Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
How healthy are you? – outdoor activities

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 856 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przykład konspektu lekcji dla klasy V szkoły podstawowej. Pytania ankiety przeprowadzonej wśród uczniów nawiązują do zdrowego stylu zycia (uprawianie sportu, regularne posiłki, czynności codziennne).
 
Cele lekcji:
  • Rozwijanie świadomości dotyczącej własnego zdrowia i zdrowego trybu życia
  • Intergracja międzyprzedmiotowa – połączenie poznawanych wiadomości z informacjami poznawanymi na innych lekcjach m.in. przyrody
  • Rozwijanie świadomości dotyczącej własnego zdrowia i zdrowego trybu życia.
  • Ćwiczenia umiejętności zadawania pytań "How often...?", "How long......?"
  • Kształcenie umiejętności pracy w parach
  • Ćwiczenia leksykalne: słownictwo związane ze sportem
  • Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem tekstu
  • Ćwiczenie czytania
Metoda komunikacyjna (dialogi, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi) z wykorzystaniem czterech podstawowych kompetencji językowych: słuchania, czytania, mówienia i pisania.

Materiały dydaktyczne: magnetofon, plansze prezentujące czynności, karty pracy z ćwiczeniami dotyczącymi dyscyplin sportowych www.onestopenglish.com , ankieta dotycząca zdrowego trybu życia, komentarz do ankiety www.profesor.pl, podręcznik English Zone 2

Plan lekcji:
  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Krótkie wprowadzenie - przedstawienie celu lekcji.
  3. Rozgrzewka językowa
  4. Faza realizacyjna
  5. Faza podsumowująca
Przebieg lekcji:

I. Rozgrzewka językowa:
     Nauczyciel prezentuje klasie 10 plansz przedstawiających różne czynności i zapisuje na tablicy słowa outdoor oraz indoor. Zadaniem uczniów jest wskazać czynności z podziałem na te wykonywane w domu i te wykonywanie poza domem.

II. Faza realizacyjna
  1. Prezentacja nowego materiału:
          Nauczyciel pisze na tablicy hasło "Healthy life" ("Zdrowe życie") i tłumaczy znaczenie na język polski. Nauczyciel wprowadza słownictwo potrzebne do przeprowadzenia ankiety, a następnie pokazuje uczniom i omawia kwestionariusz "Are you healthy?" Zadaje dzieciom pytania zawarte w formularzu, zapisuje wzór pytań na tablicy.
         Po zakończeniu pracy uczniowie liczą, których odpowiedzi zdobyli najwięcej: a, b czy c.
    Nauczyciel komentuje wyniki ankiety:

    Uczniowie słuchają dialogu Connora z tatą (podręcznik str. 50), a następnie odpowiadają na pytania związane z tekstem. Przed ponownym wysłuchaniem materiału lekcyjnego dzieci dopasowują nazwy czynności związanych ze sportem z odpowiednimi ilustracjami. (podręcznik str. 51).
  2. Praca nad nowym materiałem:
          Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy. Uczniowie czytają nazwy dyscyplin sportowych zamieszczonych w tabeli. Ich zadaniem jest wymienić dyscypliny, które wymagają użycia piłki. Następnie dzielą wyrazy na trzy kategorie dodając do nich czasowniki play, go oraz do (ćwiczenie 1, karta pracy).
          Po przeczytaniu fragmentów tekstów uczniowie łaczą je z wymienionymi wcześniej dyscyplinami sportu (ćwiczenie 2). Do trzech podanych dysciplin należy podać wyrazy które najlepiej je opisują (ćwiczenie 3).
          Uczniowie eliminują jedno słowo nie pasujące znaczeniem do pozostałych. Wybór słowa należy uzasadnić podając znaczenia pozostałych wyrazów (ćwiczenie 4, karta pracy).
III. Faza podsumowująca:

     Zestawienie poznanego słownictwa. Przygotowanie dialogu na temat sportu w naszym życiu. Para uczniów prezentuje ćwiczenie podając odpowiedzi na pytania przedstawione na karcie pracy.

Praca domowa.
Uczniowie zapisują przebieg dialogu do zeszytów.

Opracowała: Monika Franas
SP Czerniewice

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie