Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Komputer w kształceniu specjalnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 824 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Recenzja książki "Komputer w kształceniu specjalnym" – wybrane zagadnienia.
Książka ukazuje znaczenie wykorzystania komputerów w edukacji szkolnej. Przedstawia, jak powinien wyglądać proces komputeryzacji w szkolnictwie specjalnym w jego różnorodnych formach organizacyjnych.


Recenzja książki

"Komputer w kształceniu specjalnym" – wybrane zagadnienia. Praca zbiorowa pod redakcją Jan Łaszka WsiP W – wa 1998r

     Książka ukazuje znaczenie wykorzystania komputerów w edukacji szkolnej. Przedstawia, jak powinien wyglądać proces komputeryzacji w szkolnictwie specjalnym w jego różnorodnych formach organizacyjnych.
     Niewątpliwym walorem komputera jest jego atrakcyjność dla ucznia, która wywołuje pozytywną motywację do uczenia się, sprzyja zainteresowaniu i rozwija sprawność manualną, głównie pisania i czytania. Radość, zapał i wytrwałość podczas wykonywania ćwiczeń przezwyciężają u uczniów niechęć do wysiłku. Każdy z nich chce korzystać z komputera jak najczęściej. Uczniowie uczą się obsługiwać programy edukacyjne, programy użytkowe, Internet oraz gry komputerowe.
     Podstawowa obsługa komputera wymaga posługiwania się klawiaturą i "klikania" myszą, co nie jest łatwe, dlatego nauczyciel powinien wprowadzać podczas zajęć elementy zabawowe, co czyni je o wiele bardziej atrakcyjnymi.
     Autor podaje, jakie funkcje pełni komputer w życiu każdego ucznia:
  • Komputer jako źródło informacji –uczniowie szukają różnych ciekawych informacji w Internecie.
Nauczyciele powinni prowadzić zajęcia w oparciu o "lekcje internetowe".
  • Komputer jako narzędzie mowy dźwiękowej – uczniowie korzystając z programu dźwiękowego nabywają umiejętności językowych. Nagrywają swoje głosy i korzystają z gotowych nagrań.
  • Komputer jako narzędzie umiejętności – uczniowie uczą się pisać, rysować na komputerze dzięki czemu opanowują umiejętność obsługi klawiatury i " klikania" myszą.
      Możliwość pracy z komputerem przybliża dzieciom niepełnosprawnym świat ludzi "normalnych", wzmacnia samoocenę i podnosi wiarę we własne możliwości.

przygotował Krzysztof Rettig

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie