Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Podyplomowe Studium Zarządzanie Produktami

SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA - Katedra Teorii Zarządzania

al. Niepodległości 164 budynek F, pok. 1102, 1103, 02-554 Warszawa
tel.: (0-22) 564 86 20; (0-22) 564 93 40; faks: (0-22) 564 93 41

www:   http://www.sgh.waw.ple-mail:   bpienk@sgh.waw.pl
mpindel@sgh.waw.pl


Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2763 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

» Bieżące edycje
  • Edycja I - edycja zostanie uruchomiona w semestrze zimowym roku akademickiego 2006/2007 (zajęcia rozpoczną się w październiku 2006 r.). Zapisy przyjmowane będą od maja 2006 r.
Poniższe informacje dotyczącą edycji I.

» Czesne

Opłata za całość studiów wynosi: 6 800 zł (wpłata jednorazowa przy zapisie).

Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych oraz koszt wydania świadectwa ukończenia studium.

Zobacz: numer konta. Tytuł wpłaty: "500-06-1221".

» Tryb naboru

Rekrutacja kandydatów na studia jest otwarta i odbywa się na zasadzie kolejności zgłoszeń (wniesienie opłaty za studia oraz złożenie w sekretariacie kompletu wymaganych dokumentów jest równoznaczne z przyjęciem).

Planowana liczba uczestników: 30 – 40 osób.

Wymagane dokumenty:

» Cel studium

  • Pokazanie odbiorcom podejść, metod i technik, według których powinna przebiegać organizacja zarządzania produktami
  • Pokazanie skutecznych i efektywnych metod tworzenia optymalnego portfela produktów
  • Dostarczenie uczestnikom efektywnych narzędzi pozwalających na kształtowanie relacji z otoczeniem, wpływanie na ich działania.
  • Zajęcia mają w dużej mierze charakter praktyczny i opierają się na najlepszych praktykach organizacyjnych.

» Adresaci studium


  • Przyszli i obecni menedżerowie produktu
  • Menedżerowie grup produktów
  • Osoby tworzące strategię firmy i produktów
  • Specjaliści ds. marketingu
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie portfelem produktów
  • Brand managerowie
  • Pracownicy działów marketingu i sprzedaży
  • Osoby zajmujące się tworzeniem i realizacją strategii marketingowych
  • Osoby odpowiedzialne za planowanie w firmie
  • Osoby odpowiedzialne za budowę biznes planów i planów marketingowych
  • Team liderzy
  • inni

» Wykładowcy
  • Wykładowcy SGH
  • Wykładowcy innych uczelni
  • Praktycy – w zależności od modułu: menedżerowie, pracownicy agencji badawczych, menedżerowie produktu, specjaliści i eksperci.
» Zespół wykładowców

- prof. dr hab. Piotr Płoszajski
- prof. dr hab. Ireneusz Rutkowski
- dr hab. Grażyna Aniszewska
- dr Małgorzata Bombol
- dr hab. Krzysztof Jasiecki
- dr Maria Aluchna
- dr Łukasz Marecki
- dr Rafał Mrówka
- dr Marek Panfil
- dr Mikołaj Pindelski
- mgr Grzegorz Augustyniak
- mgr Marcin Charkiewicz
- mec. Piotr Grodzki
- mgr Marek Laszuk
- mgr Beata Mierzejewska
- mgr inż. Witold Halwic
- lek. med. Rafał Uniczko


» Program studium

Program Studium Zarządzania Produktami składa się z ośmiu modułów. Pierwszy poświęcony jest analizie rynku w kontekście zarządzania produktami, drugi poświęcony jest organizacji zarządzania produktami, trzeci dotyczy zespołów produktów oraz zarządzania produktem w formie projektowej, czwarty ukazuje zagadnienia związane z finansami produktu, piąty wyjaśnia logistykę produktu, szósty poświęcony jest zarządzaniu produktami na specyficznych rynkach, siódmy dotyczy komunikacji związanej z produktem, zaś ostatni moduł to konsultacje związane z tworzeniem pracy dyplomowej.

I. PRODUKT NA RYNKU (26 godzin)

Funkcjonowanie rynku
- makroekonomiczne podstawy funkcjonowania rynku
- podstawy współczesnych koncepcji ekonomii
- firma na rynku
- produkt
Analiza rynku
- metody analizy rynku
- analiza danych
- metody selekcji informacji
- wyciąganie wniosków
Analiza potrzeb klienta
- współczesne metody badań rynkowych
- analiza statystyczna
- budowanie profilu klienta
- wykorzystanie programów komputerowych do analiz
Badania rynkowe
- współczesne metody badań rynkowych
- analiza statystyczna
- wykorzystanie programów komputerowych do analiz
- wykorzystanie badań w zarządzaniu produktami

II ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA PRODUKTAMI (50 godzin)

Zarządzanie strategiczne produktem
- reguły i zasady budowy strategii organizacji
- strategie produktowe
- strategia wspierająca zarządzanie produktami
- product development
Marketing strategiczny produktu
- współczesne koncepcje marketingowe
- marketing produktu
- tworzenie wartości dodanej produktu
- zarządzanie marką
Zarządzanie innowacjami produktowymi
- innowacje w organizacji
- strategie nowych produktów
- zarządzanie cyklem życia produktu
- ustalanie ceny
- product development
Wprowadzanie produktów na rynek
- zasady umieszczania produktów na rynku
- segmentacja
- budowanie grupy odbiorców
- kontakty z klientem
Budowa i zarządzanie portfelem produktów
- budowanie portfela produktów
- zarządzanie portfelem produktów
- metody portfelowe

III. PROJEKT – PRODUKT (22 godziny)

Trening kreatywności
Zarządzanie projektami i zespołami
- tworzenie zespołu
- motywowanie
- techniki organizatorskie
Przywództwo i menedżer produktu
- przywództwo
- zarządzanie i menedżer
- menedżer produktu

IV. FINANSE PRODUKTU (12 godzin)

Plan marketingowy i biznes plan produktu
- budowa biznes planu produktu
- planowanie strategiczne
- prognozy i projekcje
- źródła finansowania
- plan marketingowy
Analiza wykonalności – Feasibility Study
- analiza finansowa
- analiza prawdopodobieństwa powodzenia
- determinanty sukcesu na rynku
- wycena produktów

V. LOGISTYKA i SPRZEDAŻ PRODUKTU (12 godzin)

Zarządzanie kanałami dystrybucji
- kanały dystrybucji
- logistyka
- współpraca z dystrybutorami
Wygrywanie przetargów i sprzedaż
- uwarunkowania organizacji przetargów
- przetargi w instytucjach rządowych i samorządowych
- przetargi w biznesie
- wskazówki do efektywnego uczestnictwa w przetargach

VI. ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI NA RYNKACH SPECYFICZNYCH (18 godzin)

Specyfika zarządzania produktem przemysłowym
Zarządzanie produktem FMCG
Zarządzanie produktem telekomunikacyjnym i IT
Zarządzanie produktem farmaceutycznym
Zarządzanie produktem finansowym i ubezpieczeniowym
Aspekty prawne zarządzania produktami na rynkach specyficznych

VII. KOMUNIKACJA i PRODUKT (20 godzin)

Marketing i efektywna komunikacja z klientem
- zasady i techniki komunikacji z rynkiem
- budowa przekazu
- wpływanie na postępowanie nabywcy
Tworzenie prezentacji produktu i sprzedaż
- klient wewnętrzny
- klient zewnętrzny
- techniki perswazji
- wykorzystanie metod i technik prezentacji
PR i lobbying na rzecz produktu
- Zasady tworzenia PR produktu
- Lobbying i i działania wspierające
- Sytuacje kryzysowe

VIII. KONSULTACJE związane z przygotowaniem pracy projektowej (40 godzin)

Program studium obejmuje łącznie 160 godzin, w tym 50 godzin wykładów, 10 godzin ćwiczeń oraz 100 godzin konwersatoriów i warsztatów. Ponadto na konsultacje z ekspertami przewidzianych jest 40 godzin.


» Sposób organizacji kształcenia
  • Wprowadzenie teoretyczne: przedstawienie modeli/algorytmów działania, które w łatwy sposób dawałyby się zastosować w praktyce działalności menedżerskiej; forma: wykłady ilustrowane przykładami
  • Case studies: analiza przypadków praktycznych, sukcesów i błędów, adaptacja do własnej sytuacji przez słuchaczy
  • Symulacja lub projekt: rozwiązanie rozbudowanego zadania, przygotowanie rozbudowanego projektu; praca w grupach pozwalających na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami studium pod nadzorem wykładowcy; forma: warsztaty w trakcie zajęć lub praca domowa sprawdzana i zwracana z uwagami przez wykładowcę.

» Warunki zaliczenia:
  • Obecności na zajęciach
  • Realizacji projektów, zadań na zajęciach lub w formie prac domowych
  • Ewentualnych egzaminów po wybranych najważniejszych modułach
  • Przygotowania i obrony końcowego projektu dyplomowego realizowanego w formie pisemnej
» Organizacja studium

Studium trwa 2 semestry i jest uruchamiane zawsze w semestrze zimowym. Zajęcia rozpoczynają się w październiku danego roku i kończą w czerwcu następnego roku. Przyjmowanie zapisów rozpoczyna się w maju tego samego roku, w którym ma zostać uruchomiona dana edycja studium.

Zajęcia będą odbywały się w trybie zjazdów piątkowo-sobotnich: 19 zjazdów w ciągu 9 miesięcy, na ogół dwa spotkania w miesiącu (w piątki od 16:30 oraz w soboty).

Uroczyste zakończenie studium i wręczenie dyplomów odbędzie się na ostatnim spotkaniu.

Kierownik studium: dr Mikołaj Pindelski

» Dodatkowe informacje i zapisy

Katedra Teorii Zarządzania
al. Niepodległości 164
budynek F, pok. 1102, 1103 (XI piętro)
02-554 Warszawa

tel.: (0-22) 564 86 20
tel.: (0-22) 564 93 40
faks: (0-22) 564 93 41

Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Bożena Pieńkos, e-mail: bpienk@sgh.waw.pl
Kierownik studium, dr Mikołaj Pindelski, e-mail: mpindel@sgh.waw.pl, tel. kom.: 0-606 303 935
(prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku)

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie