Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji PRZ

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2229 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Dnia 1 września 2002 roku rozpoczęłam staż na kolejny stopień awansu zawodowego – nauczyciela dyplomowanego. Za cel postawiłam sobie podejmowanie takich działań, które przyczynią się do wytworzenia wizerunku szkoły przyjaznej dzieciom i ich rodzicom.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego – mgr Luizy Górzyńskiej
za okres stażu: 1 września 2002r. – 31 maja 2005r.
     Dnia 1 września 2002 roku rozpoczęłam staż na kolejny stopień awansu zawodowego – nauczyciela dyplomowanego. Za cel postawiłam sobie podejmowanie takich działań, które przyczynią się do wytworzenia wizerunku szkoły przyjaznej dzieciom i ich rodzicom.
      Na początku stażu (wrzesień/październik 2002r.):
  • zapoznałam się z przepisami dotyczącymi procedur osiągania kolejnych stopni awansu zawodowego nauczyciela, zebrałam odpowiednie materiały, również z Internetu.
  • ukończyłam kursy zorganizowane przez DODN we Wrocławiu – filia w Wałbrzychu:
    • Awans zawodowy nauczyciela w świetle zmienionych przepisów prawa,
    • Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany.
  • sporządziłam plan rozwoju zawodowego, który następnie przedłożyłam dyrektorowi szkoły, celem zatwierdzenia do realizacji. Po zatwierdzeniu planu przystąpiłam do realizacji zawartych w nim zadań.
     W okresie stażu podejmowałam różne działania, które myślę iż korzystnie wpłynęły na mój rozwój zawodowy, jak i podniosły jakość pracy szkoły, w której jestem zatrudniona. Cieszę się, iż większość zaplanowanych przez mnie zadań udało mi się zrealizować z pozytywnym skutkiem. Jestem zadowolona, że w okresie stażu dojrzałam do podjęcia innych działań, których nie zawarłam w swoim planie rozwoju zawodowego. W celu ich wyszczególnienia w sprawozdaniu umieściłam je pochyloną kursywą.
      Poniżej przedstawiam szczegółowe sprawozdanie z realizacji wymagań, niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.
  1. W zakresie opracowywania i wdrażania przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej zrealizowałam:
    Zadanie I – Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów
    • opracowałam i wdrożyłam program dla klasy III "Ortografia nie jest trudna!", którego głównym celem było kształtowanie kompetencji ortograficznych uczniów i przygotowanie ich do udziału w organizowanym przeze mnie, we współpracy z innymi nauczycielami nauczania zintegrowanego, III Międzyszkolnym Konkursie Ortograficznym "W krainie ortografii". Opracowałam również testy badające umiejętności wejściowe uczniów (przed zastosowaniem programu) i umiejętności wyjściowe (po zastosowaniu programu); - rok szkolny 2004/2005,
    • opracowałam i zrealizowałam we współpracy z nauczycielem języka polskiego – mgr Danielą Budziacką program adaptacyjny "Dam sobie radę w klasie IV!" , którego celem było przeciwdziałanie i redukcja problemów adaptacyjnych, związanych z przejściem uczniów klasy III do IV. Opracowałam ankietę, którą uczniowie klasy III wypełnili przed zastosowaniem programu. Dane zebrane w wyniku tej ankiety potwierdziły zasadność opracowania ww. programu. Byłam również współautorem ankiety ewaluacyjnej dla uczniów klasy IV i jej analizy. - rok szkolny 2004/2005,
    • opracowałam i zrealizowałam we współpracy z nauczycielem języka polskiego – mgr Danielą Budziacką cykl szkolnych konkursów literacko – plastycznych "Cztery pory roku w szkolnej twórczości artystycznej". - rok szkolny 2004/2005.

      Zadanie II – Udział w doskonaleniu zawodowym

    • Nie udało mi się wziąć udziału w kursie "Podstawy konstruowania programów nauczania", ale ukończyłam wiele innych, nie zaplanowanych wcześniej form doskonalenia zawodowego, na których pogłębiałam swoją wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły:
      1. Kursy języka angielskiego, na których przez dwa lata doskonaliłam swoje umiejętności językowe i ukończyłam je z oceną bardzo dobrą; - rok szkolny 2002/2003 i 2003/2004,
      2. Kurs przygotowawczy dla kandydatów na kierowników wycieczek szkolnych i obozów wędrownych, - 17.02.2003r.
      3. "Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany", "Awans zawodowy nauczyciela w świetle zmienionych przepisów prawa"- rok szkolny 2002/2003 oraz "Repetytorium – awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego"; - rok szkolny 2004/2005,
      4. "Rola i zadania opiekuna stażu; - 7.10.2002r.
      5. "Przemoc i agresja w klasach 1-3"; - 5.09.2002r.
      6. "Uczymy czytać ze zrozumieniem"; - 26.11.2002r.
      7. "Metoda Storyline w nauczaniu zintegrowanym; - wrzesień 2004r.
      8. "Szkolenie instruktażowe w zakresie Udzielania Pierwszej Pomocy Przedlekarskiej; - 25.10.2004r.
      9. "Gry i zabawy z tabliczką mnożenia"; - 20.11.2004r.
      10. "Płynne czytanie"; - 18.04.2005r.
      11. "English Across the Curriculum"; - 3.04.2004r.
    • Uczestniczyłam również w prezentacjach organizowanych przez wydawnictwa:
      1. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.: "Plan wynikowy w bieżącej pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela kształcenia zintegrowanego."; -7.03.2005r.
      2. Wydawnictwa Szkolne PWN:
        1. "Użycie bajek na lekcjach języka angielskiego";- marzec 2003r.
        2. "Tricks that Work. Entertaining Your Students in the Classroom";- 28.05.2004r.
      3. Wydawnictwo Juka-91 Sp.z o.o.:
        1. "Prawa nauczyciela w kontaktach z uczniem i jego rodzicami";- 28.02.2004r.
        2. "Psychospołeczne uwarunkowania zachowania agresywnego i nieśmiałego sytuacjach kontaktu społecznego"; - 6.03.2003r.
        3. "Zabawa słowem jako forma pracy rozwijająca język"; - 6.03.2003r.
      4. MAC EDUKACJA – "Współpraca szkoły z rodzicami" na podstawie nowego pakietu edukacyjnego "Ja i moja szkoła";- 25.11.2004r.
      5. OXFORD UNIVERSITY PRESS:
        1. "Kreatywność ucznia na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej: teoria i praktyka";- 20.03.2003r.
        2. "Europejskie portfolio językowe i cele nauczania języków obcych w szkole podstawowej i gimnazjum";- 31.03.2004r.
      6. POLANGLO – "Intercultural Activities – Easter".- 6.04.2004r.
           Podczas tego typu spotkań z przedstawicielami różnych wydawnictw, prowadzący nie tylko starali się zwracać uwagę uczestniczących nauczycieli na zalety swoich podręczników, ale również prowadzili ciekawe wykłady na różnorodne tematy związane z dydaktyką i wychowaniem.

      Zadnie III – Doskonalenie warsztatu pracy w zakresie pełnienia funkcji dydaktyczno-opiekuńczej

    • współorganizowałam apel na temat: "Dzień Edukacji Narodowej – Kwiaty dla nauczycieli"; - październik 2005r.
    • byłam organizatorem uroczystości szkolnej "Pasowanie na ucznia"; - październik 2002r.
    • przygotowywałam uczniów do udziału w konkursach szkolnych:
    • recytatorskim dla dzieci z klas młodszych I miejsce – Wojciech M.- luty 2005r.
    • ortograficznym dla klas III: I miejsce: Paweł G., II miejsce: Zofia S., III miejsce: Oliwia Sz., - maj 2005r.
    • ekologicznym - "Zostań Przyjacielem Ziemi", - kwiecień 2004r.
    • Alfik Humanistyczny – grudzień 2004r.,
    • Kangur Matematyczny – marzec 2005r.,
    • Matematyka PLUS: wyróżnienia: Oskar B., Mateusz K., Szymon Ł. – luty 2004r.;
    • ekologiczno - plastycznym "Czysty świat wokół nas": II miejsce: Marcin G., III miejsce: Szymon Ł. – wrzesień 2004r.;
    • literacko-plastycznym "Piękno polskiej jesieni" – 28.10.2004r.
      – kategoria wiersz:
      I miejsce – Oliwia Sz.,
      III miejsce – Radosław K,
      wyróżnienia: Paweł G., Wojciech M., Oskar B., Magdalena D.
    • literacko-plastycznym "Uroki zimy" – 9.02.2005r.
      - kategoria wiersz:
      I miejsce – Szymon Ł.
      III miejsce – Paweł G.
      wyróżnienia: Karina P., Oliwia Sz., Zofia S.
      - kategoria opowiadanie: I miejsce – Aleksandra M., II miejsce – Radosław K.
      - kategoria plastyczna: III miejsce – Sławomir M.
    • literacko-plastycznym "Wiosna – piękna i radosna pora roku" – 14.04.2005r.
      - kategoria wiersz:
      I miejsce – Szymon Ł.
      II miejsce – Paweł G.
      III miejsce – Paulina M., Oliwia Sz.
      - kategoria opowiadanie: I miejsce – Wojciech M.
      - kategoria plastyczna:
      II miejsce – Aleksandra M.
      III miejsce – Marta G.
      wyróżnienie: Sławomir M.
    • literacko-plastycznym "Kolorowe lato" – 25.05.2005r.

      Zadnie IV – Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej

    • prowadziłam w ramach realizacji opracowanego przeze mnie programu "Ortografia nie jest trudna!" zajęcia w pracowni komputerowej, zapoznając dzieci z multimedialnymi programami komputerowymi: "Ortograficzna kraina" i "Umiem pisać", sposobem korzystania z "Multimedialnego słownika ortograficznego" oraz stroną internetową www.dzieci.pl, na której można znaleźć wiele ciekawych zabaw i gier ortograficznych, - rok szkolny 2004/2005,
    • wykorzystywałam komputer do prowadzenia dokumentacji klasowej i szkolnej: pisania scenariuszy zajęć, uroczystości i konkursów szkolnych, planów pracy, list uczniów, protokołów i sprawozdań, oraz dokumentacji związanej z pełnieniem przeze mnie funkcji opiekuna nauczyciela stażysty, a następnie kontraktowego wraz z projektem oceny jego pracy, - na bieżąco,
    • podczas pełnienia przeze mnie funkcji opiekuna dwutygodniowej praktyki studenckiej z pomocą komputera przygotowywałam scenariusze zajęć, pomoce naukowe, karty pracy, a na koniec praktyki opracowałam ocenę pracy studentki,- rok szkolny 2003/2004,
    • komputerowo opracowałam dokumentację związaną z własnym awansem zawodowym, - na bieżąco,
    • przygotowałam przy pomocy komputera sprawdziany i testy dla uczniów, które opublikowałam w szkolnej bibliotece w celu wykorzystania przez innych nauczycieli oraz zastosowałam zewnętrzne narzędzie pomiaru – "Trzecioteścik", opracowany przez Instytut Badań Kompetencji w Wałbrzychu, w celu porównania osiągnięć uczniów, - rok szkolny 2004/2005,
    • komputerowo opracowywałam scenariusze zajęć otwartych dla rodziców, zaproszenia na zajęcia, karty wymagań, karty pracy oraz ankiety ewaluacyjne, - cały okres stażu,
    • planowałam wziąć udział w kursie tworzenia stron www., jednak w czasie trwania stażu pojawiła się oferta studiów podyplomowych. Wydała mi się ona interesująca ze względu na możliwość podniesienia mojego rozwoju zawodowego i osobistego oraz doskonalenia moich umiejętności związanych z obsługą komputera, tym bardziej, że już w tej chwili pojawiają się w edukacji zintegrowanej elementy technologii komputerowej i informacyjnej. Mając to na uwadze, skorzystałam z oferty, co zaowocowało ukończeniem przeze mnie trzysemestralnych studiów podyplomowych "Informatyka dla nauczycieli" – 26.10.2003r.,
    • korzystałam z Internetu, programów edukacyjnych i encyklopedii multimedialnych do prowadzenia zajęć lekcyjnych. Wykorzystywałam ciekawe informacje, publikacje, scenariusze zajęć czy imprez szkolnych oraz nowości z dziedziny pedagogiki opisane w Internecie, - na bieżąco,
    • opracowywałam komputerowo materiały do pracy indywidualnej dla uczniów mojej klasy: krzyżówki, rebusy, zadania matematyczne, teksty z lukami, itp., - na bieżąco,
    • z wykorzystaniem komputera tworzyłam ankiety i ich analizy, - na bieżąco,
    • będąc współorganizatorem międzyszkolnych konkursów ortograficznych "W krainie ortografii" na komputerze pisałam ogłoszenia, zaproszenia i regulamin konkursów, testy ortograficzne, dyplomy dla uczniów, szkół i podziękowania dla nauczycieli, - cały okres stażu,
    • przygotowywałam z wykorzystaniem komputera informacje dla rodziców dotyczące nauki i zachowania dzieci (na bieżąco) oraz ocenę opisową, którą sporządzałam na podstawie programu komputerowego "Ocena opisowa". – na bieżąco. Również komputerowo wypełniałam świadectwa szkolne, - rok szkolny 2003/2004,
    • pisząc własne publikacje i referaty na pedagogizację rodziców korzystałam nie tylko z komputera, ale i z Internetu, w którym znajdowałam wiele nowości pedagogiczno-psychologicznych oraz informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego, - cały okres stażu,
    • komputerowo opracowywałam informacje o mojej pracy i realizowanych przeze mnie w szkole programach, przedsięwzięciach i konkursach, które następnie były umieszczane na stronie internetowej szkoły www.psp20.prv.pl. – rok szkolny 2004/2005,
    • korzystałam również z poczty elektronicznej. Tą drogą kontaktowałam się z innymi nauczycielami, szkołami, wysyłałam zawiadomienia o konkursach i zgłoszenia moich uczniów do konkursów organizowanych przez inne szkoły, kontaktowałam się z pracownikami DODN oddział w Wałbrzychu w celu zasięgnięcia porady czy odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, (na bieżąco), przesyłałam informacje i różne dokumenty na adres szkoły, w której pracuję – pspnr20@wp.pl. – rok szkolny 2004/2005.
  2. W zakresie umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły:
    • przygotowałam się do dobrego wypełniania obowiązków opiekuna stażu poprzez analizowanie obowiązujących przepisów prawnych oraz udział w konferencji "Rola i zadania opiekuna stażu"; - 7.10.2002r.
    • pełniłam funkcję opiekuna nauczyciela stażysty, a następnie kontraktowego. Pomagałam mu w pisaniu planu rozwoju zawodowego, udzielałam rad, wskazówek, obserwowałam jego zajęcia i zapraszałam go na swoje lekcje; - cały okres stażu,
    • opracowałam materiały i poprowadziłam szkoleniową radę pedagogiczną na temat "Współpraca z rodzicami – jak przeprowadzać zajęcia otwarte dla rodziców", na której starałam się przekonać uczestników szkolenia, że szkoła powinna tworzyć właściwy klimat współpracy, dokonałam diagnozy, jak to wygląda w naszej szkole, a następnie wspólnie próbowaliśmy wypracować różnorodne sposoby włączania rodziców w życie szkoły. Po szkoleniu uczestnicy wypełniali opracowaną przeze mnie ankietę ewaluacyjną "Oceniamy szkolenie", w której większość nauczycieli pozytywnie oceniło przeprowadzoną przeze mnie radę szkoleniową; - rok szkolny 2002/2003,
    • z powodu nie wzięcia udziału w kursie "Tworzenie programów nauczania" nie przeprowadziłam drugiej z zaplanowanych rad;
    • po uczestnictwie w warsztatach metodycznych : "Uczymy czytać ze zrozumieniem", podzieliłam się swoją wiedzą na ten ważny temat z innymi nauczycielami nauczania zintegrowanego, w ramach zespołu samokształceniowego. - rok szkolny 2002/2003.
  3. W zakresie opracowywania i wdrażania programu dotyczącego działań edukacyjnych i wychowawczych:
    • Planowałam opracować program pedagogizacji rodziców, ale zdecydowałam się na rozszerzenie go i opracowanie Programu współpracy z rodzicami w klasach I-III, w którym jednym z elementów była pedagogizacja rodziców. – rok szkolny 2002/2003,
      W ramach realizacji programu współpracy z rodzicami:
      • opracowałam ankietę dla rodziców dzieci rozpoczynających naukę w klasie I, - wrzesień 2002r.
      • opracowałam kryteria wymagań "Co powinno umieć dziecko"
    • po pierwszym semestrze klasy I,
    • kończące klasę II,
    • po trzech latach nauki w klasach I-III, - na bieżąco,
      • w celu zacieśnienia współpracy z rodzicami i podniesienia osiągnięć uczniów opracowałam konspekty zajęć i przeprowadziłam cykl zajęć otwartych dla rodziców:
        • klasa I - "Czego nauczyliśmy się w pierwszym semestrze?",
        • klasa II - "Czego nauczyliśmy się w klasie II?",
        • klasa III – "Czego nauczyliśmy się w klasach I-III?". – cały okres stażu – maj,
      • opracowałam również ankietę ewaluacyjną po zajęciach otwartych dla rodziców, z której informacje były mi przydatne przy organizacji kolejnych zajęć otwartych, - maj 2003r.
      • wiedząc, jak ważnym etapem wychowania małego dziecka jest jego integracja ze środowiskiem, starałam się organizować imprezy i uroczystości środowiskowe, będące istotnym elementem wzajemnej współpracy. Uczniowie, pod moim kierunkiem przygotowywali uroczystości z okazji:
        • Dnia Babci i Dziadka,
        • Dnia Matki i Ojca.
      • pamiętając o tradycjach i obyczajach organizowałam:
        • Andrzejki,
        • Wigilię,
        • Mikołaja,
        • Bal karnawałowy. – cały okres stażu, na bieżąco.
      • opracowałam referaty w ramach pedagogizacji rodziców, - na bieżąco,
      • wraz z moimi uczniami zorganizowałam przedstawienie pt. "Kaczka Dziwaczka" dla uczniów klas 0-III oraz rodziców uczniów klasy I . – rok szkolny 2002/2003.
           Po trzyletniej realizacji programu został on pozytywnie oceniony przez rodziców, którzy wypełniając ułożone przeze mnie ankiety ewaluacyjne odnośnie mocnych i słabych stron mojej działalności, bardzo dobrze ocenili współpracę ze mną i byli zadowoleni z podejmowanych przeze mnie działań.
    • na początku roku szkolnego 2002/2003 opracowałam Program wychowawczy dla klas I-III, zgodny z programem wychowawczym szkoły i realizowałam go przez trzy lata. Opracowałam również ankietę dla uczniów, stanowiącą podstawę ewaluacji programu. – maj 2005r.
    • W zakresie prowadzenia otwartych zajęć lub podejmowania działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym:
  4. dzięki ukończeniu przeze mnie w marcu 2002r. studiów podyplomowych "Zintegrowana edukacja dwujęzyczna – język angielski", które dały mi bardzo dobre przygotowanie metodyczne do pracy z dziećmi, od czterech lat prowadzę w szkole bezpłatne zajęcia z języka angielskiego dla uczniów klas 0-III. Od 2002 r. jestem opiekunem nauczyciela języka angielskiego (najpierw stażysty, a obecnie kontraktowego) i prowadzę dla niego zajęcia otwarte,
    • przygotowałam i przeprowadziłam zajęcia dwujęzyczne, łączące różne formy działalności w ramach nauczania zintegrowanego z edukacją językową (język angielski) dla nauczyciela kontraktowego, - maj 2005r.
    • prowadziłam zajęcia otwarte z informatyki dla nauczyciela kontraktowego, w ramach realizacji własnego programu "Ortografia nie jest trudna!". Tematem zajęć było: Uczymy się ortografii z wykorzystaniem komputera. – kwiecień 2005r.
    • będąc słuchaczką studiów podyplomowych "Informatyka dla nauczycieli", w ramach praktyki studenckiej przeprowadziłam zajęcia otwarte dla innych nauczycieli na temat: "Redagowanie listu z wykorzystaniem edytora tekstu na podstawie wzoru", 31.05.2003r.
    • opracowałam materiały i poprowadziłam szkoleniową radę pedagogiczną na temat "Współpraca z rodzicami – jak przeprowadzać zajęcia otwarte dla rodziców", - rok szkolny 2002/2003,
    • aktywnie uczestniczyłam w posiedzeniach zespołu samokształceniowego, przekazując koleżankom wiedzę i informacje zdobyte na różnych formach doskonalenia zawodowego. - na bieżąco.
  5. W zakresie opracowania co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów:
    • w Dolnośląskiej Bibliotece Pedagogicznej we Wrocławiu, Filia w Wałbrzychu opublikowałam:
      • "Scenariusze niektórych uroczystości szkolnych", - 30.12.2004r.
      • Opracowanie autorskie: "Wykorzystanie technologii informatycznej w nauczaniu zintegrowanym",- 10.03.2004r.
    • W szkolnej bibliotece złożyłam:
      • Sprawdziany dla klasy III, - maj 2005r.
      • Konspekty zajęć otwartych dla rodziców. – maj 2005r.
    • opracowałam następujące referaty na spotkania z rodzicami w ramach pedagogizacji rodziców:

      Klasa I
      • Wewnątrzszkolny system oceniania w zreformowanej szkole. – wrzesień 2002r.
      • Czego wymaga się od dziecka w wieku 7 lat w szkole i jak rodzice mogą pomóc dziecku w nauce. – listopad 2002r.
      • Nie bić, nie krzyczeć, więc jak wychowywać dzieci? - Kary i nagrody w wychowaniu. – styczeń 2003r.
      • Rozkład dnia ucznia i jego kącik nauki. – kwiecień 2003r.
      Klasa II
      • Formy współpracy szkoły z rodzicami. – wrzesień 2003r.
      • Postawy rodzicielskie i ich wpływ na rozwój dziecka. – listopad 2003r.
      • Przyczyny i sposoby zapobiegania agresji u dzieci. – styczeń 2004r.
      • Wpływ komputera na zdrowie dziecka? – kwiecień 2004r.
      Klasa III
      • Dysleksja – objawy. Prawa ucznia dyslektycznego w szkole. – wrzesień 2004r.
      • Dziecko nadpobudliwe. – listopad 2004r.
      • Dziecko nieśmiałe, bierne społecznie. – styczeń 2005r.
      • Jak przygotować dziecko do nauki w klasie IV szkoły podstawowej? – kwiecień 2005.
  6. W zakresie aktywnej i systematycznej współpracy ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji i wychowania:
    • współpracowałam z Wałbrzyskim Ośrodkiem Kultury, poprzez udział moich uczniów w konkursie plastyczno – poetyckim "Moja Piaskowa Góra", w którym przez dwa kolejne lata zajmowali czołowe miejsca, oraz forum recytatorskim – II miejsce, - cały okres stażu,
    • chodziłam z moimi uczniami do teatru, do kina (cały okres stażu) oraz zorganizowałam wycieczkę do Muzeum Okręgowego w Wałbrzychu – rok szkolny 2002/2003,
    • w czasie ferii zimowych zorganizowałam wyjście do kina "Piaskowa Góra" w Wałbrzychu dla klas 0-VI – rok szkolny 2003/2004r.,
    • w ramach współpracy z Teatrem Lalki i Aktora w Wałbrzychu przez dwa kolejne lata zachęcałam moich uczniów do wzięcia udziału w konkursie "List do teatru", - rok szkolny 2003/2004 i 2004/2005,
    • współpracowałam z przedstawicielem regionalnym wydawnictwa MAC EDUKACJA. Dzięki tej współpracy wydawnictwo rokrocznie jest głównym sponsorem nagród na organizowane przeze mnie międzyszkolne konkursy ortograficzne, - cały okres stażu,
    • współpracowałam z biurami podróży "Kubuś – Andrzej" i "Kubuś – Marta", organizując wycieczki dla dzieci, - cały okres stażu,
    • współpracowałam z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Wałbrzychu, biorąc udział w zawodach sportowych – rok szkolny 2002/2003,
    • współpracowałam z policją i przedstawicielami stacji benzynowej STATOIL, przekazując uczniom wiedzę na temat przepisów ruchu drogowego i biorąc udział w konkursie "Bezpieczna droga do szkoły", w którym to moi uczniowie zdobyli dwukrotnie I miejsce i wyróżnienia. Z policją współpracowałam również uczestnicząc w pogadankach na temat bezpieczeństwa dzieci w kontaktach z obcymi ludźmi i psami. Stacja benzynowa STATOIL była zaś jednym ze sponsorów poczęstunku dla uczestników międzyszkolnego konkursu ortograficznego, - cały okres stażu,
    • nawiązałam również współpracę ze Strażą Miejską w Wałbrzychu, przekazując uczniom wiedzę na temat zakresu działań pracowników straży miejskiej i zachęcając ich do udziału w konkursie plastycznym organizowanym przez Straż Miejską – "Na ciebie mogę liczyć", w którym jeden z moich uczniów zdobył wyróżnienie, - rok szkolny 2004/2005,
    • współpracowałam również z innymi wałbrzyskimi szkołami, biorąc udział w organizowanych przez nie konkursach: PSP nr 26
    • międzyszkolny konkurs literacko-plastyczny "Moja wymarzona szkoła w europejskiej rzeczywistości" - wyróżnienie, - rok szkolny 2003/2004,
    • I Mistrzostwa w Tabliczce Mnożenia, - rok szkolny 2004/2005,
    • Konkurs recytatorski "Bajkowy świat w poezji dziecięcej" – wyróżnienie, - rok szkolny 2004/2005, PSP nr 2
    • Międzyszkolny konkurs matematyczny "Mistrz matematyki", - rok szkolny 2004/2005, PSP nr 31
    • Międzyszkolny konkurs o zdrowiu i ekologii "ZDEKO", - rok szkolny 2004/2005, Zespół Szkolno Przedszkolny nr 1
    • Międzyszkolny konkurs recytatorski im. W. Broniewskiego. - rok szkolny 2004/2005,
    • współpracowałam z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną, kierując uczniów na badania, - na bieżąco,
    • współpracowałam z logopedą szkolnym, starając się wyłonić z zespołu klasowego dzieci z wadami wymowy i zapisać je na zajęcia logopedyczne, - na bieżąco,
    • współpracowałam z opiekunem szkolnego koła PCK oraz pedagogiem szkolnym, organizując zakup wyprawek szkolnych dla dzieci z rodzin ubogich, kierując dzieci do poradni Pedagogiczno – Psychologicznej, rozwiązując wspólnie problemy wychowawcze moich uczniów, - na bieżąco,
    • w celu zachęcenia uczniów do systematycznego czytania książek współpracowałam również z bibliotekarzem szkolnym, organizując wyjścia dzieci na zajęcia biblioteczne, - na bieżąco,
    • współpracowałam z opiekunami gazetki szkolnej, pisząc z moimi uczniami artykuły do gazetki oraz umieszczając w niej prace literackie i plastyczne dzieci z mojej klasy. – rok szkolny 2004/2005,
  7. W zakresie wykonywania samodzielnie lub z zespołem innych zadań na rzecz edukacji:
    • we wrześniu 2002r. zorganizowałam wraz z innymi nauczycielami festyn środowiskowy, z którego dochód przeznaczyliśmy na pomoc dzieciom z rodzin ubogich,
    • w latach 2002 – 2005 organizowałam wraz z innymi nauczycielami nauczania zintegrowanego międzyszkolne konkursy ortograficzne dla uczniów klas III SP "W krainie ortografii", które cieszą się popularnością i bierze w nich udział coraz więcej szkół. W 2005r. efektem mojej pracy z wykorzystaniem programu "Ortografia nie jest trudna!" jest zdobycie przez szkołę I miejsca w kategorii drużynowej i II miejsca przez moją uczennicę - Zosię S. w kategorii indywidualnej,
    • opracowałam regulamin konkursu, testy ortograficzne i punktację konkursowych zadań oraz pozyskałam sponsorów,
    • opracowałam wraz z innymi organizatorami konkursu ankietę ewaluacyjną dla nauczycieli,
    • zorganizowałam wraz z koleżanką w czasie ferii zimowych wyjazd na sanki do Andrzejówki. – rok szkolny 2003/2004,
  8. W zakresie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
  9. opisałam i zanalizowałam dwa przypadki rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych i wychowawczych. – rok szkolny 2003/2004 i 2004/2005.
    Opracowanie: Luiza Górzyńska

    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie