Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Ocena punktowa ucznia z wychowania fizycznego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 815 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

W każdej szkole realizowany jest proces dydaktyczno-wychowawczy. By monitorować jego przebieg potrzebny jest sposób dokonywania oceny wyników działania. W wychowaniu fizycznym ocena powinna spełniać trzy funkcje: dydaktyczną, wychowawczą i społeczną. Gdy ocena jest powiązana ze stopniem realizacji celów, doboru metod i środków, mówimy że spełnia funkcje dydaktyczną. Funkcja wychowawcza jest realizowana gdy aktywizuje ucznia i uzmysławia mu jego własną wartość, zaś funkcja społeczna dotyczy wpływu na wzajemne stosunki społeczne. Uczniowie różnią się od siebie pod względem cech fizycznych i motorycznych co jest spowodowane np: dziedziczeniem cech po rodzicach lub etapem swojego rozwoju, dlatego kontrola i ocena z wychowania fizycznego powinna uwzględniać indywidualizację.

Cele i zadania oceny z wychowania fizycznego to:
- wytworzenie u uczniów zainteresowania zajęciami
- uzmysłowienie im ich poziomu rozwoju fizycznego i stopnia opanowania umiejętności
- zdobycie informacji o skuteczności form i metod pracy z uczniami, a przez to poprawienie efektywności zajęć

System oceniania powinien być oparty na znajomych i zrozumiałych dla uczniów kryteriach obejmujących: sprawność, umiejętności, wiadomości oraz postawę i zaangażowanie uczniów. Jedną z wielu metod kształtowania kryteriów oceny z wychowania fizycznego jest metoda punktowa obejmująca:

1) sprawność fizyczną i umiejętności - oceniamy na podstawie odpowiednich tabel i testów sprawności fizycznej

2) nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach:
brak - 5 pkt
1 nieobecność - 4
2 nieobecności - 3
3 nieobecności - 2
4 i więcej - 1

3) przygotowanie do zajęć:
zawsze przygotowany - 5 pkt
1 nieprzygotowanie - 4
2 nieprzygotowania - 3
3 nieprzygotowania - 2
4 i więcej - 1

4) zaangażowanie na zajęciach - nauczyciel na zajęciach za aktywną postawę stawia "+"
brak "+" - 0 pkt
do 2 - 1
do 4 - 2
do 6 - 3
do 8 - 4
9 i więcej - 5

5) udział w zajęciach nadobowiązkowych - za każdą działalność uczeń otrzymuje 1 pkt:
- udział w zawodach szkolnych
- udział w zawodach międzyszkolnych
- uczestnictwo w pracach SKS-u

Podsumowując uzyskane punkty ocena semestralna lub końcowa może być następująca:
16 pkt i więcej - celująca
12-15 - bardzo dobra
8-11 - dobra
4-7 - dostateczna
3 i mniej - dopuszczająca

Stosowanie zaproponowanych kryteriów może sprawić, że ocena będzie obiektywna i sprawiedliwa, uczniom zaś zapewni równe szanse, oraz zmotywuje ich do pełniejszego uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego.

Jarosław Dominiczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie