Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesienne skarby

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 733 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt zajęć prowadzonych z wychowankami grupy rewalidacyjno - wychowawczej.
Temat: Jesienne skarby.

Cel:

  • dostarczanie różnorodnych bodźców
  • rozwijanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku, węchu
Zasady:
  • gruntownej znajomości dziecka
  • dostosowania wymagań do możliwości dziecka
  • indywidualizacji wymagań, metod, doboru środków, tempa pracy
Metody:
  • wzmacniania pozytywnego
  • naturalnej stymulacji polisensorycznej
  • korzystanie z naturalnej aktywności dziecka
I .Terapia i rewalidacja grupowa.
Cel
  • poprawienie czucia powierzchniowego i głębokiego;
    1. Wyczuwanie rąk:
  • uderzanie całymi dłońmi o podłogę
  • oklepywanie dłońmi całego ciała
    1. Masaż dłoni:
  • szczoteczkowanie dłoni miękką szczoteczką od nadgarstka w kierunku palców
  • powtórzenie masażu z łaskotaniem
  • masowanie kciukiem przechodząc od przegubu dłoni ku palcom, a następnie całą dłonią – ruch głaszczący
    1. Zabawy paluszkowe.
II. Samodzielność i wiedza o świecie.
Cel - przybliżenie dziecku otaczającego świata, stymulowanie zmysłów poprzez dostarczanie różnorodnych wrażeń, stymulacja integracji bodźców polisensorycznych, tworzenie globalnego obrazu danego pojęcia;
  • ćwiczenie umiejętności współdziałania przy ubieraniu i rozbieraniu
  • spacer do pobliskiego parku – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
  • zbieranie liści, kasztanów i szyszek
  • wsłuchiwanie się w szelest liści
  • obsypywanie liśćmi; zwracanie uwagi na ich zapach i barwę
  • obserwowanie liści unoszonych przez wiatr
  • przyglądanie się "pamiątkom" ze spaceru (Przemek, Andrzej, Marta)
  • dotykanie, chwytanie, trzymanie
  • manipulowanie – przekładanie z ręki do ręki
  • stukanie kasztanem w stół; stukanie kasztanem o kasztan
  • wkładanie szyszek i kasztanów do koszyka (Przemek, Andrzej, Marta)
  • podejście do koszyka umieszczonego w pewnej odległości, sięganie po szyszki i kasztany, chwytanie ich i podawanie nauczycielowi (Marta)
  • sortowanie szyszek i kasztanów (Przemek)
  • dopasowywanie obrazka do rzeczywistej szyszki i kasztana (j.w.)
  • dopasowywanie par obrazków przedstawiających szyszki i kasztany (j.w.)
III. Komunikowanie się.
Cel - kształtowanie umiejętności rozumienia i reagowania na proste polecenia;
  1. Wprowadzenie przez osłuchanie pojęcia "liść", "kasztan", "szyszka" (Marta, Andrzej).
  2. Wypełnianie prostych poleceń (polecenia ustne – Marta, Andrzej; polecenia wyrażone gestem – Przemek).
  3. Przekonanie wychowanka o sprawczości jego komunikatów.
  4. Ćwiczenia oddechowe:
    • dmuchanie na liście zawieszone na nitkach na wysokości twarzy
    • zdmuchiwanie liści ze stołu
IV. Zajęcia ekspresyjne.
Cel - wykorzystywanie różnych swoistych sposobów aktywności;
  1. Zajęcia o charakterze plastycznym.
    • Zabawy z plasteliną (brązową) – ugniatanie, robienie kulek ("kasztanów").
    • "Odciskanie" szyszek w masie solnej.
    • "Stemplowanie" liśćmi.
mgr Agnieszka Barańska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie