Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Niepubliczne Gimnazjum

w Lwówku Śląskim

ul. Henryka Brodatego 1, 59-600 Lwówek Śląski
tel./fax (75) 782-43-49
www:   http://gimnazjum_lwowek.republika.ple-mail:  

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2748 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

NIEPUBLICZNE GIMNAZJUM

- wykwalifikowana kadra pedagogiczna
- języki obce: angielski, niemiecki
- zajęcia wyrównawcze
- zajęcia na krytej pływalni
- koła zainteresowań
- gazetka szkolna

W naszej szkole bardzo popularne jest nauczanie metodą projektów. Jest to jedna z aktywizujących metod kształcenia lub – szerzej – strategia dydaktyczna.

Metody aktywizujące to metody nauczania zwiększające czynny udział uczących się w zajęciach dydaktycznych.

Metoda projektów pozwala na samodzielne poszukiwanie różnych źródeł wiedzy i na tej podstawie budowanie zasobów wiedzy niezbędnych do rozwiązania danego problemu.

Wyznaczniki metody projektu:

Progresywistyczna rola nauczyciela
  • zmiana roli nauczyciela poprzez pozostawienie dużej samodzielności uczniom
  • dostosowanie samodzielności do możliwości uczniów, wsparcie zwłaszcza w początkowej fazie realizacji projektu
  • zachęcanie uczniów do samodzielności i powstrzymywanie się od podawania gotowych rozwiązań

Podmiotowość uczącego się:
  • potraktowanie pracy nad projektem jako możliwość rozwoju osobowości ucznia
  • uwzględnianie indywidualnych zainteresowań i zdolności ucznia
  • wsparcie, gdy grupie jest potrzebna refleksja nad pracą lub pomoc w rozwiązaniu pojawiających się konfliktów czy problemów

Całościowość:
  • umiejscowienie projektu w kontekście pozaszkolnym, lokalnym lub globalnym
  • wykorzystanie możliwości szerszego, niż podczas tradycyjnej lekcji, spojrzenia na postawiony problem
  • dostrzeganie związków pomiędzy tym, czego uczą się w szkole a otaczającą ich rzeczywistością
  • łączenie teorii z praktyką (np. przygotowanie i przeprowadzenie doświadczenia, wykonanie makiety urządzenia, zorganizowanie przedsięwzięcia w lokalnym przedszkolu – zajęć dla dzieci z zakresu ochrony środowiska, itp.)

Odejście od tradycyjnego oceniania:
  • ocenianie przede wszystkim procesu pracy nad projektem, a w następnej kolejności efektu pracy
  • ocenianie jako część pracy nad projektem będące czynnikiem motywującym, szczególnie w zakresie samooceny uczniów oraz udzielania uczniom informacji zwrotnej na temat ich pracy
  • właściwe wypełnienie tego kryterium wymaga wypracowania w szkole prostych i jasnych reguł oceniania (np. kart oceny, obserwacji i samooceny czy karty oceny prezentacji, które ułatwią pracę nauczycielom i pozwolą na gromadzenie istotnych dla procesu oceniania informacji)

Uczniowie w szczególności uczą się:
  • podejmowania decyzji: sami wybierają lub doprecyzowują temat, problem do rozwiązania, sposób działania, źródła informacji itp., zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i celami projektu
  • poszukiwania: szukają sposobów zbadania i możliwości rozwiązania problemu
  • przedsiębiorczości i elastyczności: wytrwale i w przemyślany sposób dążą do realizacji założonego planu pracy; gdy pojawiają się poważne przeszkody starają się je przezwyciężyć lub modyfikują swoje działanie w wyniku dyskusji w grupie i konsultacji z nauczycielem prowadzącym projekt
  • prezentowania swojej pracy innym: przygotowują i przeprowadzają publiczną prezentację projektu
  • oceniania pracy swojej i innych: oceniają swoje wysiłki i ich ostateczny efekt (z punktu widzenia „kryteriów sukcesu”, określonych wcześniej wspólnie z nauczycielem)

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie