O nas
Jesteśmy placówką kształcenia specjalnego, przeznaczoną
dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim w wieku od 3 do 24 lat. Różnorodność stosowanych przez nas form pracy terapeutycznej sprzyja wszechstronnemu rozwojowi uczniów, pozwala nabywać, doskonalić i utrwalać różnorodne umiejętności. Kształcenie uczniów w szkole jest
dostosowane do ich możliwości oraz potrzeb edukacyjnych.
ZAJĘCIA DODATKOWE
Logopeda

Diagnozą i terapią logopedyczną objęci są wszyscy uczniowie
przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum. Celem diagnozy jest stwierdzenie w jakim stopniu są zaburzone sprawności językowe. Określamy czy dziecko sobie radzi: czy mówi, czy
i jakie podejmuje próby kontaktu werbalnego, czy rozumie mowę innych, czy potrafi porozumiewać się z otoczeniem. Kompleksowa terapia logopedyczna obejmuje stymulacje różnych funkcji, co pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie usuwania zaburzeń mowy,
ułatwia dziecku funkcjonowanie w grupie i środowisku rodzinnym.
Gimnastyka korekcyjna

Uczniowie objęci są rewalidacją indywidualną w zakresie korekcji wad postawy. Podstawowym celem zajęć korekcyjnych jest
przeciwdziałanie i zapobieganie powstawianiu i pogłębianiu się wad postawy ciała u dzieci i młodzieży. Prawidłowa postawa ciała ma decydujące znaczenie dla rozwijającego się organizmu i zdrowia dziecka, krążenia, oddychania i trawienia. Właściwe i w odpowiednim czasie podjęte działania korekcyjne zapobiegają powstawaniu, pogłębianiu i utrwalaniu się wady postawy i wynikającym w następstwie tego schorzeniom organizmu.
Psycholog

Opieką psychologiczną
objęci są wszyscy uczniowie z naszego ośrodka. W trakcie nauki szkolnej prowadzona jest obserwacja postępów w ogólnym rozwoju dziecka, w zakresie jego specyficznych uzdolnień, dojrzałości emocjonalnej, funkcjonowania w grupie itp. Wyniki badań psychologicznych, obserwacje nauczycieli-wychowawców, analiza wytworów dziecka są podstawą do planowania i prognozowania pracy
z dziećmi i rodzicami. Współpraca psychologa polega głównie na stałym przepływie informacji i spostrzeżeń na temat funkcjonowania dzieci i wspólnej analizie wytworów i zachowań dzieci.
Stymulacja polisensoryczna

Sala Doświadczania Świata (SNOEZELEN) pomaga dzieciom
i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie
w wielozmysłowym poznawaniu otoczenia poprzez dostarczanie różnorodnych, nieznanych im bodźców. Zajęcia mają charakter indywidualny, gdzie dzieci pod okiem nauczyciela same dozują sobie wrażenia zmysłowe oraz grupowy w formie spektakli związanymi z porami roku. Zajęcia sprzyjają łagodzeniu napięć, stresów, pozwalają wyciszyć się i odpocząć. Sala wyposażona jest w kulę lustrzaną, projektor, kolumnę wodną, światłowody, sprzęt nagłaśniający, lampę UV.