Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Skąd się bierze śnieg?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3023 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Skąd się bierze śnieg? - zapoznanie ze zjawiskami krążenia wody w przyrodzie i stanami jej skupienia.

Cel ogólny:
Zapoznanie ze zjawiskami krążenia wody w przyrodzie i stanami jej skupienia.

Cele szczegółowe:
- analiza i synteza słuchowa, wyodrębnienie głosek w nagłosie,
- tworzenie wypowiedzi poprawnych stylistycznie i gramatycznie,
- inspirowanie do badania przyrody nieożywionej,
- poszukanie odpowiedzi na nurtujące pytania, wnioskowanie,
- rozbudzanie odczuwania radości z odkrycia rzeczy nieznanych,
- odzwierciedlenie spostrzeżeń o świecie w plastyce,
- śpiewanie piosenki.

Przebieg:
1. Odczytaj hasło – dzieci tworzą hasło z pierwszych głosek obrazków (waga, osa, dom, arbuz). Będziemy dzisiaj rozmawiać o wodzie.
- Jaka jest woda?
- Do czego jest potrzebna?
2. Jedna srebrna kropla – słuchanie opowiadania H. Bechlerowej i rozmowa z dziećmi.
- Skąd się wzięła kropla na płatku kwiatka?
- O czym marzyła?
- Czy potrafisz opowiedzieć o przygodach kropelki?
- Co stanie się ze śniegiem, gdy przyświeci słońce?
Jak myślisz? Sprawdźmy, czy tak się stanie.
3. Krążenie wody w przyrodzie – doświadczenie.
Podgrzewanie śniegu, doprowadzenie otrzymanej wody do wrzenia w celu otrzymania pary.
4. Wędrówki kropelki – Zabawa ruchowa z chustami.
Dzieci formułują chustę w kształt kropli wody. Na dźwięk trójkąta (promienie słońca) powoli podnoszą się i skupiają jedno obok drugiego, wspólnie tworząc chmurę (uniesione w górę chusty). Kiedy słyszą uderzenie talerzy (burza) – rozbiegają się. Bębenek (krople deszczu) – dzieci stukają palcami o wybrany przedmiot. Szelest folii (strumyk) – turlają się. Gdy usłyszą trójkąt zachowują się tak jak poprzednio. Janczary (śnieżynki) – rozbiegają się, tańczą jak śnieżynki, opadają tworząc „śniegową pierzynkę”.
5. Jak wygląda woda? – stany skupienia wody.
- Czy śnieg można zobaczyć, dotknąć? Jaki jest?
- Co się stanie, gdy potrzymamy go w dłoni dłużej?
Wniosek: Więc śnieg jest wodą, ale w stanie stałym. Gdy śnieg stopnieje, to woda ma inną postać.
Wniosek: Jest to stan płynny wody.
- Co się stało z wodą, gdy ją podgrzewaliśmy?
Wniosek Para wodna to stan lotny wody.
6. Czy to woda, czy nie woda? – zabawa dydaktyczna.
Każde dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający wodę w jednym ze stanów np. bałwan (śnieg – stan stały wody) ma go dopasować do odpowiedniego napisu (stały, płynny, lotny) lub znaczka (śnieżynka, kropelka, chmurka).
7. Zimowanki – śpiewanie piosenki.
8. Śnieżynka – symetryczna wycinanka.


Opracowała: Renata Kściuk
Publiczne Przedszkole nr 38 Rzeszów

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie