Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przykładowy zestaw ćwiczeń

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 81901 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

PRZYKŁADOWY ZESTAW ĆWICZEŃ
WSZECHSTRONNIE PRZYGOTOWUJĄCYCH DO REALIZACJI GŁÓWNEGO ZADANIA LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ROZGRZEWKA: ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE W PARACH

I.ĆWICZENIA MIĘŚNI RAMION:

  1. P.W. – w ustawieniu przodem do siebie , trzymając się za ręce , naprzemianstronne wyrzuty RR w przód;
  2. P.W.j.w. ramiona proste, trzymając się za ręce , wymachy w bok;
  3. P.W. j.w. – obustronne krążenie ramion: na zewnątrz, do wewnątrz;
  4. P.W.j.w. – naprzemianstronne krążenie ramion ( jedna osoba krążenie w przód , druga w tył);
  5. Jedna osoba , stojąc, trzyma za stawy skokowe drugą , leżącą w podporze przodem i wykonuje ugięcia i wyprosty ramion.
II.ĆWICZENIA MIĘŚNI NÓG:

  1. W ustawieniu przodem do siebie , trzymając się za ręce, o tułowiu odchylonym do tyłu ,ćwiczący wykonują przysiady;
  2. Stojąc naprzeciw siebie , ramiona w chwycie skrzyżnym , ćwiczący poruszają się w prawo i w lewo krokiem odstawno- dostawnym;
  3. Ćwiczący naprzeciw siebie podają sobie prawe ( lewe ) nogi i prawe (lewe ) ręce , następnie wykonują podskoki w dowolnym kierunku;
  4. W ustawieniu jeden za drugim osoba z tyłu trzyma partnera za ręce , oporując jego bieg do przodu z wysokim unoszeniem kolan;
  5. Stojąc przodem do siebie , jeden z ćwiczących wykonuje bieg do przodu, natomiast drugi przytrzymuje go opierając RR o jego barki;
  6. Jeden z ćwiczących opiera RR o barki stojącego przed nim i odchylonego do tyłu współćwiczącego i wykonuje bieg z wysokim unoszeniem kolan;
  7. W ustawieniu tyłem do siebie, opierając się plecami o RR splecionych pod łokcie, ćwiczący wykonuje przysiady.
III.ĆWICZENIA MIĘŚNI TUŁOWIA .

  1. Ćwiczący ustawieni tyłem do siebie , trzymając się za RR wzniesione w bok i wykonują skłony tułowia w prawa i lewa stronę
  2. P. W. jw. – skłon tułowia w lewa stronę , wykonany ze skrętem i z jednoczesnym przeniesieniem prawej ręki do lewej stopy;
  3. W ustawieniu przodem do siebie i RR opartych o barki współćwiczącego , wykonujemy skłony tułowia w przód z pogłębieniem;
  4. P.W. j.w. – ćwiczący w opadzie tułowia wykonują skręty;
  5. Jeden z ćwiczących wykonuje siad rozkroczny drugi ustawia się za jego plecami i opierając RR o jego łopatki pogłębia wykonanie skłonu do przodu ;
  6. ćwiczący w siadzie prostym opierają się o siebie plecami , trzymając się za RR wzniesione do góry. Jeden z nich wykonuje skłon T w przód , natomiast drugi , wznosząc biodra do góry , pogłębia go;
  7. P.W. siad rozkroczny przodem do siebie , trzymając się za RR i opierając się stopami o stopy partnera- jeden z ćwiczących wykonuje skłon T w przód , drugi jednocześnie w tył.
IV ĆWICZENIA MIĘŚNI BRZUCHA.

  1. Jeden z ćwiczących w leżeniu tyłem o NN ugiętych i RR ułożonych wzdłuż T wykonuje skłony T w przód , natomiast drugi opiera ręce o jego stopy;
  2. Współćwiczący znajduje się w klęku podpartym , natomiast partner siada na jego biodrach i podkładając stopy pod jego ręce wykonuje opady i wznosy T;
  3. Ćwiczący stojąc , obejmuje RR partnera za biodra , który oplata nogami jego biodra w ustawieniu przodem do siebie i wykonuje opady i wznosy T.
V.ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE.

  1. Stojąc naprzeciw siebie , jeden z ćwiczących trzyma RR wzniesione do przodu, natomiast drugi wykonuje przedmachy Pi L. nogą nad jego rękoma od zewnętrznej i wewnętrznej strony;
  2. Jeden z ćwiczących trzyma stopę odwiedzionej nogi partnera ustawionego bokiem do niego i wykonuje ostrożne wznosy;
  3. P.W. ćwiczący ustawieni przodem do siebie , jeden z nich w przysiadzie trzyma nogę partnera ułożoną na swoim barku i wykonuje powolne wstanie do pozycji wyjściowej;
  4. Ćwiczący w ustawieniu tyłem do siebie , trzymają się za ręce wzniesione do góry , jeden z nich wykonuje półprzysiad i w lekkim skłonie T w przód rozciąga partnera na plecach;
  5. Jeden z ćwiczących wykonuje siad prosty wznosząc RR w bok , natomiast drugi stojąc z tyłu opiera kolano o jego plecy i pociąga RR do tyłu;
  6. Współćwiczący wykonuje stanie na rękach , opiera podudzie na barkach partnera stojącego do niego tyłem i oboje łapią się za stawy skokowe. Ćwiczący stojący , wykonuje lekki skłon T w przód.
VI.ĆWICZENIA RÓWNOWAŻNE.

  1. oboje ćwiczący , w przysiadzie przodem do siebie , starają wytrącić się z równowagi, odpychając dłońmi;
  2. Ćwiczenie j.w. lecz w pozycji stojącej;
  3. Ćwiczący ustawieni prawym ( lewym ) bokiem do siebie w lekkim rozkroku, podają sobie rękę i opierają o siebie stopy. W powyższej pozycji pociągając się za ręce , starają się wytracić z równowagi.
VII.ĆWICZENIA ZWINNOŚCIOWO- AKROBATYCZNE.

  1. Przeskok rozkroczny przez partnera znajdującego się w opadzie T w przód i powrót na czworaka pomiędzy jego nogami;
  2. Przerzut w tył przez partnera znajdującego się w klęku podpartym
  3. Ćwiczący , trzymając się za stawy skokowe, wykonują łączone przewroty w przód z odbicia obunóż ( na miękkim podłożu );
  4. W ustawieniu tyłem do siebie, trzymając się za ręce wzniesione do góry, jeden z ćwiczących wykonuje opad tułowia w przód i przerzuca partnera o nogach ugiętych do ustawienia przodem do siebie.
VIII.ĆWICZENIA SKOCZNOŚCIOWE

  1. W ustawieniu przodem do siebie ćwiczący wykonują wyskok obunóż i klaśnięcie w dłonie;
  2. P.W. j.w- w wyskoku ćwiczący odpychają się klatkami piersiowymi od siebie;
  3. W ustawieniu bokiem do siebie , w podskoku ćwiczący odpychają się barkami od siebie;
  4. Jeden z ćwiczących wykonuje przejście z siadu rozkrocznego do siadu prostego , natomiast drugi wykonuje przeskoki nad jego nogami , do ustawienia wewnątrz lub na zewnątrz jego nóg;
  5. Stanie na rekach opierając dłonie na udach partnera znajdującego się w siadzie rozkrocznym i asekurującym współćwiczącego.
  6. Jeden z ćwiczących wykonuje klęk podparty , następnie chwyta współćwiczącego za podudzie i przechodzi do klęku prostego, drugi natomiast wykonuje przewrót w tył na plecach partnera przez stanie na rękach;
  7. Jeden z ćwiczących wykonuje skłon tułowia w przód i chwyta współćwiczącego za stawy skokowe , drugi natomiast wykonuje przewrót w przód na plecach partnera przez stanie na rekach.
UWAGI O REALIZACJI: Z powyższego zestawu każdy nauczyciel powinien wybierać ćwiczenia biorąc pod uwagę stopień zaawansowania grupy , wiek ćwiczących oraz cel i charakter zajęć, przed którymi rozgrzewka zostaje wprowadzona.

Opracowała mgr Maria Trznadel
Nauczyciel wychowania fizycznego
w Szkole Podstawowej nr 2
w Brzezinach- Berdechowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie