Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Mieszkańcy łąki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4887 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wiosna kojarzy się wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Jest piękną i bogatą porą roku. Świat przyrody, w którym żyje dziecko, jest dla niego obiektem niezwykle interesującym. Przyglądając się uważnie wszystkiemu, wymienia swoje uwagi, spostrzeżenia. Często chce dowiedzieć się czegoś więcej – zaspokoić swoją dziecięcą ciekawość.

Scenariusz zajęć jest opracowany dla dzieci sześcioletnich. Pokazuje, w jaki sposób można przybliżyć dziecku świat przyrody, wzbogacić zasób słownictwa, rozwinąć zdolność i jasność wyrażania myśli, formułowania spostrzeżeń.

Opracowała: Barbara Jatkowska

Temat: Mieszkańcy łąki.

Cele operacyjne (dziecko):
· rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta,
· rozpoznaje cechy charakterystyczne owadów, wskazuje owady,
· rozpoznaje cyfry i litery,
· przelicza elementy w zbiorach,
· rozwiązuje krzyżówkę,
· dobiera napisy i zdania do obrazków,
· wypełnia kolorem rysunek konturowy.

Metody: rozmowa, pokaz, ćwiczenia

Formy: grupowa, indywidualna

Pomoce dydaktyczne: plansza z krzyżówką, zagadki, kartoniki z literkami, obrazki zwierząt, napisy, zdania, płyta z piosenką pt. ,,Łąka”, podkład muzyczny i emblematy zwierząt do zabawy ruchowej, płyta Encyklopedia przyrody, komputer, karty do pracy indywidualnej, obrazek do kolorowania.

Przebieg zajęcia

1. Słuchanie piosenki pt. "Łąka” – rozmowa
- Kto tańczył na łące? (zające)
- Co jeszcze robiły zające? (po trawie skakały, z łąką witały się)
- Jakie zwierzęta witały? (ślimaka, motyla, szpaka, żabę, kreta, muchę, mrówkę, ropuchę)

2. Zwierzęta, które można spotkać wiosną na łące. Rozpoznawanie i dobieranie napisów do obrazków. Nauczycielka wywiesza na tablicy obrazki, zadaniem dzieci jest przyporządkować do nich napisy.

3. Zabawa ruchowa ,,Zwierzęta na łące”.
Dzieci losują emblematy zwierząt i wcielają się w ich rolę, np. biedronki, motyla, żabki ... Siadają w kole, słuchają podawanych haseł przez N. i zamieniają się miejscami, np.
- te, które mają zielony kolor,
- te, które fruwają,
- te, które skaczą.
Jeśli usłyszą hasło: ,,Zabawa zwierząt” – wszystkie wstają i tańczą przy muzyce.

4. Krzyżówka.
Nauczycielka zawiesza na tablicy plakat z krzyżówką. Dzieci losują kartoniki z literkami, rozpoznają literki. Słuchają zagadek i udzielają odpowiedzi. Umieszczają w odpowiednich miejscach krzyżówki wylosowane kartoniki z literkami. Odczytują jej hasło: (owady).

1) Nie uda się sprzątanie,
gdy mnie zabraknie w kranie. (woda)

2) Ramę ma – nie do obrazu,
łańcuch ma – lecz nie dla psa.
Gdy nogami dodasz gazu,
to się kręcą koła dwa. (rower)

3) Najpierw przyszła – po coś tam do woza.
Potem jęła na pochyłe drzewo skakać
i złamała nóżkę. Biedna!
Teraz musi siedzieć i płakać. (koza)

4) Gdy pali się ogień, od niego uciekam.
Jestem szary, jestem długi,
w górę lecę, robię smugi. (dym)

5) Kolorowe, pachnące, obficie się pieni,
wnet brudne ręce w czyste zamieni. (mydło)

Po czym poznajemy owady?

Owady charakteryzują się swoistą budową ciała – mają głowę, zaopatrzoną w jedną parę czułków i jedną lub więcej par oczu; tułów, na którym znajdują się 3 pary odnóży oraz gatunki uskrzydlone skrzydła i odwłok.
Największym i najpiękniejszym motylem jest paź królowej (N. pokazuje ilustrację).

5. Utrwalanie nazw owadów – wskazywanie i nazywanie wśród zgromadzonych obrazków.

6. Słuchanie odgłosów zwierząt, zabawa dźwiękonaśladowcza. Nauczycielka prezentuje odgłosy zwierząt, wykorzystując Encyklopedię przyrody. Dzieci naśladują je.


7. Liczenie w zakresie 10.
· Dorysuj tyle motyli w zbiorze, żeby było ich po 10.
· Policz wszystkie biedronki, motylki, pszczółki i kwiatki ukryte na łące. Wyniki zapisz w okienkach.

8. Czytanie zdań – dobieranie do obrazka.

Obok stokrotki fruwa kolorowy motyl.

Tomek obserwuje biedronki i motylki.

9. Kolorowanie obrazka ,,Mieszkańcy łąki”.
10. Ocena pracy dzieci.

Barbara Jatkowska
Szkoła Podstawowa im. Zygmunta Augusta w Tajnie Starym

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie