Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Instrukcja wykonania pomocy dydaktycznych do pracy korekcyjno-kompensacyjnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1716 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu swoją propozycję wykonania pomocy dydaktycznych. Praca z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe wymaga od nauczyciela częstego uatrakcyjniania zajęć. Zajęcia te zwykle są realizowane indywidualnie, często w domu rodzinnym ucznia. Problem braku wystandaryzowanych pomocy dydaktycznych jest znany wielu nauczycielim.
Praca z dziećmi przejawiającymi deficyty rozwojowe wymaga od nauczyciela częstego uatrakcyjniania zajęć. Zajęcia te zwykle są realizowane indywidualnie, często w domu rodzinnym ucznia. Problem braku wystandaryzowanych pomocy dydaktycznych jest znany wielu nauczycielim. Dostępne w szkole pomoce /zabawki wypożyczane z oddziału przedszkolnego/ bywają niedostosowane do pracy z dzieckiem o upośledzonych funkcjach ruchowych i poznawczych, bądź nie ma ich /często ze względów finansowych/ w wystarczającej ilości i wyborze.
Nauczyciel zwykle dąży do wykorzystania wszelkich dostępnych materiałów, środków, okoliczności w celu stworzenia sytuacji dydaktycznej. Działanie bez elementu zaciekawienia ze strony dziecka nie może przynosić własciwych efektów. W dłuższej perspektywie odniesie negatywny skutek.
Dlatego zachęcam Państwa do samodzielnego poszukiwania pomysłów i ich urzeczywistnienia. Niejedna prosta zabawka może spełniać rolę dydaktyczną.
Propozycja "bawidła" którą prezentujęmoże okazac się inspiracją do własnych o wiele ciekawszych poszukiwań i rozwiązań.


"Koszulki"

Bawidło zostało wykonane z łatwo dostepnych materiałów.
Bazę stanowią różnokolorowe koszulki na przewody elektryczne, o różnych przekrojach. Można je kupić w każdym sklepie elektrycznym za kilka złotych.

W moim zestawie znajduję się:

6 cienkich koszulek,
4 koszulki kolorowe średnie,
2 koszulki czarne średnie,
1 żółta koszulka gruba,
19 kół o różnych przekrojach,
6 trójkątów małych,
8 rombów w dwóch kolorach,
ramki do krosienek /czerwone i niebieskie/,
arkusz papieru,
10 palików /czarne i szare/,
9 patyczków /do teatrzyku/,
9 ilustracji ze zwierzętami,
12 obrazków z nazwami miesięcy,
tabliczka z dziurkami do sznurowania,
tekst zadania,
rolka /po folii aluminiowej/

Jak bawić się tą zabawką?

Przy pomocy tego bawidła można wykonać wiele ćwiczeń.

Z łatwością można:
bulgotać w wodzie, dmuchać w kłębki waty, telefonować, przewlekać, sznurować, nawlekać, wiązać węzełki, zaplatać, budować, układać szlaczki, rozety, pawie oczka, wyszukiwać podobieństwa i różnice, odtwarzać wzory, porównywać liczebności zbiorów, swobodnie tworzyć opowiadania i rozmówki w teatrzyku, malować, szeregować nazwy miesięcy, zliczać, odliczać, rzucać, celować, grupować, podrzucać, omijać, przeskakiwać, tkać itp.

Jakie funkcje można rozwijać przy pomocy bawidła?

"Koszulki" pomagają trenować z dzieckiem koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegać figury i tła, ćwiczyć stałość spostrzegania, spostrzegać stosunki przestrzenne, pomagają integrować doswiadczenia językowe, percepcyjne i ruchowe, uważnie słuchać instrukcji, rozwijać świadomość własnego ciała, sprawność ruchową, zdolności manipulacyjne. Bardzo łatwo zadaptować bawidło pod kątem odgrywania scenek, bogacenia terminologii /np. wielokąty, ssaki, ptaki, symetria, równoległość, pory roku, rytm itp./. Zabawka może być wykorzystywana do ćwiczeń logopedycznych, /np. oddechowych/, kształtowania obrazu, pojęcia schematu własnego ciała. Może być przydatne w podtrzymywaniu uwagi dziecka, jego relacji z rówieśnikami, a także wyzwalać pomysłowość i twórczość. Oczywiście "Koszulki" dają możliwość swobodnego modyfikowania ćwiczeń każdemu nauczycielowei i rodzicowi.

Elżbieta Frankowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie