Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz lekcji matematyki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2901 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lekcja z wykorzystaniem komputera w klasie I - ej gimnazjum. Celem lekcji jest praktyczne obliczanie wyrażeń procentowych; Uczeńpo lekcji: oblicza procent danej liczby, oblicza liczbę z danego jej procentu, oblicza jakim procentem jednej liczby jest druga liczba, zna praktyczne zastosowanie obliczeń procentowych w różnych dziedzinach życia, doskonali umiejętność pracy w grupie. Metody pracy wykorzystane na lekcji: praca uczniów z komputerem, ćwiczenia samodzielne i zespołowe.
Beata Maciaszek Władysławów, dn.20.05.2005r.
Zespół Szkół we Władysławowie
Nauczyciel kontraktowy
Lekcja z wykorzystaniem komputera, celem lekcji jest praktyczne obliczanie wyrażeń procentowych.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI
KLASA 1D GIMNAZJUM

Temat lekcji: Procenty – powtórzenie.


Cele lekcji:

Uczeń:
oblicza procent danej liczby,
oblicza liczbę z danego jej procentu,
oblicza jakim procentem jednej liczby jest druga liczba,
zna praktyczne zastosowanie obliczeń procentowych w różnych dziedzinach życia,
doskonali umiejętność pracy w grupie.

Metody pracy:
praca uczniów z komputerem
ćwiczenia samodzielne i zespołowe

Formy pracy:
praca w zespołach z zastosowaniem komputera
praca z całą klasą
praca indywidualna

Środki dydaktyczne:
komputer, kartki z zadaniami, zeszyt.

Przebieg lekcji:

1.Czynności przygotowawcze i wprowadzające:
powtórzenie wiadomości o procentach – pogadanka z klasą,
podział uczniów na trzy osobowe zespoły, przydzielenie stanowisk komputerowych,
rozdanie uczniom kart z zadaniami,
ustalenie zasad pracy w grupie,
uruchomienie programu „Matematyk”.
Podczas lekcji uczniowie pracują z komputerem, dostają także karty pracy
(Załącznik 1), które rozwiązują w zeszytach. Uczniowie rozwiązując zadania, sprawdzają się wzajemnie.. Uczniowie podczas rozwiązywania zadań mogą korzystać z podpowiedzi jakie proponuje im program komputerowy. Pod koniec lekcji następuje ocena pracy uczniów

2.Praca w zespołach:
zapoznanie z zestawami zadań, przydział pracy,
samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów, następnie wspólne sprawdzanie poprawności, analiza błędnych wyników oraz zanotowanie poprawnej odpowiedzi w komputerze.

3.Podsumowanie lekcji:
Podsumowanie pracy w zespołach: nauczyciel ocenia pracę uczniów odpowiednio do nakładu pracy
Zadanie i omówienie pracy domowej.
505 strona 94 (zbiór zadań).

Załącznik 1

Zestaw zadań


Zadanie 1
Przedstaw w postaci procentów następujące ułamki:
a) = .........%
b) = .........%
c) = .........%
d) = .........%
e) = .........%


Zadanie 2
Przedstaw w postaci procentów następujące ułamki:
a) = ...........%
b) 0,1823= ............%
c) = ............%
d) 3,1415 = ........%.
e) 0,0001 = ............%
f) 9,999 = ...........%


Zadanie 3
Przedstaw w postaci procentów następujące ułamki:
a) = ...........%
b) = ..........%
c) = ...........%


Zadanie 4
Przedstaw w postaci procentów następujące ułamki:
a)0,65 = ...... ....%
b)0,25 = ...........%
c)1,41 = ........ ..%
d)2,71 = ...........%
e)3,20 = ...........%
f)1,81 = ...........%
g)2,23 = ...........%
h)6,40 = ...........%

Zadanie 5
Przedstaw w postaci ułamków dziesiętnych następujące procenty:
a)5% = ..............
b)17% = ............
c)120% = ...........
d)456% = ...........
e)309% = ...........
f)1205% = ...........


Zadanie 6
Przedstaw w postaci ułamków zwykłych o możliwie najmniejszym mianowniku następujące procenty:
a)20% = .................
b)50% = .................
c)25% = .................
d)10% = .................
e)75% = .................


Zadanie 7
Oblicz:
a)5% z liczby 360 = ................................
b)12% z 600 = ........................................
c)10% z 2 = .............................................
d)120% z 120 =........................................
e)1% z 0,01 = ..........................................


Zadanie 8
Oblicz, ile procent z :
a)liczby 30 stanowi liczba 6: ta liczba stanowi .............. %
b)liczby 50 stanowi liczba 4: ta liczba stanowi .............. %
c)liczby 120 stanowi liczba 6: ta liczba stanowi .............. %
d)liczby 30 stanowi liczba 15: ta liczba stanowi .............. %
e)liczby 100 stanowi liczba 20: ta liczba stanowi .............. %



Zadanie 9
Oblicz:
ile procent z godziny stanowi minuta - .......%
ile procent z doby stanowi godzina - ..........%
(wynik podaj w procentach w przybliżeniu do części tysięcznych)



Zadanie 10
Pewna pani przed kuracją ważyła 125kg, a w czasie kuracji schudła i waży obecnie 100kg. O ile procent zmniejszyła swoją wagę?
Odpowiedź: Waga spadła o .............%.



Zadanie 11
Po wielkiej obniżce cen o 7% pewien towar w sklepie kosztuje 15zł, które z podanych równań pozwala nam policzyć cenę towaru przed obniżką?
7% x = 15
93% x = 15
x - 7% = 15

Opracowała Beata Maciaszek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie