Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przyczyny błędów graficznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1307 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Przyczynami błędów graficznych i mało czytelnego pisma mogą być:

a) Brak odpowiednich wzorów pisma dla szkół. Wzory takie pozwoliłyby na przejście z uproszczonych kształtów liter, z którymi zapoznajemy dzieci w klasie I, na czytelne i płynne pismo, powstałe w wyniku swobodnej techniki pisania w klasie II i następnych.

b) Zła jakość materiałów pisarskich. Stalówki np. nie są dostatecznie elastyczne lub posiadają nieodpowiednie zakończenie (ostrze), co uniemożliwia uzyskanie dobrego poślizgu pióra po papierze, źle satynowany (gładzony) papier w zeszytach, za grube obsadki do stalówek używane przez dzieci, nieodpowiednia liniatura w zeszytach dla początkowego nauczania pisma.

c) Brak odpowiednich podręczników do nauki kaligrafii.

d) Zbyt małe zainteresowanie nauczycieli pismem uczniów, szczególnie od klasy II do V i to pod względem kształtu liter, łączenia, pochylenia itd., jak i techniki pisania piórem i atramentem. Nauczyciele coraz rzadziej kontrolują i oceniają pismo dzieci. Dbałość o graficzną stronę pisma ogranicza się do oceny jego staranności. W toku ćwiczeń nauczyciele nie zawsze dopingują dzieci do ładnego, poprawnego pisania, a analizując tekst pomijają jego stronę graficzną. Także pismo nauczycieli (na tablicy) nie zawsze bywa poprawne, wyraziste i w pełni estetyczne.

e) Wielokrotne korzystanie ze wzoru - pisanie po literze, po pół wyrazu.

f) Postawa przy pisaniu - nadmierne schylanie się nad pulpitem stolików, przekrzywianie tułowia w różne strony, lewa ręka nie przytrzymuje zeszytu.

g) Pośpiech, niewłaściwa praca uczniów - lekceważący stosunek do pisania, brak samokontroli i samooceny.

Elżbieta Jokiel

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie