Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela- bibliotekarza

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4674 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nazywam się Marzena Magdziarz i jestem bibliotekarką w Szkołe Podstawowej w Bisztynku.Przedstawiam Państwu swój plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego, który realizuję od 1 września 2006 roku.


Plan rozwoju zawodowego nauczyciela- bibliotekarza ubiegajacego się o uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.



Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego- nauczyciel dyplomowany


L.p.

Zadania

Forma realizacji

Termin

Sposób dokumentacji



1.


Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego

-analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego,
-opracowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu,
-opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego



-IX 2006

-wniosek,
-opracowany i zatwierdzony plan rozwoju zawodowego


2.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

-gromadzenie dokumentacji, świadectw, dyplomów, scenariuszy, konspektów, planów i innych dokumentów



-cały okres stażu

-świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany, programy,
-inne dokumenty



3.


Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego


-opracowanie zgromadzonej dokumentacji,
-analiza osiągniętych wyników,
-sformułowanie wniosków





-VI 2009

-sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego,
-ocena dorobku zawodowego za okres stażu


4.

Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne

-poprawne sformułowanie i złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne



2009

-poprawnie sformułowany wniosek
 

&8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły





1.


Podnoszenie wiedzy i umiejętności z zakresu bibliotekoznawstwa

-udział w szkoleniach, kursach,
-samokształcenie: studiowanie literatury fachowej,
-gromadzenie materiałów związanych z wykonywaną pracą,
-odwiedzanie bibliotecznych stron www





-cały okres stażu



-zaświadczenia z ukończonych form doskonalenia,

-wykaz lektur,
-podsumowanie




2.




Przeprowadzenie przedsięwzięcia „Bliżej biblioteki:

-pozyskiwanie funduszy na rzecz biblioteki szkolnej,
-współpraca z księgarniami,
-nawiązanie współpracy z wydawnictwami,
-promocja biblioteki, jej zbiorów i usług w środowisku szkolnym,
-gromadzenie odpowiedniej literatury,
-aktualizacja księgozbioru zgodnie z zapotrzebowaniem czytelników







-cały okres stażu





-potwierdzenia,
-opracowany plan działań,
-podsumowanie podjętych działań






3.





Cykliczna obserwacja i analiza poziomu czytelnictwa oraz preferencji uczniów i pracowników szkoły

-przeprowadzenie cyklicznego „Szkolnego Konkursu Czytelniczego”,




-analizowanie stanu wypożyczeń wśród pracowników naszej placówki,


-pogadanki propagujące czytelnictwo,

-opracowanie i przeprowadzenie ankiety
dotyczącej preferencji czytelniczych uczniów


-IX-V 06/07,
-IX-V 07/08,
-IX-V 08/09,


-cały okres stażu,



-cały okres stażu,
-IV 2007-IV 2008
-IV 2009

-roczne podsumowania „Szkolnych Konkursów Czytelniczych”



-podsumowania poziomu wypożyczeń wśród nauczycieli,

-podsumowanie


-ankieta,
-ewaluacja,
-sprawozdanie


4.

Koordynowanie ścieżki „edukacja czytelnicza i medialna”

-współpraca z nauczycielami realizującymi w ramach zajęć edukacyjnych ścieżkę „edukacja czytelnicza i medialna”,
-opracowywanie odpowiednich scenariuszy i materiałów dydaktycznych





-cały okres stażu




-scenariusze zajęć,
-podsumowanie





5.





Organizowanie i prowadzenie imprez o zasięgu ogólnoszkolnym

-przeprowadzenie szkolnego konkursu bibliotecznego dla ucz. kl. II-III „Mój zeszyt lektur”,



-przeprowadzenie „Loterii Fantowych”,


-przeprowadzenie „Kiermaszów książek”,



-szkolne obchody Dni Książki

-IX-V 06/07,
-IX-V 07/08,
-IX-V 08/09

-VI 07
-VI 08


-IX 06
-cały okres stażu,


-IV-V 07
-IV-V 08
-IV-V 09


-podsumowanie konkursu,





-protokół przebiegu Loterii



-protokoły z przebiegu Kiermaszów,


-scenariusze imprezy,
-podsumowanie
  >
& 8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej




1.


Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, edytora tekstu, Internetu

-przygotowanie sprawdzianów i testów, kart pracy, ciekawych scenariuszy zajęć, ankiet, materiałów na gazetki przy pomocy edytora tekstu Word i Internetu,
-przygotowanie za pomocą komputera własnych publikacji i teczki awansu zawodowego





-cały okres stażu


-sprawdziany, karty pracy, ankiety i inne wypracowane materiały,
-sprawozdanie z przebiegu stażu


2.

Publikowanie informacji o życiu SP Bisztynek na stronie internetowej bisztynek.www,webpark.pl i w „Gońcu Bartoszyckim”


-opracowywanie wiadomości o ważniejszych wydarzeniach mających miejsce w naszej szkole


-cały okres stażu


-potwierdzenia,
-kopie artykułów,
-podsumowanie
  >
& 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć






1.




Współpraca z nauczycielami

-gromadzenie i udostępnianie materiałów metodycznych opracowanych przez nauczycieli (programy, raporty itd.) oraz opracowań własnych (np. scenariusze imprez bibliotecznych),
-gromadzenie scenariuszy imprez i inscenizacji w teczkach tematycznych,
-pomoc w docieraniu do pozycji dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej w Bartoszycach,







-cały okres stażu









-potwierdzenie dyrekcji,
-spostrzeżenia własne


2.

Udzielanie informacji dotyczących awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż

-udostępnianie materiałów gromadzonych w teczce tematycznej „Awans zawodowy”

-cały okres stażu

-potwierdzenie dyrekcji,
-uwagi własne


3.




Aktywna praca w zespole wychowawczym

-współudział w przeprowadzeniu i analizowaniu ankiet:
„Występowanie ewentualnych zagrożeń na terenie SP
Bisztynek” i „Profilaktyka uzależnień”



-X 06, VI 07,
-X 07, VI 08
-X 08,


-potwierdzenie przewodniczącej ZW,
-uwagi własne

4.

Zamieszczenie własnej publikacji w portalu edukacyjnym



-opracowanie publikacji

-cały okres stażu

-kopia publikacji,
-zaświadczenie


5.

Dzielenie się pomysłami dotyczącymi mojej pracy z nauczycielkami-bibliotekarkami powiatu bartoszyckiego



-udział w spotkaniach Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich


-cały okres stażu


-potwierdzenie przewodniczącej koła SBP

6.

Promocja biblioteki wśród społeczności szkolnej

-prowadzenie „Kroniki Biblioteki”

-cały okres stażu


-potwierdzenie dyrekcji
  >
&8 ust. 2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich



1.


Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych „Koło Przyjaciół Biblioteki”


-przeprowadzenie cyklicznych spotkań aktywu bibliotecznego,
-organizowanie imprez przy pomocy członków KPB




-cały okres stażu

-opracowany i zatwierdzony program „Koła Przyjaciół Biblioteki”,
-scenariusze imprez,
-podsumowanie

  >
& 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań wychowawczych lub opiekuńczych




1.

Opracowanie i organizacja konkursów czytelniczych i czytelniczo-plastycznych dla uczniów klas I-III i IV-VI na poziomie gminnym

-opracowanie regulaminu konkursów,
-zaproszenie do udziału w konkursie szkół
z terenu gminy Bisztynek,
-pozyskanie sponsorów,
-czuwanie nam prawidłowym przebiegiem konkursu




-V 07
-V 08
-V 09



-regulamin konkursu,

-karty pracy,
-sprawozdanie



2.



Opracowanie materiałów promujących SP Bisztynek w środowisku lokalnym

-współtworzenie folderu poświęconego 60 rocznicy powstania SP Bisztynek,

-umieszczanie informacji o życiu SP Bisztynek na stronie internetowej bisztynek.www,webpark.pl i w „Gońcu Bartoszyckim”


-IX-X 2006,



-cały okres stażu

-projekt folderu,
-potwierdzenie dyrekcji,



-kopie arytkułów


3.


Pedagogizacja rodziców

-Pogadanki skierowane do rodziców podczas spotkań w bibliotece

III 07,
-cały okres stażu


-scenariusze spotkań,
-podsumowanie
 
& 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami



1.

Współpraca z Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w Bisztynku

-odwiedzanie M-G BP z uczniami SP Bisztynek podczas zajęć zastępczych

-cały okres stażu



-potwierdzenie kierownictwa M-G BP,
-podsumowanie


2.


Współpraca z Biblioteką Pedagogiczną w Bartoszycach

-opracowanie i przekazanie materiałów do BP (scenariusze imprez, konspekty zajęć itp.),
-uczestniczenie w warsztatach metodycznych organizowanych przez PB




-cały okres stażu



-potwierdzenie kierownictwa BP,
-podsumowanie



3.


Współpraca z pracownikiem Biblioteką Szkolnej Gimnazjum Publicznego w Bisztynku


-wspólna organizacja obchodów Dni Książki

-IV-V 07
-IV-V 08
-IV-V 09


-scenariusze imprez,
-podsumowanie


4.


Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

-zorganizowanie we współpracy z GKRPA, pedagogiem szkolnym i nauczycielem plastyki konkursów plastycznych dotyczących uzależnień wynikających z harmonogramu SPP



-cały okres stażu




-potwierdzenie,
-sprawozdania z przeprowadzonych konkursów
 
& 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony



1.

Umiejętne rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych


-opis i analiza dwóch problemów edukacyjnych, z którymi można się spotkać w szkolnej bibliotece


-cały okres stażu




-opracowane pisemnie dwa problemy edukacyjne


Opracowanie: Marzena Magdziarznauczyciel-bibliotekarz SP Bisztynek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie