Afirmacja życia, zapobieganie samobójstwom dzieci i młodzieży.
Agresja w mojej szkole – projektowanie działań wychowawczych oraz profilaktycznych.
Asertywność czyli umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Błędy w ocenianiu – jak ich unikać?
Doskonalenie umiejętności interpersonalnych nauczycieli
Dysleksja i inne specyficzne trudności w nauce – jak pomóc uczniowi z tym problemem?
Dziecko z ADHD w klasie – jak rozpoznać problem i udzielić wsparcia
Dyscyplina i dyscyplinowanie w klasie szkolnej.
Czynniki warunkujące skuteczność w wychowaniu.
Efektywna współpraca z rodzicami – rodzice jako partnerzy nowoczesnej placówce oświatowej
Etyka i godność zawodu nauczyciela.
Ewaluacja jako nowe narzędzie nadzoru pedagogicznego. Ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna.
Filozofia jakości placówki edukacyjnej – jak nie pozostawać biernym w działaniach szkoły
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej w świetle nowego rozporządzenia.
Formy i metody pracy z uczniem szczególnie zdolnym.
Innowacje i eksperymenty pedagogiczne w szkole – uwarunkowania prawne
Jak rozwijać kreatywność uczniów?
Jak uczyć dzieci i młodzież samodzielnego uczenia się? Jak motywować do nauki własnej?
Jak tworzyć i realizować interesujące scenariusze lekcji wychowawczych?
Komunikacja z dzieckiem o zaburzonym zachowaniu
Konstruowanie planów i programów szkolnych.
Mechanizmy zmagania się ze stresem a zdrowie.
Metody rozwiązywania konfliktów edukacyjnych i wychowawczych.
Metody aktywizujące w szkole.
Motywowanie uczniów do aktywnej pracy na lekcji.
Mówić bez wysiłku, czyli jak bezpiecznie posługiwać się głosem
Nadaktywność psychoruchowa dziecka w perspektywie medycznej, psychologicznej i pedagogicznej
Nadużycia emocjonalne, fizyczne i seksualne wobec dzieci.
Nauczyciel wobec trudnych zachowań uczniów
Negocjacje i mediacje w pracy z uczniami i rodzicami.
Szkolenie realizowane we współpracy z Krajowym Stowarzyszeniem Mediatorów
Ocenianie kształtujące
Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli za naruszenie tajemnicy służbowej zebrań rady pedagogicznej
Pomiar dydaktyczny – jak lepiej wykorzystać jego wyniki w indywidualnym i zespołowym planowaniu działań szkoły?
Praca zespołowa w szkole, czyli o funkcjonowaniu zespołów nauczycielskich
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczeń zdolny, uczeń mający trudności
Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze.
Praktyczne planowanie nadzoru pedagogicznego w placówce.
Praktyczne i prawne aspekty udzielania pierwszej pomocy.
Prawa dziecka
Procedury postępowania nauczycieli i metody współpracy z policją w sytuacji zagrożenia uczniów przestępczością i demoralizacją.
Profilaktyka uzależnień dzieci i młodzieży.
Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania
Przemoc w rodzinie – jej skutki w szkole.
Rodzic wrogiem czy sprzymierzeńcem w procesie edukacji.
Rola rady pedagogicznej w rozwoju szkoły lub placówki.
Statut szkoły – tworzenie, wprowadzanie zmian.
Sytuacje kryzysowe w szkole
Tablice interaktywne w edukacji
Umiejętności psychologiczne nauczyciela wsparciem dla ucznia.
Wdrażanie nowej podstawy programowej w klasach IV-VI
Wspomaganie rozwoju dziecka – uwarunkowania prawne oraz metody pracy
Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych (w tym EWD) do podnoszenia jakości pracy szkoły.
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w placówkach oświatowych w praktyce
Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli.