Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zabawy karnawałowej dla grupy wiekowej sześciolatków

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5519 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz przedstawia szereg zabaw karnawałowychna wykorzystać podczas balu z dziećmi sześcioletnimi. Opracowała nauczycielka grupy sześciolatków Alina Bednarczyk

SCENARIUSZ ZABAWY KARNAWAŁOWEJ DLA GRUPY
WIEKOWEJ 6-LATKÓW



Cel główny :

- przybliżenie dzieciom tradycji i zwyczajów związanych z karnawałem


Cele szczegółowe :

- poznanie roli wodzireja w zabawie karnawałowej

- wyjaśnienie znaczenia słów: karnawał, kotylion, karnecik

- radość ze wspólnej zabawy i współzawodnictwa dzieci młodszych ze starszymi


Metoda – słowna, czynna


Formy – indywidualna , grupowa


Środki dydaktyczne – kotyliony, balony, kartony, kredki, mazaki, magnetofon,

utwory współczesnej muzyki rozrywkowej, gazety, krzesełka, słodycze.


Organizacja:

- nie należy zapominać o robieniu przerw na picie i wietrzenie sali,

- czas trwania zabawy uzależniony jest od stopnia zainteresowania i atmosfery, dlatego częstotliwość prowadzenia konkursów i długość melodii do tańca należy regulować w sposób umiejętny.


Przebieg :


W balu uczestniczą dzieci z klasy "zerowej" i z klasypierwszej szkoły podstawowej. Wszystkie dzieci zebrane są w jednej sali. Zapoznaję z przebiegiem zabawy karnawałowej, zachęcam do udziału w konkursach. Przypominam dzieciom jak dawniej wyglądał bal karnawałowy, jak się do niego przygotowywano, jaką rolę odgrywał wodzirej, do czego służyły karneciki, kotyliony, jakie były tańce itp. Następnie przypinam sobie kotylion i wyjaśniam, że dziś będę pełnić rolę wodzireja. Taki sam kotylion dostaje nauczycielka klasy I. Kotyliony dla dzieci są po dwa takie same i rozdajemy je tak, by jeden z pary miało starsze dziecko, a drugi młodsze dziecko. Podczas trwania zabawy, dzieci będą miały czas na znalezienie takiego samego kotyliona. Kto znajdzie swoją parę, będzie mógł uczestniczyć w konkursie tanecznym pod koniec balu.

Zapraszamy wraz z koleżanką dzieci do zabawy tanecznej a podczas przerw w tańcach, do wybranych konkursów. Tak kierujemy zabawą, by każde dziecko miało możliwość udziału w jakimś konkursie. Każdy konkurs będzie oceniało jury dziecięce pod opieką nauczyciela.


Propozycje konkursów i zabaw karnawałowych.:
1. Tańce przebierańców – Prezentacja strojów:

Dzieci kolejno wchodzą do koła, które wcześniej zostało utworzone przez pozostałych uczestników balu i prezentują swój strój, mówiąc za co lub kogo są przebrane, tańczą w rytm ulubionej melodii. Pozostali oklaskami nagradzają każdą przedstawioną osobę.
2. Zabawa „Taniec w parach z balonami”

Dzieci dobierają się parami i stają naprzeciw siebie. Między siebie wkładają balonik i tańczą w rytm muzyki tak, by go nie wypuścić. Wygrywają te pary, którym się to udało.

3. Konkursy rysunkowe

Dziecko z zawiązanymi oczami i zgodnie z instrukcją wodzireja maluje portret swojego kolegi: A teraz malujemy lewe ucho, prawe oko, podbródek, włosy, lewe oko, nos, szyję, usta, owal głowy itd.

4. Wspólny taniec Makarena

Jedna osoba pokazuje figury do tańca Makarena i prezentuje go w środku dużego koła utworzonego przez uczestników balu. Następnie cała sala stara się naśladować prowadzącą i tańczy w rytm muzyki.

5. Zabawa „Krzesełka”

Ustawiamy we kole krzesełka (o jedno mniej niż chętnych do zabawy). Wszyscy w rytmie słyszanej melodii poruszają się w jedną stronę w koło krzesełek. Kiedy muzyka milknie, każdy zajmuje najbliższe krzesełko. Osoba, której zabrakło siedzenia, odpada z gry i odchodzi zabierając jedno krzesełko. Zabawa trwa, aż do pozostania jednej osoby – zwycięzcy.

6. Zabawa „Pompowanie baloników”

Chętni do zabawy otrzymują baloniki. Zadanie polega na napompowaniu jak największego w ciągu np. 10 sekund balona. Wygrywa osoba, której balon nie pękł i jest największy.

7. Taniec na gazetach

Dzieci dobierają się parami i stają naprzeciw siebie. Każda para otrzymuje gazetę, którą kładzie pod nogi. Prowadząca tłumaczy, że tańczymy tylko na gazecie w rytm muzyki, tak aby nasze nogi, nie wyszły poza gazetę. Następnie za każdym razem gazetę zmniejszamy. Wygrywa ta para, która najdłużej utrzyma się na najmniejszym skrawku gazety i do końca będzie tańczyła w rytm muzyki.

8. Taniec z kotylionami

Dzieci, które znalazły bliźniaczy kotylion dobierają się parami i tańczą „Białego walczyka”. Kto nie odnalazł swojej pary stoi z boku i klaszcze w rytm muzyki. Wygrywają te pary, które poruszają się w rytm muzyki.



We wszystkich konkursach i zabawach zwycięzcy i uczestnicy nagradzani są dużymi brawami. Po przeprowadzonych zabawach i konkursach nauczyciel zaprasza do tańca w rytmie disco lub na słodki poczęstunek.



Opracowała nauczycielka
grupy sześciolatków

w Zespole Szkół w Górzycy
Alina Bednarczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie