Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Punktowy System Oceniania

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 191010 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dobierałam metody i narzędzia w procesie sprawdzania i oceniania ucznia. Wykorzystując rozporzadzenie MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów z dn. 19 kwietnia 1999r., zmodyfikowałam i stworzyłam innowacyjny system oceniania,
Punktowy system oceniania z matematyki w klasach IV-VI

opracowała:
Aneta Kazyaka

Rozporządzenie ministra edukacji narodowej z dnia 19 kwietnia 1999r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów(...) dało dużą swobodę w opracowaniu różnych metod oceniania.
Postanowiłam tę okazję wykorzystać, przechodząc na punktowy system oceniania na lekcjach matematyki. Jego celem jest wzmocnienie motywacji uczniów, pobudzanie do dalszego rozwoju intelektualnego, np. poprzez samoocenę i samokontrolę.
Ocenianie odbywać się będzie:
1. W skali punktowej za każdą formę aktywności, tj.: prace klasowe, sprawdziany, odpowiedzi ustne, zadania domowe i aktywność na lekcjach.
2. Na koniec semestru (roku) zdobyta ilość punktów będzie przeliczana na stopień według dalej podanej skali.
3. Każdy uczeń może pisać pracę klasową lub sprawdzian, który odbył się podczas jego usprawiedliwionej nieobecności albo zdecydować się na utratę punktów. Poprawie nie ulegają prace domowe.
4. Każdy uczeń może sam kontrolować liczbę zdobytych przez siebie punktów i decydować czy go ona zadowala, czy brakuje i ile do zdobycia lepszej oceny końcowej. Uczeń sam ocenia swoje możliwości.
„jeżeli dziecko jest chwalone-uczy się szanowania innych,
jeżeli czuje się bezpiecznie- uczy się zaufania, a jeżeli spotyka się
z akceptacją i przyjaźnią- uczy się znajdować miłość w życiu”


Punktowe zasady oceniania z matematyki Kl. IV


FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI


LICZBA OCEN W CIĄGU
I SEMESTRU


MAX. LICZBA PKT. ZA OCENĘ


SUMA


PRACE KLASOWE

SPRAWDZIANY

ZADANIA DOMOWE

ODPOWIEDŹ USTNA

AKTYWNOŚĆ


3

6

4

1

5

30 pkt.

10 pkt.

5 pkt.

5 pkt.

5 pkt.

3*30 pkt. = 90 pkt.

6*10 pkt. = 60 pkt.

4*5 pkt. = 20 pkt.

1*5 pkt. = 5 pkt.

5*5 pkt. = 25 pkt.

SUMA = 200 pkt.


Ustalone punkty są przeliczane na oceny wg. sześciostopniowej skali.


30 pkt.

10 pkt.

5 pkt.

cel. - 30 pkt.
bdb.- 25 pkt.
db. - 20 pkt.
dst. - 15 pkt.
dop - 10 pkt.
ndst.- 0 pkt.



bdb.- 10 pkt.
db. - 7 pkt.
dst. - 4 pkt.
dop - 2 pkt.
ndst. - 0 pkt.



bdb. - 5 pkt.
db. - 4 pkt.
dst. - 3 pkt.
dop - 2 pkt.
ndst. - 0 pkt.




OCENA SEMESTRALNA


PROCENTY

PUNKTY

OCENA

0 – 30%
31 – 45%
46 – 60%
61 – 75%
76 – 90%
91 – 100%


0 – 60
61 – 90
91 – 120
121 – 150
151 – 180
181 – 200


NIEDOSTATECZNY
DOPUSZCZAJĄCY
DOSTATECZNY
DOBRY
BARDZO DOBRY
CELUJĄCY





Punktowe zasady oceniania z matematyki  Kl. VI



FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI


LICZBA OCEN W CIĄGU
I SEMESTRU


MAX. LICZBA PKT. ZA OCENĘ


SUMA


PRACE KLASOWE

SPRAWDZIANY

ZADANIA DOMOWE

ODPOWIEDŹ USTNA

AKTYWNOŚĆ


3

6

4

2

4

30 pkt.

10 pkt.

5 pkt.

5 pkt.

5 pkt.

3*30 pkt. = 90 pkt.

6*10 pkt. = 60 pkt.

4*5 pkt. = 20 pkt.

2*5 pkt. = 10 pkt.

4*5 pkt. = 20 pkt.

SUMA = 200 pkt.


Ustalone punkty są przeliczane na oceny wg. sześciostopniowej skali.


30 pkt.

10 pkt.

5 pkt.

cel. - 30 pkt.
bdb.- 25 pkt.
db. - 20 pkt.
dst. - 15 pkt.
dop - 10 pkt.
ndst.- 0 pkt.



bdb.- 10 pkt.
db. - 7 pkt.
dst. - 4 pkt.
dop - 2 pkt.
ndst. - 0 pkt.



bdb. - 5 pkt.
db. - 4 pkt.
dst. - 3 pkt.
dop - 2 pkt.
ndst. - 0 pkt.




OCENA SEMESTRALNA


PROCENTY

PUNKTY

OCENA

0 – 30%
31 – 45%
46 – 60%
61 – 75%
76 – 90%
91 – 100%


0 – 60
61 – 90
91 – 120
121 – 150
151 – 180
181 – 200


NIEDOSTATECZNY
DOPUSZCZAJĄCY
DOSTATECZNY
DOBRY
BARDZO DOBRY
CELUJĄCY





Uwagi:

- uczeń może wykonać zadanie dodatkowe (np. zaprojektowanie siatki i sklejenie bryły, rozwiązanie dodatkowego problemu, itp.)

- uczeń, który był nieobecny w szkole, podczas określonej formy sprawdzania i oceniania (praca klasowa, sprawdzian), może wykonać zadanie w innym czasie lub innej formie)

- uczeń ciężko doświadczony przez los może być oceniany według indywidualnie przyjętych dla niego zasad

aby uzyskać pozytywną ocenę semestralną klasyfikacyjną trzeba zgromadzić minimalną liczbę punktów (61 – 90) w tym mieć pozytywne oceny z co najmniej 2 prac klasowych i 3 sprawdzianów.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie