Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Objętość kuli

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 748 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Realizacja projektu pozwoli na wzbogacenie pracowni matematycznej o pomoc dydaktyczną ułatwiającą uczniom zapamiętanie wzoru na objętość kuli.

Projekt badawczy jako metoda nauczania na lekcjach matematyki.

Temat: Wykonanie pomocy dydaktycznej pozwalającej zrozumieć wzór na objętość kuli o promieniu R.

Cele:
1. W trakcie wykonywania projektu powtórzysz i utrwalisz zależność pomiędzy objętością walca i stożka.
2. Poznasz wzór na objętość półkuli a w konsekwencji wzór na objętość kuli o promieniu R.
Zadania:
· Znajdź przedmiot (o niewielkiej wartości materialnej), o kształcie półkuli.
· Zaplanuj sposób mierzenia promienia R.
· Wykonaj pomiar.
· Wykonaj model walca o wysokości R i promieniu podstawy R (bez jednej podstawy).
· Zaprojektuj i wykonaj stożek o promieniu podstawy i wysokości R,(bez podstawy).
· Ustal doświadczalnie zależności pomiędzy objętościami brył.
· Sformułuj wniosek dotyczący objętości kuli o promieniu R.

Termin konsultacji: wtorek, po7 godzinie lekcyjnej, sala nr 7.
Termin prezentacji: za dwa tygodnie.
Czas prezentacji: 5 minut.
Ocena: Rezultaty pracy oceniać będą uczniowie, którzy po twojej prezentacji samodzielnie i bezbłędnie wypełnią poniższą tabelkę:

Objętość walca o promieniu podstawy R i wysokości R. V=
Objętość stożka o promieniu podstawy R i wysokości R. V=
Objętość kuli o promieniu R. V=
Każdy z oceniających może przyznać od 0 do 5 punktów, uzyskanie maksymalnej ilości punktów jest równoznaczne z uzyskaniem oceny celującej w pozostały przypadkach ocena będzie wyliczona zgodnie
z WSO. Ocena niższa niż dostateczna nie będzie wpisana do dziennika. Przyznając punkty uczniowie muszą wziąć pod uwagę następujące kryteria:
v estetykę pracy,
v funkcjonalność,
v sposób prezentacji

Opracowała: Z. Zagórska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie