Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Oddziaływanie muzyki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 706 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

"Kto w wychowaniu dzieci i młodzieży zaniedbał kształcenie muzyczne nie powinien się dziwić, że powstały przy tym brutalne charaktery o zimnych sercach.
... Jestem zaprawdę za tym, żeby każde dziecko miało dostęp do komputera, ale może byłoby też dobrze gdyby każde dziecko miało dostęp do instrumentu muzycznego"

Otto Schilly

Muzyka w przedszkolu pełni wielorakie funkcje począwszy od integracji grupy rówieśniczej po oddziaływanie wgłąb osobowości. Zabawy w różnorodnych obszarach muzycznych poszerzają skłonność do akceptowania muzyki o różnych jakościach estetycznych. Aktywne poznawanie utworu muzycznego możliwie dokładne wnikanie w treść, formę pozwoli dziecku słyszeć coraz więcej, da możliwość dokładniejszej analizy, a wielu przypadkach stworzy postawę twórczą.

Bardzo ważne jest, aby dziecko miało jak najwcześniej kontakt z muzyką. Pewne tzw. "okna czasowe" w pierwszych miesiącach życia dziecka dają możliwość wpuszczenia określonych doświadczeń i wiedzy w ściśle określonych przedziałach czasowych. Gdy czas mija, "okno" się zamyka i proponowane informacje nie mogą być "przerobione" w początkowo możliwej jakości. Słuchanie dźwięków i brzmień muzycznych prowadzi do intensywnego połączenia komórek mózgowych. Intensywne obcowanie z muzyką jest pod wieloma wzglądami korzystne dla rozwoju każdego dziecka.

Muzyka i muzykowanie: wspierają społeczne zachowanie (dowiedziono związek pomiędzy muzyką klasyczną a zmniejszeniem agresji) wspierają rozwój inteligencji, wydajność mózgu, zapobiegają słabej koncentracji dzieci. Ze względu na powyższe każdy nauczyciel powinien dążyć do optymalnego wykorzystania otwartego "rozwojowego okna czasowego".

Ważnym jest, aby trafnie i z rozwagą korzystać z ciągle nowych propozycji nagrań, dobierać charakter muzyki do przekazywanych treści brać pod uwagę upodobania dzieci. Uczucie poczucia własnej wartości daje gra na instrumencie. Dziecko aktywizuje wtedy kompleksowe myślenie (czytanie nut z kompleksową grą).

Dajmy więc dzieciom doświadczenie muzyczne werbalne i pozawerbalne a osiągniemy wiele.

Anna Orłowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie