Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
How to teach reading

Od odwiedzono tę wizytówkę 940 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lesson plan

Topic: How to teach reading?

 

  1. Pre-reading stage :
  2. a) Lead-in :

          - to make some introduction :

                * to help the students in their reading by giving them some idea of what to expect

                * to arouse the student’s interests and make them want to read the text ( here the teacher can ask the

                    students to describe some pictures which are connected with  the topic of the text ;  give the students

                    a list of items to they guess what the text will  say about them )

          - to provide key-words ( to the students understand the general meaning of the text  )

          - to do some tasks ( to ask some general questions or tasks before reading the text -to the students look for the     

               main  idea)

  1. b) Pre-set a task:

-to provide a purpose for reading

 

  1. Reading one:

-     to the students could read the text quietly at their own speed

      -     to lead the students towards the main points of the text ( after the first reading they should have any  general         

              idea what is the text about )

  • to the students could scan the text only to extract the information which the questions demand
  • to answer the general questions which were given to the students before reading
  • to the students check their expectations what is the text about

                                                                                                                         

 

III.  Reading two: 

  • to get more practice
  • to read the text aloud ( to practice pronunciation)
  • to extract more information
  • to get some details ( to understand more details )

 

 

  1. Post-reading activities:
  2. non-linguistic aim (to the students communicate ):

-     to discuss any topic

  • to write sth
  1. linguistic aim :

-   to do vocabulary exercises  ( with paying attention to the pronunciation & intonation )

-  to do some grammar exercises

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie