Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela informatyki i techniki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 881 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Staż na nauczyciela dyplomowanego odbywałam w wymiarze 2 lat i 9 miesięcy (1. 09.2002 – 31.05.2005). Przez okres stażu pracowałam w gimnazjum na stanowisku nauczyciela techniki oraz informatyki.
§ 5 ust.2 pkt.1
     Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej

Poznanie procedury awansu zawodowego
  • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego
  • Opracowanie planu rozwoju zawodowego
  • Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
  • Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
Wykorzystanie TI do prowadzenia zajęć oraz organizacji własnego warsztatu pracy
  • Włączenie TI do prowadzenia zajęć pozainformatycznych (zajęcia z techniki i zagadnień z Wychowania komunikacyjnego)
  • Wykorzystanie na zajęciach z informatyki dostępnego oprogramowania, zasobów Internetu oraz komputerowych programów edukacyjnych
  • Wykorzystanie komputera w celu przygotowywania pomocy do zajęć
  • Wykorzystanie komputera do opracowania dokumentacji przebiegu stażu
Biegłe opanowanie umiejętności pracy z komputerem
  • Kursy doskonalące
  • Opanowanie umiejętności tworzenia stron internetowych
  • Poznanie i wdrażanie wybranego oprogramowania
  • Analiza literatury informatycznej i materiałów zamieszczanych na stronach internetowych
Koordynowanie akcją Szkoła z klasą
  • Prowadzenie korespondencji e-mail z organizatorami akcji
  • Ścisła współpraca z szefami zespołów do realizacji zadań
  • Opracowanie komputerowe materiałów związanych z akcją
  • Pełnienie funkcji szefa zespołu do realizacji zadania Festiwal Nauki
Przygotowanie i wdrożenie przedsięwzięcia Pogotowie Informatyczne
  • Opracowanie założeń przedsięwzięcia i planu działania
  • Pozyskanie nauczycieli informatyki do udziału w przedsięwzięciu
  • Opracowanie harmonogramu zajęć
  • Rozpropagowanie akcji wśród uczniów i nauczycieli
  • Założenie dziennika rejestru zajęć
  • Utworzenie biblioteczki programów multimedialnych
  • Wyszukiwanie i gromadzenie oprogramowania użytkowego i edukacyjnego
Działania mające na celu popularyzację technologii komputerowej i informacyjnej
  • Organizacja szkolnego konkursu informatycznego
  • Prowadzenie koła komputerowego
  • Włączenie uczniów do tworzenia szkolnej witryny internetowej
Opracowanie i wdrożenie programu Koła Komputerowego dla klas II
Prowadzenie zajęć edukacyjnych metodami aktywizującymi:
  • Metoda projektów
  • Metoda drzewka decyzyjnego
  • Metoda metaplanu
§ 5 ust.2 pkt.2
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły

     Współpraca z nauczycielami szkoły przy wykorzystywaniu pracowni komputerowej do zajęć dydaktyczno - wychowawczych
  • Indywidualne konsultacje dla nauczycieli korzystających ze sprzętu i oprogramowania pracowni komputerowej
  • Wykonywanie dodatkowych zadań komputerowych obejmujących potrzeby szkoły i nauczycieli
  • Tworzenie multimedialnych pomocy dydaktycznych w ramach współpracy z nauczycielami w szkole
Udostępnianie nauczycielom własnych opracowań
  • Stworzenie własnej strony internetowej z opracowanymi materiałami dydaktycznymi dla nauczycieli i jej bieżąca aktualizacja
  • Opracowanie zbioru kart pracy z informatyki
  • Stworzenie banku testów z przepisów ruchu drogowego
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów na temat Komputer jako narzędzie pracy wychowawcy klasy
  • Przygotowanie oprogramowania do wykorzystania na warsztatach
  • Przygotowanie i opracowanie dokumentacji szkolenia.
  • Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów
  • Ewaluacja szkolenia
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów na temat Internet w dydaktyce
  • Przygotowanie oprogramowania do wykorzystania na warsztatach
  • Przygotowanie i opracowanie dokumentacji szkolenia.
  • Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów
  • Ewaluacja szkolenia
Zapoznanie nauczycieli z programem do komputerowego wypełniania świadectw
  • Uruchomienie programu
  • Wprowadzanie danych
  • Zapisywanie danych
  • Drukowanie świadectw
§ 5 ust.2 pkt. 3a
Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą

     Opracowanie i modyfikacja planów dydaktyczno-wychowawczych
  • Opracowanie planów wychowawczych do realizacji w kolejnych klasach objętych wychowawstwem
  • Modyfikacja planów dydaktycznych do nauczanych przedmiotów
Diagnozowanie środowiska klasowego
  • Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi (np. karty obserwacji klasy)
  • Prowadzenie dokumentacji
Opracowanie i wdrożenie programu - Festiwal Nauki
  • Opracowanie programu
  • Przydział zadań
  • Wdrożenie programu
  • Ewaluacja
§ 5 ust.2 pkt. 3b
Opracowanie, co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą

     Promowanie szkoły w środowisku
  • Przedstawianie pracy szkoły i osiągnięć w szkolnej witrynie internetowej
  • Zamieszczenie wizytówki szkoły na internetowej stronie Gazety Wyborczej
Opracowanie referatów i publikacji
  • Opracowanie i opublikowanie sprawozdania z organizacji i przebiegu Festiwalu Nauki
  • Opracowanie referatu na zebranie z rodzicami
  • Opracowanie Przewodnika po stronach Internetowych dla nauczycieli
  • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronach wybranego portalu edukacyjnego
§ 5 ust.2 pkt. 3c
Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym

      Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych
  • Zajęcia otwarte dla nauczycieli w zakresie nauczania z wykorzystaniem komputera
  • Prezentowanie opracowanych materiałów
Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym
  • Rady szkoleniowe
  • Kursy
  • Warsztaty
  • Korzystanie z dorobku innych nauczycieli i pedagogów- obserwacja zajęć
§ 5 ust.2 pkt. 3d
Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji

Współpraca z organizacjami i instytucjami lokalnymi wspierającymi działalność dydaktyczno - wychowawczą szkoły
  • Współpraca z Radą Rodziców
  • Współpraca z pedagogiem szkolnym
  • Współpraca z pielęgniarką
  • Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Koninie
  • Współpraca z Policją
  • Współpraca z samorządem lokalnym
§ 5 ust.2 pkt. 3h
Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem innych zadań na rzecz edukacji lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

      Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
     Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela wychowawcy
  • Stały kontakt z pedagogiem szkolnym w zakresie rozwiązywania problemów wychowawczych
  • Integrowanie zespołu klasowego
  • Rozwijanie pasji i zainteresowań wychowanków
  • Inicjowanie akcji charytatywnych
  • Organizacja wycieczek klasowych: jednodniowych wycieczek integracyjnych,
  • Opieka nad młodzieżą w czasie wycieczek turystycznych, dyskotek itp.
Przygotowanie uczniów do uzyskania kary rowerowej i motorowej
  • Opracowanie cyklu zajęć z wychowania komunikacyjnego również z wykorzystaniem TI
  • Sprawdzenie znajomości tematyki Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
  • Sprawdzenie umiejętności jazdy motorowerem
  • Wypełnienie arkuszy zaliczeń
Przygotowanie środków dydaktycznych niezbędnych do realizacji działań

Opieka nad gablotami
Opieka nad klasopracownią
Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych

§ 5 ust.2 pkt. 4
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Opis i analiza dwóch przypadków
  • Identyfikacja problemu
  • Geneza i dynamika zjawiska
  • Znaczenie problemu
  • Prognoza
  • Propozycje rozwiązań
  • Wdrożenie oddziaływań
  • Efekty oddziaływań
Opracowała G. Janczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie