Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zalety i zagrożenia związane z opalaniem oraz bezpiecznym przebywaniem na słońcu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1640 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W celu uatrakcyjnienia lekcji techniki w klasie V polecam metodę aktywizującą Twoje – moje argumenty. Metoda ta stosowana jest w sytuacjach, w których ścierają się dwa odmienne poglądy, przy czym dyskutantom zależy na rozwiązaniu problemu. Każdy uczestnik dyskusji stara się przekonać swoich adwersarzy, że to on ma rację.

Przebieg:
1. Zapisanie tematu na tablicy.
2. Podział klasy najlepiej losowo na dwie grupy, z których jedna ma przekonać drugą o zaletach przebywania na słońcu i na odwrót – adwersarze postarają się przekonać grupę pierwszą o zagrożeniach związanych z przebywaniem na słońcu.
3. Rozdanie grupom kart pracy ucznia i wyjaśnienie jak mają pracować. Grupa A ma za zadanie napisać lub narysować na plakacie zalety związane z opalaniem na słońcu, a grupa B zagrożenia.
4. Grupa B przedstawia swój plakat grupie A.
5. Grupa A przedstawia argumenty grupy B i ustosunkowuje się do nich, na ten czas zapominając o swoich własnych. Przyjmuje przy tym postawę akceptacji dla argumentów grupy B, omawia je po kolei, przedstawiając tylko dobre strony ( nawet wtedy, gdy zupełnie się z nimi nie zgadza i reprezentuje odmienny pogląd ).
6. Grupy zamieniają się rolami. Grupa A przedstawia swój plakat grupie B.
7. Grupa B zajmuje się argumentami grupy A w sposób opisany powyżej.
8. Na zakończenie obie grupy starają się znaleźć wspólne rozwiązanie, dla którego szukają jak najwięcej zalet i jak najmniej wad, wybierając z plakatów po 3 najlepsze argumenty.
9. Wynegocjowane rozwiązania zapisujemy na plakacie.

Oczekiwane odpowiedzi uczniów.

Zalety przebywania na słońcu:
dostarczamy organizmowi witaminy D3 , mamy ładną i świeżą cerę, należy stosować kremy ochronne ze specjalnym filtrem UV, ruch na świeżym powietrzu jest wskazany, należy osłaniać głowę przed dużym nasłonecznieniem, a wtedy nic nikomu się nie stanie itp.

Zagrożenia wynikające z przebywania na słońcu:
można mieć raka skóry, można poparzyć sobie skórę, od przebywania na słońcu boli głowa, skóra będzie miała nie naturalny kolor – czerwony lub brązowy.

Wynegocjowane rozwiązania:
pierwsze opalanie nie powinno trwać dłużej niż kilkanaście minut, przyzwyczajamy stopniowo skórę do przebywania na słońcu, osłaniamy głowę – nosimy kapelusze, chustki itp., stosujemy odpowiednie kremy i olejki z filtrami UV.

Ramy organizacyjne:
Czas: 25 min – praca w grupach, po 5 min na prezentację własnych plakatów, po 10 min na komentarz grupy przeciwnej, 15 min na stworzenie wspólnego rozwiązania na plakacie.
Materiały: karta pracy ucznia, papier plakatowy, mazaki.

Literatura: E. Brudnik A. Moszyńska B. Owczarska - Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie
Ewa Lubiszewska
SP nr 21 ZSO nr 5
Grudziądz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie