Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Lekcja z wychowawcą, Stereotypy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1779 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu plan lekcji dla klasy III zasadniczej szkoły zawodowej na temat tego jak powstają stereotypy.

PLAN METODYCZNY
Klasa: III zasadniczej szkoły zawodowej
Przedmiot: godzina z wychowawcą
Nauczyciel: Anna Kurnyta


TEMAT LEKCJI: Jak powstają stereotypy?
CELE LEKACJI:
  • poznanie mechanizmów tworzenia się stereotypów
  • doskonalenie umiejętności wyrażania swoich spostrzeżeń i refleksji
    METODY:
  • ćwiczenia
  • dyskusja
  • metoda " burzy mózgów"
    FORMY:
  • praca w grupach
  • praca z całą klasą
    ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • różne zdjęcia osób wycięte z dowolnych czasopism , duże i małe arkusze papieru
    PRZEBIEG LEKCJI:
    1. Czynności organizacyjne.
    2. Zapisanie na tablicy tematu lekcji.
    3. Zamocowanie na tablicy dużych arkuszy papieru, jeden z napisem DOBRY, a drugi z napisem ZŁY.
    4. Każdy uczeń ma zadanie wybrać jedno z przygotowanych zdjęć i przykleić go pod jedną z kategorii, podając dlaczego dokonał takiego wyboru.
    5. Podanie definicji stereotypu

    Stereotypy są "zapisanymi" w umyśle wyobrażeniami, które w sposób uproszczony i sztywny odnoszą się do jakiejś kategorii społecznej. Wyobrażenia te wpływają na postrzeganie danej grupy. Zazwyczaj stereotypy zawierają troczę prawdy, ale jest wiele osób które nie pasują do ogólnych stwierdzeń. Rezultatem stereotypów jest tworzenie się uprzedzeń. Zaczynamy wtedy oceniać ludzi na podstawie ich przynależności do danej grupy, a nie cech ani zalet.

    6. Podział uczniów na 7 grup. Każda z nich ma za zadanie znaleźć jak najwięcej obiegowych stwierdzeń, opinii, przysłów itp., które dotyczą wylosowanej przez grupę kategorii. Uczniowie losują wśród kategorii:
  • wygląd np. rude osoby są fałszywe,
  • zawód np. wszyscy lekarze biorą łapówki
  • narodowość np. Szkoci są skąpi,
  • ludzie o różnej inteligencji np. chłopi są mało inteligentni,
  • wiek np. starsi są zacofani,
  • płeć np. mężczyźni są agresywni,
  • inne osoby np. bezrobotni, nie chce się im pracować.
    7. Przedstawiciele grup odczytują wyszukane stereotypy, cała klasa dyskutuje w jakim stopniu posługujemy się stereotypami wobec kolegów, koleżanek, nauczycieli, rodziców i jakie mają one konsekwencje.
    8. Zakończenie dyskusji pytaniem " Jakie są stereotypy na temat nastolatków wśród rodziców i w mediach?"
    9. Zakończenie lekcji.
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie