Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Żyj zdrowo

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2083 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wychowanie zdrowotne w naszej placówce polega na wytwarzaniu nawyków wśród wychowanków, które są związane z ochroną i doskonaleniem zdrowia. Nasza działalność jest promowaniem zdrowego stylu życia i aktywizowaniem dzieci oraz nauczycieli do współpracy w tym zakresie. Celem konkursu jest przygotowanie dziecka do tego, aby mogło być niezależnym, zdrowym i twórczym.

Regulamin i scenariusz konkursu przedszkolnego "Żyj zdrowo" w przedszkolu miejskim nr 1 w Lubaniu.

Cele konkursu:
  • uświadomienie dzieciom konieczności stosowania podstawowych zasad higieny
  • wyrabianie zdolności rozpoznawania podstawowych zagrożeń zdrowotnych i zapobiegania im
  • wdrażanie do prowadzenia prawidłowego zdrowego trybu życia,
  • uświadomienie potrzeb dbania o swoje zdrowie.
  • promowanie zdrowego stylu życia
Forma konkursu:
  • konkurs wewnątrzprzedszkolny
Informacje o konkursie:
  1. Przeprowadzenie Konkursu "Żyj zdrowo!" w Przedszkolu Miejskim nr 1 w Lubaniu.
  2. Regulamin Konkursu "Żyj zdrowo!" otrzyma dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 1, nauczyciele oraz skład komisji konkursu.
  3. Zakres tematyczny Konkursu "Żyj zdrowo!" dotyczy profilaktyki zdrowia.
Realizacja i przebieg konkursu:
Ilość typowanych uczestników z poszczególnych grup:
  • uczestnikami są 5- osobowe zespoły grup przedszkolnych.
Kategorie wiekowe:
  • dzieci 5- letnie
  • dzieci 6- letnie.
Wytypowani wychowankowie biorą udział w konkursie wraz z nauczycielami.
Termin realizacji konkursu- 15 kwiecień 2005r.
Za przebieg konkursu odpowiedzialny jest zespół organizacyjny w składzie:
  • Ewa Mytych- nauczyciel
  • Izabela Zając- nauczyciel
  • Izabela Słowińska- pielęgniarka przedszkolna.
Konkurs składa się z IV etapów.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi bezpośrednio po konkursie.
Przedmiotem oceny grupy jest:
  • poziom wiedzy o tematyce zdrowotnej
  • czas wykonania zadania
  • ciekawa prezentacja zadania
  • organizacja pracy.
Uczestnicy konkursu otrzymają dyplomy podziękowania, upominki i zdrowy poczęstunek.

Oczekiwane efekty konkursu:
    Podniesienie świadomości pro zdrowotnej;
    Wykazanie się pomysłowością oraz twórczym działaniem;
    Rozpoznawanie czynników chroniących i czynników ryzyka wpływających na zdrowie i rozwój.
opracowała: Ewa Mytych
Izabela Zając
Przedszkole Miejskie nr 1
w Lubaniu

Scenariusz konkursu zdrowotnego pt. "Żyj zdrowo!" dla starszych grup przedszkolnych

      Organizując konkurs "Żyj zdrowo!" dla dzieci przedszkolnych chcemy nauczyć wychowanków jak dbać o własne zdrowie.
     Wychowanie zdrowotne w naszej placówce polega na wytwarzaniu nawyków wśród wychowanków, które są związane z ochroną i doskonaleniem zdrowia. Nasza działalność jest promowaniem zdrowego stylu życia i aktywizowaniem dzieci oraz nauczycieli do współpracy w tym zakresie. Celem konkursu jest przygotowanie dziecka do tego, aby mogło być niezależnym, zdrowym i twórczym.
     Wszystkie dzieci grup I-IV stanowią publiczność.
    Skład komisji konkursowej: dyrektor przedszkola, przedstawiciel Służby Zdrowia, przedstawiciel Sanepidu.
Przed konkursem zaproszeni goście otrzymali zaproszenia.

     Dekoracja: napis informujący o konkursie, ilustracje oraz prace plastyczne promujące zdrowie.
  1. Wstęp
    Zaproszenie do wspólnej zabawy w różnorodnych konkursach.
    Zabawa integracyjna:
    Uczestnicy konkursu otrzymują samoprzylepne wizytówki- owoce z napisem własnych imion.

    GRUPA I- wizytówki "jabłka"
    GRUPA II- wizytówki "gruszki"
    Grupa III- wizytówki "śliwki"

          Następnie uczestnicy konkursu witają się przez podanie ręki, przedstawiają się wypowiadając swoje imię i określają swój nastrój odpowiednia mimiką i gestem.
  2. Etapy konkursu
    1. Higiena i zdrowe odżywianie
      każda drużyna otrzymuje do rozwiązania zadania na, które udziela odpowiedzi. Drużyny za każde prawidłowo wykonane zadanie bądź prawidłową odpowiedź otrzymują od 1 do 3 punktów. Grupy słuchają odczytywanych zdań. Jeżeli zgadzają się z ich treścią podnoszą do góry napis TAK lub NIE. Wybierają numery od 1-10 dotyczącego higieny i odżywiania.
      1. Warzywa i owoce oraz produkty mleczne niszczą nasze zdrowie.
      2. Słodycze dbają o ładny, zdrowy wygląd naszych zębów.
      3. Mydło, szczotka, grzebień, gąbka to przedmioty niezbędne do utrzymania prawidłowej higieny ciała.
      4. Brak witamin sprzyja zdrowiu.
      5. Należy myć zęby tylko z przodu.
      6. Ruch to zdrowie.
      7. Dzieci przedszkolne mają zęby mleczne.
      8. Nawet, gdy nas zęby nie bolą, należy odwiedzić lekarza stomatologa, aby sprawdzić, czy wszystkie są zdrowe.
      9. Potrawy z warzyw i owoców zawierają dużo witamin.
      10. Spożywamy posiłki brudnymi rękami.
           Każda grupa otrzymuje opakowania po różnych produktach (po mleku, cukierkach, jogurcie, batonie). Dzieci muszą zdecydować, które produkty należy często spożywać.
            Na podstawie ilustracji podać nazwę pracowników służby zdrowia.
      "Jak można się poruszać"- tor przeszkód-pokaz różnorodnego rodzaju ruchu ( bieg, pełzanie, skakanie, itp.) przy użyciu przyborów (ławka, szarfy, tunel).
           Na kartkach narysowane zostały przybory toaletowe i różne inne przedmioty. Zadaniem dzieci jest otoczyć pętlą przybory toaletowe codziennego użytku.
      "Ubierz lalkę na spacer"- przedstawiciel drużyny ubiera lalkę odpowiednio do podanej pory roku (lato, jesień, zima).
      "Jak to smakuje"- przedstawiciel drużyny (zasłonięte oczy chustką) rozpoznaje produkt i określa jej smak (marchew, jabłko,cytryna, itp.).
      "Najpiękniejsza kanapka"- układanie ze zdrowych produktów (pokrojone w plasterki warzywa, wędlina) dowolnej kompozycji na kromce chleba.
            Składanie z części w całość obrazka o tematyce higieny i czystości.
      "Co to za przedmiot?"- rozpoznawanie przyborów higienicznych za pomocą dotyku.
    2. "Zgaduj- zgadula"
      przedstawiciele drużyn losują po 3 zagadki z zestawu dotyczących warzyw, owoców, higieny i zawodów medycznych. Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymują 1 punkt. W dzień i w nocy pracuje,
      chorym leki przepisuje. (lekarz)

      Noszę biały czepek i biały fartuszek,
      żebyś był zdrowy, czasem ukłuć muszę. (pielęgniarka)

      W białym fartuchu sprzedaje nam z półek
      buteleczki, tubki, torebki pigułek. (aptekarz)

      Siedzi na grządce,
      liściasta ma główkę.
      Mama z niej zrobi
      soczystą surówkę. (kapusta)

      Latem w ogrodzie
      wyrósł zielony,
      a zimą w beczce
      będzie kiszony. (ogórek)

      Skóra fioletowa,
      a miąższ pod nią złoty.
      Smakuje wybornie,
      wszyscy wiecie o tym. (śliwka)

      Różowo zakwitło wiosną,
      przez lato pięknie urosło.
      Jesienią w sadzie dojrzało.
      Rumiane krągłe- zapachniało. (jabłko)

      Jedna czyści zęby, a druga ubrania.
      Wiesz co się nadaje do tego zadania? (szczotka)

      .Do suchej nitki moknie nieraz,
      Gdy po kąpieli ciało wycierasz. (ręcznik)

      Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni,
      A brudne ręce w czyste zamieni. (mydło)

      Choć to nie zwierzę, zęby posiada,
      Włosy na głowie gładko układa. (grzebień)
           każda drużyna otrzymuje ten sam zestaw rozsypanki sylabowej, z której układa 5 nazw warzyw. Zespół, który najszybciej odgadnie uzyskuje 3 punkty, następny 2, itd. BU CE LA
      FA LA SO
      KA STA PU
      LER SE
      ŁA SA TA
    3. Rozwiązywanie krzyżówki
      - drużyny rozwiązują wspólnie krzyżówkę i kolejno otrzymują po jednym pytaniu. Za prowidłową odpowiedź drużyna otrzymuje 1 punkt.
      Uczestnicy dowiedzą się, o co szczególnie powinni dbać każdego dnia.
      1. Służą ci do gryzienia, powinieneś je myć przynajmniej dwa razy dziennie.
      2. Nie możesz jej pić prosto z kranu.
      3. Myjesz je przed posiłkiem.
      4. Uprawiasz go, gdy grasz w piłkę nożną, czy koszykówkę.
      5. Dają ci dużo witamin, zawsze myj je przed jedzeniem.
      6. Poranne skłony czy przysiady, to …….
      7. Potrzebny ci nocą, żebyś następnego dnia był wypoczęty.
      Z Ę B Y
      W O D A
      R Ę C E
      S P O T
      O W O C E
      G I M N A S T Y K A
      S E N
    4. Szyfrogram
           Każda grupa losuje zestaw z szyfrogramem (każdej ilustracji przyporządkowana jest litera). Zadaniem drużyn jest według kodu odszyfrować wyrazy i odczytać je. Za każde prawidłowo odszyfrowane hasło drużyna otrzymuje 1 punkt.

      Rozwiązania haseł
      Zestaw nr 1
      A. PRALKA B. JOGURT C. KRAN
      Zestaw nr 2
      A. WANNA B. POZIOMKA C. WODA
      Zestaw nr 3
      A. JOGURT B. FASOLA C. ZDROWIE
      Zestaw nr 4
      A. SAŁATA B. MYDŁO C. KALAREPA
      Zestwa nr 5
      A. MLEKO B. DOKTOR C. PASTA
      Zestaw nr 6
      A. OWOCE B. MALINA C. CEBULA
opracowała: Ewa Mytych
Izabela Zając
Przedszkole Miejskie nr 1 w Lubaniu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie