Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
program Koła Promocji Zdrowia

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2591 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Potrzeba działalności koła promocji zdrowia zrodziła się w momencie podjęcia decyzji o kandydowaniu Szkoły do Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Pewne działania związane z rozpoczęciem starań przystąpienia do Sieci wymagały, aby grupa uczniów w większym stopniu zainteresowanych tematyką prozdrowotną pełniła rolę klasowych liderów promocji zdrowia, którzy współpracując z koordynatorem oraz szkolnym zespołem do spraw promocji zdrowia będą pilotować realizację zadań Programu Promocji Zdrowia w szkole.
     Koło Promocji Zdrowia jest ważną formą procesu dydaktycznego związaną z realizacją zainteresowań uczniów, pogłębianiem wiedzy, wykonywaniem różnych zadań o charakterze prozdrowotnym.
Praca pozalekcyjna w kole promocji zdrowia ma jednak służyć nie tylko pogłębianiu wiedzy, ale także zachęcać uczniów do aktywności i współdziałania.

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU
     Program skierowany jest do uczniów klas IV – VI zainteresowanych tematyką promocji zdrowia. Główny nacisk w pracy koła będzie położony na konkretne działania uczniów, stwarzane będą sytuacje, w których uczestnicy sami będą dochodzić do prawd, wyciągać wnioski, rozwijać myślenie perspektywiczne. Zadaniem programu jest zatem wspomaganie samodzielności uczniów, pobudzenie do działań, rozwijanie ciekawości poznawczej.
     Cele i zadania zawarte w programie są zgodne z Programem Promocji Zdrowia w Szkole Podstawowej Nr . Treści ułożone zostały w trzy bloki tematyczne, które wynikają z tego programu. Mogą one być realizowane w dowolnej kolejności, jak również w zależności od potrzeb i możliwości modyfikowane.

CEL GŁÓWNY Rozwijanie zainteresowań prozdrowotnych uczniów, ułatwianie nabywania podstawowych wiadomości i umiejętności na temat dbania o swoje zdrowie.

CELE SZCZEGÓŁOWE

  • Kształtowanie aktywnej postawy wobec zdrowia własnego i innych
  • Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw
  • Nabywanie umiejętności planowania posiłków
  • Zapoznanie z przyczynami chorób zakaźnych i sposobami zapobiegania im.
  • Rozwijanie pozytywnych nawyków i przyzwyczajeń higienicznych.
  • Inspirowanie uczniów do działań na rzecz promocji i ochrony zdrowia
  • Wyrabianie umiejętności planowania i organizowania pracy w zespole, prawidłowej komunikacji interpersonalnej, rozwijanie sztuki negocjacji.
METODY PRACY
  • Praca w grupach
  • Pogadanka
  • Warsztaty
  • Dyskusja
  • Metody aktywne
  • Praca z tekstem
  • Działalność praktyczna
  • Wycieczki
  • Inscenizacje
  • Konkursy
BLOK PROGRAMOWY ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY

TEMATYKA SPOTKAŃ
  • Jak ustrzec się przed przeziębieniem i grypą – warsztaty, wypracowanie poradnika w formie plakatów
  • Witaminy pomagają zwalczać choroby
  • Surówki – źródłem witamin, wykonywanie surówek
  • Owoce – źródło witamin. Przygotowanie i przeprowadzenie ogólnoszkolnej akcji "Zdrowie w jabłku"
  • Zioła lecznicze: mięta, rumianek, głóg, itp. – pijemy owocowo – ziołowe herbaty
  • Błędy żywieniowe – co sprzyja, a co szkodzi naszemu organizmowi
  • NIE – alkoholowi, nikotynie, narkotykom
  • Piramida Zdrowia – co to jest?
  • Odwiedzenie stacji SANEPID – rozmowy z pracownikiem. Pozyskanie informacji o "chorobie brudnych rąk" oraz o zatruciach pokarmowych
  • Opracowanie modelu jadłospisu ucznia szkoły podstawowej
  • Opracowanie "Dekalogu zdrowego stylu życia"
BLOK PROGRAMOWY PREFERUJEMY AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ

TEMATYKA SPOTKAŃ
  • Opracowanie ulotek informujących o szkodliwości promieniowania komputera i telewizora
  • Rekreacja, jako forma wypoczynku
  • Aktywność fizyczna, gwarancją dobrego zdrowia – propozycje działań.
  • Uprawiamy sport – aerobik
BLOK PROGRAMOWY DBANY O HIGIENĘ OSOBISTĄ I ESTETYKĘ OTOCZENIA

TEMATYKA SPOTKAŃ
  • Wycieczka do Zakładu Fryzjerskiego – "Fryzury dla nas"
  • Szkolna moda – wypracowanie wzorów szkolnego stroju. Opracowanie plakatu w formie rysunków, wycinanek, umieszczenie na korytarzu szkoły
  • Opracowanie projektu "Zagospodarowanie terenu wokół szkoły"
  • Dbamy o "piękny uśmiech"
  • Pielęgnacja ciała i urody
  • Wypracowanie zasad konkursu na najładniejszą klasopracownię. Prace w komisji sprawdzającej czystość w klasach
EWALUACJA
     Opracowany program będzie poddany ewaluacji. Po zrealizowaniu przygotowanej tematyki wśród uczniów zostanie przeprowadzona ankieta mająca wykazać stopień zadowolenia z uczestnictwa w zajęciach koła. Uczniowie poproszeni zostaną o przedstawienie najciekawszych ich zdaniem form realizacji zajęć oraz tych, które były dla nich najmniej interesujące. Wyniki będą cenną wskazówką do tworzenia programu na kolejny rok pracy koła.

LITERATURA
G.Adamczyk, B.Breitkopf, Z.Worwa "Edukacja prozdrowotna dla klas 4 – 6 . Ścieżka edukacyjna" WSiP Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych .

Małgorzata Wegrzyn

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie