O nas

Połączenie kształcenia ogólnego z artystycznym powinno prowadzi w naszej placówce do tego, aby oba te obszary wzajemnie się uzupełniały i wzbogacały, dając łącznie coś więcej niż tylko prostą sumę zdobytej wiedzy, doświadczenia
i umiejętności. Nauczyciele, odwołując się do różnych poziomów
i form aktywności, zarówno
intelektualnej, jak i emocjonalnej, wskazują uczniowi zasady
obiektywnego, logicznego rozumowania, rozwijają wrażliwość estetyczną, uczą samodzielnego odkrywania piękna.
W realizacji programu edukacyjnego szkoły przyjmujemy założenie, że w kształceniu artystycznym stosowanie całkowicie obiektywnych kryteriów nie jest w pełni możliwe, a ocena rezultatów osiągniętych przez ucznia częściej wyraża osobiste przekonania nauczyciela, niż kategoryczną pewność. Wartość dzieła realizuje się w
kontakcie z odbiorcą, im więcej możliwych interpretacji wywołuje obraz, rysunek czy forma przestrzenna, tym żywot dzieła jest bogatszy.

Kadra pedagogiczna szkoły, reagująca na dzieło ucznia z całą możliwą wrażliwością, buduje swój autorytet pedagogiczny poprzez
wymierne osiągnięcia pedagogiczne i artystyczne. Elementem systemowym wspierającym kształtowanie wizerunku artystycznego szkoły i wartościowanie estetyczne jest opinia
Szkolnej Rady Artystycznej, którą tworzą nauczyciele
o uznanym i sprawdzonym dorobku artystycznym
i pedagogicznym wybierani spośród członków Rady Pedagogicznej i Zespołu Nauczycieli Przedmiotów Artystycznych.
Za fundament wspierania ucznia w rozwoju przyjęto rozpoznanie jego
indywidualnych predyspozycji oraz motywowanie do aktywności w procesie nauczania i uczenia się.
Pragniemy wyposażyć ucznia w kompetencje
niezbędne do funkcjonowania w zmieniającym się świecie, wzmocnić poczucie tożsamości i wspólnoty narodowej, motywować do ochrony języka ojczystego, wyrażania w różnych formach swojego talentu.

Szkoła kształtuje
postawy tolerancyjne, dba o wartości moralne. Stałe doskonalenie zawodowe nauczycieli stanowi priorytetowe zadanie w tworzeniu dobrej szkoły. Unowocześnienie systemu kształcenia, doskonalenie jakości pracy z uczniem szkoła wiąże z powszechnym wykorzystaniem technologii informacyjnej i aktywnością w procesie edukacyjnym zarówno ucznia jak i nauczyciela.
Ponadto dbamy o to, aby języki obce, technologia informacyjna oraz przedsiębiorczość były
ważnym elementem programu edukacyjnego. Szkoła poszukuje wspólnych dla wielu krajów europejskich obszarów edukacyjnych i rozwiązań organizacyjnych. Promocja kultury własnego regionu jest w tym aspekcie
ważnym zadaniem szkoły.
W WYNIKU KSZTAŁCENIA ABSOLWENT POWINIEN:
- twórczo kreować dzieła sztuki, świadomie posługując się językiem plastycznym w wyrażaniu indywidualnej osobowości artystycznej
- profesjonalnie korzystać z wiedzy oraz umiejętności warsztatowych w zakresie kształconych dziedzin sztuk plastycznych, w szczególności rysunku i malarstwa oraz nauczanej specjalności zawodowej (sztuki stosowanej) przy realizowaniu własnych projektów oraz projektów zleconych
- posiadać znajomość terminów i pojęć z zakresu sztuk pięknych i technik sztuk plastycznych oraz profesjonalnie korzystać z wiedzy z różnych źródeł, w tym najnowszych (m. in. z internetu)
- biegle czytać i sporządzać dokumentację projektową i wykonawczą (realizacyjną) w zakresie wyuczonych dziedzin sztuk plastycznych
- profesjonalnie stosować w praktyce zasady techniczne i technologiczne związane z wykonywaniem zawodu plastyka wyuczonych specjalności (sztuki stosowanej)