Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Lekcja z wychowacą Jak działa reklama?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3112 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przestawiam Państwu plan lekcji wychowawczej przeprowadzonej w I klasie szkoły zasadniczej na temat tego jak powstaje reklama.

PLAN METODYCZNY LEKCJI
" GODZINA Z WYCHOWAWCĄ"
klasa I Zasadnicza Szkoła Zawodowa (1 godz.)
NAUCZYCIEL: Anna Kurnyta


TEMAT LEKCJI: Jak działa reklama?


CELE OPERACYJNE:
Uczeń potrafi:
  • podać cel reklamy i jej konstrukcję
    Uczeń zna:
  • podstawowe techniki reklamy
    Uczeń rozumie:
  • jaki wpływ wywierają na nas reklamy
    METODY:
  • wykład
  • ćwiczenie
  • dyskusja klasowa
    FORMY:
  • praca w grupach
  • praca z całą klasą
  • praca indywidualna
    ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • wycinki reklam z prasy i innych publikacji, karta badania reklam, papier do rysowania, mazaki, minutnik
    PRZEBIEG LEKCJI:
    1. Czynności organizacyjne.
    2. Zapisanie na tablicy tematu lekcji
    3. Krótka dyskusja i próba odpowiedzi na pytanie "Po co jest reklama?
    Jakie są sposoby reklamowania? Czy zakupiłeś jakiś towar pod wpływem reklamy?"
    - zapisanie na tablicy pomysłów uczniów i sposobów reklamowania jakie podali.
    4. Zawieszenie na tablicy plakatu z nazwami podstawowych technik reklamy i opisem:

    Podstawowe techniki reklamy:·
  • Chwytliwe nazwy - używanie popularnych bądź sugestywnych produktów np. "Zawsze Coca- Cola"·
  • Piosenki i slogany - używanie piosenki lub hasła czy sloganu wymyślonych po to, by ludzie łączyli je z reklamowanym wyrobem i pamiętali o nim·
  • Instynkt stada - technika sprawiająca ,że czujesz, iż powinieneś używać tego produktu, ponieważ wszyscy go używają·
  • Poświadczenie - znane osoby, autorytety, aktorzy czy "zwykli" ludzie są używani, aby zaświadczyć o dobrej jakości produktu·
  • Plansze - używanie wniosków statystycznych lub wykresów interpretowanych w sposób, który faworyzuje dany produkt·
  • Skojarzenia - technika sprawiająca, że używanie reklamowanego produktu kojarzy ci się z czymś innym, np. odpoczynkiem, przygodą itp.

    5. Przeprowadzenie ćwiczenia: Uczniowie samodzielnie dzielą się na trzyosobowe grupy. Każda grupa otrzymuje po kilka wycinków prasowych. Zadaniem grupy jest analiza reklamy i określenie zastosowanej techniki. Wyniki grupa przedstawia całej klasie.
    6. Przygotowanie reklamy własnego produktu w formie plakatu lub scenki. (uczniowie pozostają w grupach)
    7. Prezentacja przygotowanych reklam (max.3 min). Zadaniem reszty klasy jest rozpoznanie zastosowanej techniki.
    8. Zapisanie na tablicy początków zdań i wspólne dokończenie:
    a) Reklamy mogą nas oszukiwać ponieważ…..
    b) Technika reklamy, która jest moim zdaniem nieuczciwa to….
    c) Dobrą stroną reklamy jest to, że….
    d) Gdy widzę reklamy lekarstw lub używek, chcę pamiętać o….
    9. Zadanie domowe: Przeprowadź badanie wśród członków twojej rodziny wypełniając kartę badania.
    10. Zakończenie lekcji.
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie