Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rewalidacja dzieci z wadą słuchu

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6998 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Kształtowanie mowy, swobodnych wypowiedzi, poprawa błędów językowych, gramatycznych, artykulacyjnych. Nauka krótkich rymowanek na pamięć. Analiza i synteza mowy – wydzielanie zdań i wyrazów. Ćwiczenia relaksujące i rozluźniające silne napięcie mięśniowe.
Rewalidacja dzieci z wadą słuchu

układ i opracowanie: mgr Aneta Woda, surdopedagog

I etap wstępny

Ćwiczenia słuchowe
  • ćwiczenia oddechowe mające na celu wydłużenie fazy wydechu, sprawnego operowania strumieniem powietrza,
  • ćwiczenia usprawniające narządy mowy mające na celu przygotowanie do wypowiadania głosek,
  • ćwiczenia artykulacyjne- ćwiczenia narządów mowy,
  • ćwiczenia rozróżniania rozmaitych zjawisk dźwiękowych mające na celu rozwijanie uwagi słuchowej, rozróżniania dźwięków - różniących się od siebie i bardzo podobnych.
Rodzaje ćwiczeń słuchowych:
  • czas trwania sygnału akustycznego (długo-krótko,)
  • ilość nadawanych sygnałów dźwiękowych,
  • tempo nadawanego sygnału (szybko-wolno),
  • natężenie dźwięku ( głośno – cicho),
  • częstotliwość ( wysoko-nisko),
  • lokalizacja źródła dźwięku,
  • rytm.
II etapy pracy korekcyjno-kompensacyjnej ( I okres)
Ćwiczenia spostrzegania wzrokowego.
  1. ćwiczenia na konkretnych przedmiotach i materiale obrazkowym:
    1. nazywanie przedmiotów znajdujących się na obrazkach,
    2. określanie nazw czynności,
    3. składanie obrazka z części,
    4. wyodrębnianie różnic między obrazkami – identyfikacja,
    5. wyliczanie największej liczby zapamiętanych przedmiotów znających się w otoczeniu
  2. ćwiczenia na materiale geometrycznym:
    1. rozróżnianie i klasyfikowanie figur geometrycznych,
    2. układanki z kolorowych figur geometrycznych.
  3. ćwiczenia na materiale literopodobnym i literowym.:
    1. utrwalenie samogłosek,
    2. opracowanie specyficznych, indywidualnych trudności w przebiegu procesu czytania i pisania:
      • poprawa sprawności w pisaniu:
      • pisanie z pamięci, ze słuchu,
      • przepisywanie, odwzorowywanie,
      • podniesienie tempa pisania
      • opracowanie podstawowych reguł ortograficznych.
      • Pisanie ciągłym ruchem pojedynczych liter
      • Kreślenie dużych liter całą ręką
      • Kreślenie liter za pomocą szablonów
      • Pisanie liter w zeszycie w trzy linie.
      • poprawa sprawności w czytaniu: -
        • Układanie zdań z pojedynczych wyrazów
        • Stopniowe dopełnianie jednego zdania
        • Dobieranie całych zdań do obrazków
        • Dobieranie podpisów do ilustracji przedstawiających historyjkę obrazkową
        • czytanie głośne ze zrozumieniem,
        • stopniowe rozszerzanie pola czytania,
        • zapamiętywanie i odtwarzanie treści czytanych tekstów.
Ćwiczenia sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
  1. Ćwiczenia usprawniające duże grupy mięśni ramienia i przedramienia oraz zmniejszające napięcie mięśniowe;
    1. zabawy z piłką, woreczkiem, balonem,
    2. malowanie na dużym arkuszu.
  2. ćwiczenia usprawniające dłoń i końce palców:
    1. lepienie z plasteliny lub gliny,
    2. wydzieranki i wyklejanki.
  3. ćwiczenia graficzne:
    1. obrysowanie konturów, wycinanie, naklejanie,
    2. kopiowanie obrazków przez kalkę,
    3. wykorzystanie technik plastycznych do ćwiczeń rozmachowych rozluźniających
  4. ćwiczenia orientacji czasowo-przestrzennej:
    1. orientacja w schemacie własnego ciała,
    2. pojęcie pór roku, nazw dni tygodnia, miesięcy itp.,
    3. orientacja z zastosowaniem pojęć określających stosunki przestrzenne: nad, pod, obok, lewo, prawo,
    4. wyrobienie zdolności rozumienia pojęć czasowych,
    5. rozplanowanie kartki rysunkowej, liniatury lub kratek zeszytu
Ćwiczenia słuchu fonematycznego:
  1. wskazywanie obrazków, którego nazwa zaczyna się na dana literę,
  2. wymyślanie przez dziecko wyrazów zaczynających się podanym dźwiękiem,
  3. loteryjki wyrazowe,
  4. rozwiązywanie zagadek odbieranych słuchowo,
  5. dobieranie rymujących się nazw obrazków,
  6. rozsypanki wyrazowe.
Kształtowanie umiejętności matematycznych.
  1. Przeliczanie przedmiotów, podawanie ilości.
  2. Kształtowanie pojęcia liczby.
  3. Porównywanie ilości przedmiotów na przykładach zbiorów.
  4. Zapis cyfrowy
  5. Porównywanie liczb za pomocą znaków , =.
  6. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100.
  7. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.
  8. Kształtowanie umiejętności praktycznych:
  9. Posługiwanie się linijką (mierzenie długości)
  10. Odczytywanie wskazań zegara
  11. Umiejętność posługiwania się pieniędzmi
  12. Odczytywanie dat i temperatury
     Kształtowanie mowy, swobodnych wypowiedzi, poprawa błędów językowych, gramatycznych, artykulacyjnych. Nauka krótkich rymowanek na pamięć. Analiza i synteza mowy – wydzielanie zdań i wyrazów. Ćwiczenia relaksujące i rozluźniające silne napięcie mięśniowe.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie