Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Niedojrzałość szkolna i dysleksja - przyczyny szkolnych niepowodzeń uczniów

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 802 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Fakt pójścia do szkoły stanowi zwykle dla dziecka wielkie przeżycie.

Razem z dzieckiem fakt ten przeżywają rodzice. Wokół dziecka tworzy się atmosfera nagłego zainteresowania. Rodzina rozmawia z pierwszoklasistą o czekających go problemach. Dla większości rodziców najważniejsza wydaje się nauka czytania i pisania. Często, poza intelektualnymi, nie dostrzegają innych czynników ułatwiających dziecku start szkolny. Większość dzieci osiąga tzw. "gotowość" do pisania i czytania dopiero w siódmym roku życia i uczenie 6-latka mija się z celem.

Aby ocenić dojrzałość szkolną dziecka należy wziąć pod uwagę trzy aspekty rozwoju psychofizycznego dziecka. Są to:

  • rozwój umysłowy
  • rozwój fizyczny
  • rozwój społeczno-emocjonalny.

    Na dojrzałość szkolną mają wpływ przede wszystkim czynniki biologiczne, środowiskowe i wychowawcze. Rodzice powinni szczególnie dbać o to, aby dzieci rozwijały się harmonijnie umysłowo, ruchowo i społecznie. Rola rodziców powinna przede wszystkim polegać na:

  • Dbałości o zdrowie fizyczne dziecka, poprzez min.: kontrole lekarskie, stosowanie się do wskazań lekarzy oraz stworzenie możliwie jak najlepszych warunków bytowych.
  • Kształtowaniu prawidłowej wymowy, rozwijaniu słownictwa, poprzez min.: częste rozmowy, utrzymywanie ścisłych kontaktów z dzieckiem oraz zapewnienie mu towarzystwa rówieśników.
  • Rozwijaniu logicznego myślenia i umiejętności zapamiętywania, poprzez min.: pobudzanie dziecka do obserwacji, rozmowy na określone tematy, wyjaśnianie dziecku niezrozumiałych dla niego pojęć, pomoc w wyciąganiu przez dziecko wniosków i interpretowaniu obserwowanych zjawisk.
  • Wyrabianiu umiejętności spostrzegania istotnych szczegółów, analizowania, syntetyzowania - poprzez gry i zabawy np.: gry kostkowe, domino, historyjki obrazkowe, układanki.
  • Dbałości o prawidłowy rozwój sprawności rąk, poprzez: rysowanie, kalkowanie, kolorowanie, wycinanie, lepienie z plasteliny itp.
  • Nauczeniu szanowania pomocy szkolnych - poprzez przyzwyczajanie dziecka do utrzymywania porządku w najbliższym otoczeniu.
  • Rozbudzeniu zainteresowania szkołą, nauką - poprzez odpowiednio prowadzone rozmowy.
  • Przygotowaniu do samodzielności w obsługiwaniu siebie - poprzez wcześniejsze wymagania w tym zakresie.
  • Wyrobieniu umiejętności współżycia w grupie - poprzez zapewnienie kontaktów z rówieśnikami.
  • Stworzeniu odpowiednich warunków do odrabiania lekcji - poprzez zapewnienie dziecku spokoju, miejsca do odrabiania lekcji, uregulowanie trybu życia.

    (...)

    Beata Wójcicka
    Zespół Szkół Nr 2 w Brwinowie

  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie