Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli

Al. Mickiewicza 21, 28-100 Busko-Zdrój
tel. (41) 378-18-56 fax. (41) 378 45 04
www:   https://podidn.pl
PODiDN na FB
e-mail:   podidn@busko.internetdsl.pl
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 32041 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność
Twojej jednostki!)
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



KURSY KOMPUTEROWE

- obsługa tablicy interaktywnej
- grafika komputerowa
- prezentacje multimedialne w dydaktyce
- projektowanie stron WWW
- wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego
  Excel w pracy dydaktycznej
  i wychowawczej

- wykorzystanie Internetu w pracy
  nauczyciela

- wykorzystanie pakietu OpenOffice
  w pracy nauczyciela

- podstawy programowania obiektowego
  Visual Basic


KURSY DOSKONALĄCE

- podstawy programowania w Scratchu
- praca z uczniem zdolnym – kurs
  e-learningowy
- kierownik wycieczek szkolnych.

- kierownik wypoczynku dzieci i młodzieży
- wychowawca kolonijny

- drama jako forma ekspresji językowej,
  emocjonalnej i ruchowej
- teatr w szkole – propozycja zajęć
  pozalekcyjnych

- tradycje i obrzędy naszego regionu
- tworzenie interaktywnych testów
  sprawdzających

- doskonalenie umiejętności
  komunikowania się w języku angielskim
- metody i techniki nauczania języków
  obcych na etapie wczesnoszkolnym

- podstawy języka angielskiego
- umiejętności pracy w zespole

- uczeń o specjalnych potrzebach
  edukacyjnych (kurs e-learningowy)
- uczeń z zaburzonym zachowaniem
  (kurs e-learningowy)

- dysortografia w szkole - formy pracy pod
  kierunkiem nauczyciela
- uczeń niepełnosprawny w szkole
  ogólnodostępnej – problemy i formy
  integracji

- uczeń z ADHD i zaburzeniami zachowania
- poznawczo-behawioralna terapia dzieci
  i młodzieży z zaburzeniami lękowymi

- praca z uczniem agresywnym oraz
  z zaburzeniami metodą analizy
  indywidualnego przypadku
- terapia dzieci z zaburzeniami
  zachowania w oparciu o program
  Incredible Years

- zastosowanie biblioterapii i technik
  relaksacyjnych w pracy nauczyciela
- stres – jak go pokonać?

- trening umiejętności wychowawczych
  dla nauczycieli

- wczesne wspomaganie rozwoju
- podstawowe ćwiczenia logopedyczne
  wspomagające rozwój mowy dzieci

- wspomaganie rozwoju uczniów w okresie
  adolescencji
- skuteczna komunikacja społeczna
  w szkole

- profesjonalny wychowawca
- promocja i budowanie wizerunku szkoły
- Ocenianie pisemnych prac wg wymogów
  Matura 2021

- zagadnienia językowe na egzaminie
  ustnym z języka polskiego w szkole
  ponadgimnazjalnej
- trener mediacji rówieśniczej w szkole


SZKOLENIA DLA RODZICÓW

- dokąd prowadzę swoje dziecko -
  czyli zagrożenia współczesnego świata
- komunikacja w rodzinie

- moje zasoby jako rodzica
- rodzice są partnerami szkoły

- działania wychowawcze rodziców - od
  pozytywnego wzmocnienia do
  konstruktywnej krytyki

- samodzielność życiowa i szkolna ucznia
- rola rodzica w motywowaniu ucznia do
  nauki

- promowanie zdrowego stylu życia wśród
  dzieci i młodzieży
- rozwijanie umiejętności wychowawczych

- każde dziecko ma swoje mocne strony.
- wspieranie dzieci nieśmiałych
  i wrażliwych.

- jak mówić, żeby dzieci nas słuchały? jak
  słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?
- Konstruktywna krytyka w komunikacji
  z dzieckiem.

- jak mądrze kochać dziecko – system kar
  i nagród.
- wychowanie dzieci z zaburzeniem więzi.

- jak radzić sobie z „trudnym” dzieckiem?
- pomoc i wsparcie dla dzieci – ofiar
  przemocy rówieśniczej.
- wagary – jak im przeciwdziałać?

- jak wychować szczęśliwe dziecko?
  zasady rodzicielstwa.
- wirtualne zagrożenia.

- „Odroczona dorosłość” - jak pomóc
  dziecku w usamodzielnianiu się.
- jak nauczyć dziecko odpowiedzialności?

- łagodzenie konfliktów w szkole i w pracy
  z młodzieżą
- uzależnienia wśród dzieci i młodzieży.

- dziecko przewlekle chore w systemie
  oświaty.
- rola rodzica w pomocy psychologiczno-
  pedagogicznej organizowanej dla dziecka.

- zasady pracy z dzieckiem z ADHD.
- organizacja czasu wolnego dziecka.
- jak rozmawiać z dziećmi o używkach
  i leczeniu uzależnień?

- zasady zdrowego odżywiania dzieci.
- co to znaczy „dobre wychowanie”? –
  zbiór zasad koniecznych w szkole
- Rada Rodziców i jej miejsce w szkole.


KURSY KWALIFIKACYJNY

- organizacja i zarządzanie oświatą
 

OFERTA

- szkolenia Rad Pedagogicznych
- szkolenia dla rodziców
- kursy komputerowe
- kursy doskonalące
- kursy kwalifikacyjne
- warsztaty
- warsztaty artystyczne
- studia podyplomowe
- studia uzupełniające
- inne szkolenia

INNE SZKOLENIA

- szkolenia BHP dla pracodawców
  i innych osób kierujących pracownikami

- szkolenia BHP dla nauczycieli
- szkolenia BHP dla pracowników na
  stanowiskach administracyjno-biurowych

- szkolenia dla pracowników na
  stanowiskach robotniczych

- udzielanie pierwszej pomocy
  przedlekarskiej

- szkolenia z zakresu ochrony
  przeciwpożarowej


SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH

- umiejętności dydaktyczne nauczyciela
- pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- umiejętności wychowawcze nauczyciela
- organizacja pracy szkoły/placówki
- wspieranie kompetencji zawodowych
  nauczyciela


WARSZTATY m.in.:

- edukacja filmowa w edukacji
- diagnoza poziomu opanowania
  umiejętności matematycznych uczniów po
  szkole podstawowej

- znaczenie diagnozy w pracy dydaktyczno-
  wychowawczej nauczycieli różnych etapów
  edukacji

- rozwój i awans zawodowy nauczyciela
  stażysty
- zespołowe projektowanie oddziaływań
  edukacyjno - terapeutycznych dla uczniów
  z orzeczeniem o potrzebie kształcenia
  specjalnego

- rozwój i awans nauczyciela kontraktowego
- ZOOM, czyli jak zdalnie pracować
  z uczniami

- korzystanie z platformy epodreczniki.pl
- wychowanie do wartości, a kształcenie
  postaw młodego człowieka

- narzędzia do tworzenia interaktywnych
  materiałów dydaktycznych (LearningApps,
  Wordwall)

- rola nauczyciela współorganizującego
  kształcenie uczniów niepełnosprawnych

- innowacje pedagogiczne w przedszkolu
  i edukacji wczesnoszkolnej
- rola i zadania opiekuna stażu
- tworzenie interaktywnych materiałów
  w genial.ly

- jak pracować z dziećmi z zaburzeniami
  emocjonalnymi?

- dostępne programy i aplikacje do
  zastosowania na przedmiotach
  przyrodniczych

- diagnoza przedszkolna - wspomaganie
  dzieci w osiąganiu dojrzałości szkolnej

- zadania dla nauczycieli, wychowawców
  i specjalistów w zakresie organizacji
  pomocy psychologiczno-pedagogicznej

- analiza wyników matury z matematyki na
  poziomie podstawowym i rozszerzonym

- omówienie wyników pisemnej matury
- innowacje pedagogiczne i eksperyment
  w szkole

- microsoft Teams jako narzędzie nauczania
  on-line

- kim jest mój uczeń – rozpoznawanie
  i uwzględnianie indywidualności ucznia
  w procesie nauczania


PROPOZYCJE WARSZTATÓW ARTYSTYCZNYCH

- zaczarowany świat filcu
- kwiaty z tkaniny na każdą okazję

- paper Roller. Kształtowanie form
  dekoracyjnych i użytkowych
  z gazetowych rurek – drugie
  życie papieru
- kurs choreografii i sztuki użytkowej

- oprawa plastyczna imprez szkolnych
  z elementami papieroplastyki
  i bibułkarstwa
- oprawa muzyczna imprez szkolnych:
  apele, akademie, uroczystości

- zabawy muzyczno-rytmiczne w edukacji
  elementarnej
- piosenka w edukacji elementarnej:
  rozszerzenie repertuaru; nauka gry na
  instrumentach klawiszowych

- wiosenne śpiewanie i tańczenie
  – zabawy muzyczno-ruchowe na
  wiosnę i lato

- tańce na każdą okazję – nauka polskich
  tańców ludowych

- warsztaty tkackie: makramy, wyroby ze
  sznurka

- warsztaty sztuki wikliniarskiej: wiklina
  artystyczna i użytkowa

- warsztaty sztuki ludowej
- przygotowywanie bożonarodzeniowych
  ozdób świątecznych z gliny

- przygotowywanie wielkanocnych ozdób
  świątecznych z gliny

- profil taneczny na lekcji wychowania
  fizycznego

- wybrane formy fitness
- metodyka nauczania wybranych tańców
  towarzyskich w zakresie podstawowym
  dla początkujących (walc angielski,
  quickstep, fokstrot, rumba, cha cha, jive)

- tańce integracyjne
- uczymy się tańczyć – podstawowe kroki
  i figury tańców: walc angielski, walc
  wiedeński, cha cha, jive


STUDIA PODYPLOMOWE

- oligofrenopedagogika - edukacja,
  rehabilitacja i rewalidacja osób
  z niepełnosprawnością intelektualną

- terapia pedagogiczna i rewalidacja
  indywidualna

- przygotowanie pedagogiczne
- bezpieczeństwo i higiena pracy
- pedagogika lecznicza
- integracja sensoryczna
- wczesne i całożyciowe wspomaganie
  rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem
  i/lub zespołem Aspergera


STUDIA UZUPEŁNIAJĄCE

- oligofrenopedagogika - edukacja
  rehabilitacja i rewalidacja osób
  z niepełnosprawnością intelektualną

- terapia pedagogiczna i rewalidacja
  indywidualna

Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku Zdroju jest publiczną placówką oświatową działającą od 19 sierpnia 2002r. Misją naszego Ośrodka jest wspieranie szkół i placówek oświatowych w systematycznym podnoszeniu jakości pracy zgodnie z ich zdiagnozowanymi potrzebami. Nasze działania ukierunkowane są na aktualne potrzeby placówek w zakresie doskonalenia zawodowego kadry pedagogicznej.



Dnia 15.06.2010r. decyzją Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach, Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku-Zdroju uzyskał akredytację numer KO II-42350/1/2010.

Dnia 28.02.2011r. decyzją Ministra Edukacji Narodowej, Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku-Zdroju uzyskał tytuł Miejsca Okrywania Talentów.


Celem naszej działalności jest:
  • organizowanie i prowadzenie działalności podnoszącej poziom przygotowania zawodowego nauczycieli szkół i placówek,
  • prowadzenie doradztwa organizacyjnego, metodycznego i merytorycznego.


Ponieważ chcemy wypracować przydatne standardy edukacyjne, podjęliśmy współpracę z doświadczonymi i sprawdzonymi edukatorami. Nasi klienci mogą korzystać z funkcjonalnej bazy szkoleniowo-dydaktycznej w siedzibie Ośrodka wyposażonej w nowoczesny sprzęt multimedialny, audiowizualny, fachową literaturę oraz pomoce dydaktyczne.

Oferta obejmuje propozycję warsztatów, szkoleń oraz kursów kierowanych do kadry kierowniczej, nauczycieli, rodziców oraz osób niezwiązanych z oświatą. Zapewniamy wykwalifikowaną, profesjonalną i doświadczoną kadrę, efektywne metody pracy, przydatne dla uczestników materiały szkoleniowe, dobrze wyposażoną bazę lokalową. Proponowane przez nas formy doradztwa metodycznego i doskonalenia kadry pedagogicznej mają charakter otwarty.




SZKOLENIA RAD PEDAGOGICZNYCH

I. Umiejętności dydaktyczne nauczyciela:
  • Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego
  • Diagnoza w planowaniu procesu edukacyjnego.
  • Wspomaganie rozwoju dziecka młodszego.
  • Analiza i wykorzystanie wyników diagnozy przedszkolnej.
  • Indywidualizacja pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
  • Nowatorskie metody pracy w przedszkolu.
  • Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej i informatycznej
  • Wspomaganie rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się.
  • Motywowanie uczniów do nauki i właściwego zachowania.
  • Nowoczesne metody aktywizujące w nauczaniu.
  • Rozwijanie dziecięcych pasji.
  • Rozwijanie twórczego myślenia u uczniów.
  • Praca z uczniem zdolnym.
  • Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminu zewnętrznego.
  • Wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w planowaniu działań naprawczych i doskonalących.
  • Edukacyjna Wartość Dodana.
  • Trudności w nauce i sposoby ich rozwiązywania.
  • Ocenianie jako forma motywowania uczniów do nauki.
  • Pułapki i błędy w ocenianiu.
  • Zespołowa praca nauczycieli.
  • Ocenianie kształtujące a ocenianie sumujące w praktyce szkolnej.
  • Ocenianie kształtujące.
  • Metoda projektu jako narzędzie kształtowania kompetencji kluczowych.
  • Kształtowanie kompetencji kluczowych w procesie dydaktycznym.
  • Kształcenie kompetencji informacyjnych u uczniów
  • Biblioterapia w teorii i praktyce.
  • Neurodydaktyka a proces rozwoju ucznia.
  • Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z ryzykiem dysleksji
  • Kształcenia włączające
II. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna:
  • Jak organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną na terenie szkoły?
  • Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Diagnoza na poziomie szkoły jako rozpoznawanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
  • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – model współpracy różnych instytucji.
  • Diagnoza gotowości szkolnej.
  • Wspomaganie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym.
  • Rola i zadania nauczyciela pracującego z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle obowiązujących przepisów.
  • Terapia pedagogiczna - zagadnienia praktyczne, propozycje zajęć.
  • Rola szkoły i nauczyciela w postępowaniu z dzieckiem uzdolnionym.
  • Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole.
  • Zaburzenia komunikacji jako jedna z kategorii specjalnych potrzeb edukacyjnych.
  • Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych.
  • Rewalidacja w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną.
  • Praca z uczniem przejawiającym zaburzone zachowania.
  • Uzależnienie od Internetu.
  • Depresja wśród dzieci i młodzieży.
  • Rola mass mediów w kształtowaniu postaw młodego człowieka.
  • Uczeń z zaburzeniami lękowymi.
  • Jak pomóc dzieciom radzić sobie z emocjami?
  • Uczeń z ADHD i zaburzeniami zachowania.
  • Modelowy system profilaktyki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  • Uczeń z zespołem FAS.
  • Uczeń z zespołem Aspergera
  • Uczeń z autyzmem
  • Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.
  • Profilaktyka depresji – depresja jako choroba XXI wieku – mity i rzeczywistość.
  • Zaburzenia odżywiania – anoreksja i bulimia.
  • Dostosowanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia.
  • Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych.
  • Praktyczne zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  • Psychologia konfliktów – mediacje, negocjacje.
  • Aspekty psychologiczne w pracy z uczniami przejawiającymi zaburzone zachowania.
  • Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty
  • Zaburzenia uczenia się – dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia w praktyce szkolnej.
  • Zaburzenia depresyjno-lękowe wśród dzieci i młodzieży.
III. Umiejętności wychowawcze nauczyciela:
  • Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
  • Jak uatrakcyjnić wywiadówkę szkolną?
  • Rodzice są partnerami szkoły.
  • Współpraca szkoły i rodziny w obszarze wychowania.
  • Nauczyciele, rodzice, uczniowie – partnerzy w wychowaniu.
  • Trudne zachowania ucznia, trudne sytuacje w klasie.
  • Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?
  • Negatywne emocje u młodzieży – jak sobie z nimi radzić?
  • Dyscyplina w klasie.
  • Rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli i rodziców.
  • Klasa jako środowisko motywujące uczniów do nauki, pracy.
  • Mediacje - jako sposób rozwiązywania konfliktów szkolnych.
  • Mediacje rówieśnicze.
  • Jak efektywnie porozumiewać się z rodzicami?
  • Dopalacze i inne substancje psychoaktywne.
  • Wagary – jak im przeciwdziałać?
  • Wspieranie dzieci nieśmiałych i wrażliwych.
  • Internet a trudności w nauce.
  • Internet - zagrożenia dla uczniów.
  • Zapobieganie i reagowanie na cyberprzemoc.
  • Przemoc i zachowania agresywne w grupie rówieśniczej, sposoby przeciwdziałania.
  • Współpraca z rodzicami w zakresie realizacji statutowych zadań szkoły.
  • Problemy wychowawcze jak je rozwiązywać i jak sobie z nimi radzić?
  • Formy i metody pozalekcyjnych zajęć wychowawczych.
  • Organizacja godzin wychowawczych.
  • Integracja klasy – wspólne tworzenie wartości wychowawczych.
  • Umiejętności ułatwiające nawiązywanie kontaktów – praca zespołowa.
IV. Organizacja pracy szkoły/placówki:
  • Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania.
  • Tworzenie planu pracy szkoły.
  • Tworzenie programu wychowawczo-profilaktycznego placówki.
  • Zasady i formy organizacji WDN w placówkach oświatowych.
  • Kompetencje rady pedagogicznej.
  • Zadania i obowiązki nauczyciela.
  • Kreowanie pozytywnego wizerunku placówki w środowisku lokalnym.
  • Prawo autorskie w praktyce szkolnej.
  • Prawa człowieka i prawa dziecka w praktyce szkolnej
  • Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych do podniesienia efektów kształcenia.
  • Analiza i interpretacja danych statystycznych egzaminów zewnętrznych.
  • Ewaluacja wewnętrzna placówki oświatowej.
  • Wykorzystanie wniosków z ewaluacji wewnętrznej do podniesienia jakości pracy placówki oświatowej.
  • Zbieranie informacji zwrotnej jako sposób doskonalenia warsztatu pracy nauczyciela.
  • Doradztwo zawodowe w szkole - rola nauczyciela i wychowawcy.
  • Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie - wybór - ewaluacja.
  • Działania szkoły na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa uczniów.
  • Jak tworzyć szkołę promującą zdrowie?
  • Zmiany w prawie oświatowym.
  • Ochrona danych osobowych w placówce oświatowej.
  • Wolontariat w szkole.
V. Wspieranie kompetencji zawodowych nauczyciela:
  • Umiejętności kluczowe w edukacji.
  • Kompetencje nauczyciela we współczesnej szkole – status nauczyciela w dokumentach.
  • Wspomaganie naturalnego procesu uczenia się.
  • Kreatywne kompetencje nauczyciela.
  • Kompetencje interpersonalne nauczyciela
  • Wiedza czy umiejętności - czego bardziej potrzebuje uczeń?
  • Etyka zawodu nauczyciela.
  • Budowanie autorytetu nauczyciela wśród uczniów i rodziców.
  • Czynniki wpływające na profesjonalizm nauczyciela.
  • Wypalenie zawodowe nauczyciela.
  • Indywidualne umiejętności radzenia sobie ze stresem.
  • Eustres i dystres. Techniki relaksacyjne.
  • Dojrzała asertywna komunikacja interpersonalna.
  • Zdrowy styl życia.
  • Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach.
  • Praca z tablicą interaktywną.
  • Facebook jako narzędzie w edukacji.
  • Innowacje pedagogiczne i programy autorskie.
  • Umiejętność pracy w zespole.
  • Samoocena w pracy nauczyciela.
  • Sprawozdanie z pracy nauczyciela - przykłady działań.
  • Wybrane aspekty inteligencji emocjonalnej.
  • Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości.
  • Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z mediów społecznych.


SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie