze stara się podążać za głosem.

Dziecko podążające za głosem może być w pozycji „pajączka”.

Nadepnąć na odcisk
Pary. Między dziećmi leży kartka, dzieci próbują przeciągnąć przeciwnika, tak, aby nadepnął on na „odcisk” - kartkę


Dziura w murze
Dzieci robią mur, a jedno z dzieci stara się przez ten mur przedostać. Potem pytamy jak się „czuł mur” a jak dziecko przebijające się.


Kto jest myszą?
Dzieci siedzą w kole,

w pozycji skorygowanej, jeden uczeń staje tyłem do grupy, nauczyciel wskazuje ucznia z grupy, który udaje odgłos myszy, wybrany uczeń zgaduje, kto wydał ten dźwięk


Pojedynek na ramiona
Dzieci siadają przy stole i siłują się „na rękę”


Iskierka
Grupa stoi w kole, trzymając się za ręce, jedna osoba ściska lekko dłoń jednego sąsiada - wypuszcza iskierkę. Każda następna osoba gdy poczuje iskierkę przekazuje ją dalej, aż iskierka wróci do pierwszego nadawcy.





Opracowała: Magdalena Blicharz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie