Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Mieszkańcy łąki

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4403 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zadzwoń do Nas!* - tel. 606-...-... ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Wiosna kojarzy się wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Jest piękną i bogatą porą roku. Świat przyrody, w którym żyje dziecko, jest dla niego obiektem niezwykle interesującym. Przyglądając się uważnie wszystkiemu, wymienia swoje uwagi, spostrzeżenia. Często chce dowiedzieć się czegoś więcej – zaspokoić swoją dziecięcą ciekawość.

Scenariusz zajęć jest opracowany dla dzieci sześcioletnich. Pokazuje, w jaki sposób można przybliżyć dziecku świat przyrody, wzbogacić zasób słownictwa, rozwinąć zdolność i jasność wyrażania myśli, formułowania spostrzeżeń.

Opracowała: Barbara Jatkowska

Temat: Mieszkańcy łąki.

Cele operacyjne (dziecko):
· rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta,
· rozpoznaje cechy charakterystyczne owadów, wskazuje owady,
· rozpoznaje cyfry i litery,
· przelicza elementy w zbiorach,
· rozwiązuje krzyżówkę,
· dobiera napisy i zdania do obrazków,
· wypełnia kolorem rysunek konturowy.

Metody: rozmowa, pokaz, ćwiczenia

Formy: grupowa, indywidualna

Pomoce dydaktyczne: plansza z krzyżówką, zagadki, kartoniki z literkami, obrazki zwierząt, napisy, zdania, płyta z piosenką pt. ,,Łąka”, podkład muzyczny i emblematy zwierząt do zabawy ruchowej, płyta Encyklopedia przyrody, komputer, karty do pracy indywidualnej, obrazek do kolorowania.

Przebieg zajęcia

1. Słuchanie piosenki pt. "Łąka” – rozmowa
- Kto tańczył na łące? (zające)
- Co jeszcze robiły zające? (po trawie skakały, z łąką witały się)
- Jakie zwierzęta witały? (ślimaka, motyla, szpaka, żabę, kreta, muchę, mrówkę, ropuchę)

2. Zwierzęta, które można spotkać wiosną na łące. Rozpoznawanie i dobieranie napisów do obrazków. Nauczycielka wywiesza na tablicy obrazki, zadaniem dzieci jest przyporządkować do nich napisy.

3. Zabawa ruchowa ,,Zwierzęta na łące”.
Dzieci losują emblematy zwierząt i wcielają się w ich rolę, np. biedronki, motyla, żabki ... Siadają w kole, słuchają podawanych haseł przez N. i zamieniają się miejscami, np.
- te, które mają zielony kolor,
- te, które fruwają,
- te, które skaczą.
Jeśli usłyszą hasło: ,,Zabawa zwierząt” – wszystkie wstają i tańczą przy muzyce.

4. Krzyżówka.
Nauczycielka zawiesza na tablicy plakat z krzyżówką. Dzieci losują kartoniki z literkami, rozpoznają literki. Słuchają zagadek i udzielają odpowiedzi. Umieszczają w odpowiednich miejscach krzyżówki wylosowane kartoniki z literkami. Odczytują jej hasło: (owady).

1) Nie uda się sprzątanie,
gdy mnie zabraknie w kranie. (woda)

2) Ramę ma – nie do obrazu,
łańcuch ma – lecz nie dla psa.
Gdy nogami dodasz gazu,
to się kręcą koła dwa. (rower)

3) Najpierw przyszła – po coś tam do woza.
Potem jęła na pochyłe drzewo skakać
i złamała nóżkę. Biedna!
Teraz musi siedzieć i płakać. (koza)

4) Gdy pali się ogień, od niego uciekam.
Jestem szary, jestem długi,
w górę lecę, robię smugi. (dym)

5) Kolorowe, pachnące, obficie się pieni,
wnet brudne ręce w czyste zamieni. (mydło)

Po czym poznajemy owady?

Owady charakteryzują się swoistą budową ciała – mają głowę, zaopatrzoną w jedną parę czułków i jedną lub więcej par oczu; tułów, na którym znajdują się 3 pary odnóży oraz gatunki uskrzydlone skrzydła i odwłok.
Największym i najpiękniejszym motylem jest paź królowej (N. pokazuje ilustrację).

5. Utrwalanie nazw owadów – wskazywanie i nazywanie wśród zgromadzonych obrazków.

6. Słuchanie odgłosów zwierząt, zabawa dźwiękonaśladowcza. Nauczycielka prezentuje odgłosy zwierząt, wykorzystując Encyklopedię przyrody. Dzieci naśladują je.


7. Liczenie w zakresie 10.
· Dorysuj tyle motyli w zbiorze, żeby było ich po 10.
· Policz wszystkie biedronki, motylki, pszczółki i kwiatki ukryte na łące. Wyniki zapisz w okienkach.

8. Czytanie zdań – dobieranie do obrazka.

Obok stokrotki fruwa kolorowy motyl.

Tomek obserwuje biedronki i motylki.

9. Kolorowanie obrazka ,,Mieszkańcy łąki”.
10. Ocena pracy dzieci.

Barbara Jatkowska
Szkoła Podstawowa im. Zygmunta Augusta w Tajnie Starym

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie