Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Regulamin Szkolnego Konkursu Ortograficznego - Mistrz Ortografii

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3316 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Nazywam się Bogusława Piwowarczyk. Jestem nauczycielem języka polskiego. Pracuję w ZSPiG Nr 4 w Kalnej. Bardzo często organizuję w szkole konkursy m.in. konkurs ortograficzny, którego regulamin opracowałam i przesyłam wraz z zadaniami do przeprowadzenia etapu otwartego dla wszystkich uczniów.

Regulamin Szkolnego Konkursu Ortograficznego "Mistrz ortografii" Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Nr 4 im. Jerzego Kukuczki w Kalnej

Hasło konkursu: "Honor Polaka plami, kto pisze z błędami".

Opracowała: Bogusława Piwowarczyk

Cele konkursu:
  1. Rozbudzanie zainteresowań pięknem naszego języka ojczystego.
  2. Kształcenie wśród uczniów umiejętności ortograficznych.
  3. Integracja dzieci, tj. uczniów klas 4 – 6 SP i 1 – 3 gimnazjum.
  4. Popularyzacja konkursu jako jednej z form rozwijania zainteresowań i uzdolnień u uczniów.
  5. Zachęcanie uczniów do zdrowej rywalizacji.
Umiejętności:
  1. Uczniowie utrwalają poznane na lekcjach zasady ortografii.
  2. Potrafią stosować zasady ortograficzne w praktyce.
  3. Umiejętnie i sprawnie korzystają ze "Słownika ortograficznego".
  4. Potrafią zaprezentować swoje umiejętności na forum przed publicznością.


Warunki uczestnictwa w konkursie:
Konkurs ma 3 etapy, bez uwzględnienia kategorii wiekowych.

III etap konkursu składa się z następujących zadań:

Zadania indywidualne:
  1. Należy podać definicję, która obowiązuje przy pisaniu wylosowanych wyrazów z trudnościami ortograficznymi – 4 pkt.
  2. Znaleźć na czas w "Słowniku ortograficznym" podane wyrazy - 4 pkt.
  3. Zapisać poprawnie w mianowniku nazwy państw z podaną przez prowadzącego trudnością ortograficzną, np. nazwy krajów zawierające głoskę "u" lub inną – 4 pkt.
  4. Zapisać na przygotowanej karcie dopełniacze liczby pojedynczej podanych wyrazów – 4 pkt.
     Punkty dla rywalizującego o tytuł Szkolnego Mistrza Ortografii zdobywają również uczniowie z klasy, do której uczęszcza ten uczeń poprzez następujące konkurencje:

Zadania dla klas:
  1. Należy ułożyć przysłowie z wyrazów podanych w kopercie. Następnie wskazana przez zawodnika osoba powinna wyjaśnić zasadę obowiązującą przy pisaniu podkreślonego wyrazu:
    • ułożenie przysłowia we wskazanym czasie – 1 pkt.
    • podanie poprawnie zasady ortograficznej, która obowiązuje przy pisowni danego wyrazu – 1 pkt.
  2. Należy ułożyć hasło na temat znajomości wybranej zasady ortograficznej, którą losuje reprezentant klasy. Czas na przygotowanie – ok. 2 min.
Punktacja:
Zaangażowanie wszystkich uczniów – 2 pkt.
Ciekawe i poprawne pod względem językowym hasło – 2 pkt.

      Po wszystkich konkurencjach, tj. 4 indywidualnych i 2 zbiorowych komisja sumuje pkt. i nadaje honorowy tytuł "Szkolnego Mistrza ortografii" uczniowi, który zdobył najwyższą ilość punktów . Pozostali zawodnicy zajmują kolejne miejsca w Szkolnym Konkursie Ortograficznym.

Organizacja konkursu:

Termin:

Miejsce: I etap – sale lekcyjne klas 4 –6 SP i 1 – 3 gimnazjum
II etap – sala nr 10 i sala nr 1
III etap – sala gimnastyczna Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum Nr 4 w Kalnej.

Organizator konkursu:

ZADANIA ORTOGRAFICZNE DO III ETAPU KONKURSU

Zadania indywidualne:
  1. Podaj definicje obowiązującą przy pisaniu wyrazów (każdy uczestnik losuje po dwa wyrazy) – 4 pkt .: nie bardzo, niemały, nie iść, nieźle, pieniężny, pióro, wózek, móżdżek, mech, druh, nieco, brzeg.
  2. Znaleźć na czas w "Słowniku ortograficznym" , tj. w ciągu 1 min. Kolejne wyrazy – 4 pkt.: chabry, rzutnik, żar, hamak.
  3. Zapisać poprawnie w mianowniku nazwy 4 państw, w których pojawia się głoska – 4 pkt .: " h, ch", np. Chile, Chiny, Holandia, Chorwacja.
  4. Zapisać na przygotowanej karcie dopełniacze liczby pojedynczej wylosowanych rzeczow.(po dwa) – 4 pkt.: Anglia, ziemia, żmija, nadzieja, Hiszpania, Portugalia, Meksyk, Brazylia, Rosja, historia, biologia, telewizja.
Zadania dla klas:
  1. Ułożyć przysłowie z rozsypanki wyrazowej, którą losuje zawodnik dla klasy w ciągu 30 s. Osoba wskazana przez zawodnika powinna podać zasadę pisowni obowiązującą przy pisaniu podkreślonego wyrazu – 2 pkt.:
    1. Czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał.
    2. Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała.
    3. Paluszek i główka to szkolna wymówka.
    4. Kuj żelazo póki gorące.
    5. Od przybytku głowa nie boli.
    6. Robota nie zając, nie ucieknie.
  2. Ułożyć dowolne hasło na temat znajomości wylosowanej przez zawodnika zasady pisowni wyrazów – 4 pkt.:
    1. pisownia z "rz"
    2. pisownia z "ż"
    3. pisownia z "u"
    4. pisownia z "ó"
    5. pisownia z "h"
    6. pisownia z "ch".

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie