Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przyjaciele Kubusia Puchatka – scenariusz zajęcia dla dzieci 6-letnich

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 18557 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Metody aktywizujące są często wykorzystywane przez nauczycieli wychowania przedszkolnego. Chciałabym zaprezentować scenariusz zajęcia dla dzieci 6 - letnich z wykorzystaniem różnorodnych metod.

Temat: Przyjaciele Kubusia Puchatka – słuchanie opowiadania nauczycielki.
Wyjaśnienie znaczenia słowa przyjaciel. Odczytywanie wyrazów i prostych zdań.

Cele ogólne:

  • Wyjaśnienie słowa" przyjaciel";
  • Rozwijanie umiejętności analizowania i klasyfikowania oraz oceniania;
  • Doskonalenie umiejętności czytania;

Cele szczegółowe: (dziecko)

  • zna znaczenie słowa – przyjaciel;
  • potrafi analizować i klasyfikować;
  • umie wyszukiwać mocne i słabe strony sytuacji;
  • potrafi odczytać wyrazy i proste zdania;

PRZEBIEG:

1." Krasnoludek" – zabawa integracyjna.
     Dzieci siedzą w kręgu nauczycielka podaje" krasnoludka’ (jest to pomoc w postaci np. piłeczki, maskotki) wybranemu dziecku witając się z nim i mówiąc mu przy tym miłe słowa np." witaj Aniu, masz dzisiaj ładną sukienkę", dzieci kolejno witają się ze sobą mówiąc każdemu miłe słowa.

2." Przyjaciele Kubusia Puchatka" – słuchanie opowiadania nauczycielki.
Nauczycielka opowiada dzieciom bajkę o Kubusiu Puchatku i jego przyjaciołach.

3." W Stumilowym lesie" – zabawa ruchowa przy muzyce.
     Dzieci po wysłuchaniu bajki zamieniają się w występujące w niej postacie i udają się do lasu naśladując treść opowiadania. Muzyka podpowiada dzieciom jak mają się poruszać np. dz. słysząc silnie wiejący wiatr naśladują kołyszące się drzewa, słysząc deszcz spacerują z parasolami, inne przeskakują przez kałuże itp.

4. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania.
Nauczycielka zadaje dzieciom pytania dotyczące treści opowiadania:

  • Kto jest głównym bohaterem opowiadania?
  • Jakich przyjaciół miał Kubuś?
  • Czy wiecie, kto to jest przyjaciel?
  • Kto jest twoim przyjacielem?

5. Zabawa" Promyczkowe uszeregowanie".
     Dzieci siedzą w kręgu, wewnątrz którego leży narysowane i wycięte koło z napisem" PRZYJACIEL". Nauczycielka rozdaje dzieciom koperty z przymiotnikami np. dobry, zły, miły, ładny, wierny, okrutny. Zadaniem dzieci jest przeczytanie i zastanowienie się, jakimi najważniejszymi cechami charakteryzuje się przyjaciel. Jedno chętne dziecko odczytuje 3 wybrane cechy i układa je obok wyciętego koła z napisem PRZYJACIEL(dz. układa tak wyrazy, aby każdy z nich utworzył promyczek). Dzieci, które wybrały te same cechy układają je w promyczki obok wyrazów o tym samym znaczeniu leżących już na dywanie. Dzieci, które wybrały inne wyrazy układają je w kolejne promyczki. W ten sposób możemy się dowiedzieć, które cechy przyjaciela dziecko uważa za najważniejsze.

6. Przyjęcie dla Kubusia Puchatka" – z wykorzystaniem metody" zabawa na hasło’.
      Nauczycielka dzieli dzieci na trzy grupy. Każda grupa będzie wykonywała inne zadanie ( najlepiej w innych pomieszczeniach, zadanie powinno być tajemnicą dla pozostałych grup)
I grupa – otrzymuje różne materiały i przygotowuje upominki dla Puchatka.
II grupa – otrzymuje owoce, słodycze, napoje i przygotowuje wspólny poczęstunek.
III grupa – otrzymuje np. instrumenty muzyczne i przygotowuje część artystyczną.
     Po upływie wyznaczonego czasu nauczycielka prosi grupy o zebranie się i sprawdza wykonane zadania. Nauczycielka zaprasza dzieci do wspólnej zabawy.

7." Kosz i walizeczka" – metoda ewaluacji zajęcia.
     Nauczycielka rozstawia w sali w trakcie przyjęcia 2 sztalugi na jednej umieszczona jest plansza z narysowanym koszem a na drugiej z narysowaną walizką. Dzieci otrzymują karteczki samoprzylepne np. cenki sklepowe. Zadaniem dzieci jest ocenić zajęcie. Jeżeli się dobrze bawiły podczas zajęcia to swoją cenkę przyklejają na walizce, jeżeli zajęcie im się nie podobało karteczkę przyklejają na koszu. Następnie dzieci przechodzą do dalszej zabawy na przyjęciu u Kubusia Puchatka.

Autor: Elżbieta Sokołowska

Literatura:

  • J. Krzyżewska", Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej", Suwałki 1998.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie