WIZJA SZKOŁY
Nadrzędnym celem Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim jest prawo do sukcesu każdego ucznia na miarę własnych możliwości. Szkoła jest przyjazna uczniowi i nauczycielowi. Dostosowana do standardów europejskich. Jest nowocześnie administrowana i wyposażona w pomoce naukowe.
Życzliwa atmosfera sprzyja podtrzymywaniu chęci i gotowości do nauki i pracy twórczej uczniów. Istnieją możliwości do rozwoju indywidualnych uzdolnień ucznia i jego osobowości. Współpracując ze społecznością uczniowską organizowane są ciekawe zajęcia pozalekcyjne w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych.
Zmniejszona liczebność klas umożliwia nauczycielowi indywidualne podejście do każdego ucznia i wypracowanie takiego systemu oceniania go, aby zminimalizować sytuacje stresujące, dać uczniowi większą pewność siebie i motywację do dalszej nauki.
Stosowanie zajęć aktywizujących pozwala być uczniowi aktywnym, ciekawym świata, otwartym. Uczy myślenia i rozwiązywania problemów oraz odpowiedzialności.
Kształtując postawy prospołeczne przygotuje ucznia do życia w społeczeństwie, nauczy i utrwali jego kulturę osobistą.
Szkoła jest silnie zintegrowana ze środowiskiem lokalnym. Umożliwia wszechstronne doskonalenie zawodowe nauczycieli. Działalność szkoły oparta jest na ścisłej współpracy dyrekcji, nauczycieli, pedagoga szkolnego, Samorządu Uczniowskiego i rodziców.
Samodzielnie opracowany Program Wychowawczy Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim ujmuje potrzeby ucznia, jego rodziców, pracowników szkoły, środowiska lokalnego. Jest podstawą do pracy wychowawczej.
MISJA SZKOŁY
Jesteśmy szkołą bezpieczną, interesującą, przyjazną, gdzie dziecko nie ginie w tłumie i rozwija swoje zdolności. Wysoki poziom kształcenia zapewnia dobrze wykwalifikowana kadra pedagogiczna, a nowoczesna baza dydaktyczna i sportowa pozwala na wszechstronny rozwój ucznia.
MODEL ABSOLWENTA:
Absolwent naszej szkoły jest wyposażony w rzetelną wiedzę, umie logiczne myśleć, posiada poczucie własnej wartości, jest odpowiedzialny za siebie, został przygotowany do testu kompetencji po klasie VI.
Zna i rozumie:
- podstawowe zasady moralne i istotę odpowiedzialności za siebie i za innych;
- trwałe wartości ogólnoludzkie i ma dla nich respekt;
- swoje prawa i obowiązki;
- zasady dobrych obyczajów i kultury bycia;
- podstawowe problemy ekologiczne;
- podstawowe wiadomości z historii i kultury własnego narodu i regionu;
- dyscypliny wiedzy określone przedmiotami programowymi;
Posiada umiejętności:
- komunikacyjne (sprawnie nawiązuje kontakty z innymi, poprawnie i zrozumiale wyraża się w mowie i piśmie w j. polskim, posiada podstawową znajomość j. obcych);
- społeczne (jest wrażliwy na potrzeby innych ludzi, cechuje się tolerancją i kulturą osobistą, umie współpracować w grupie, identyfikuje się z pozytywnymi wartościami grupy, potrafi stawić czoła różnym trudnościom, radzi sobie w różnych sytuacjach i środowiskach, potrafi organizować swój czas);
- poznawcze (potrafi czytać ze zrozumieniem, umie poszukiwać różnych źródeł informacji i wykorzystywać je w praktyce, posiada zdolność rejestrowania i porządkowania informacji);
- praktyczne (świadomie korzysta z dóbr kulturowych - zwłaszcza ze środków masowego przekazu, troszczy się o higienę osobistą, otoczenie i zdrowe warunki życia, potrafi czynnie uczestniczyć w działaniach sportowych).
Celem pracy szkoły będzie rozwiązanie następujących problemów:
- spójność w systemie wychowawczym w relacji rodzic – nauczyciel
- poczucie bezpieczeństwa wychowanków w szkole
- niwelowanie niepowodzeń szkolnych uczniów
- przeciwstawianie się agresji i braku tolerancji
- zaangażowanie rodziców w życie szkoły.
Naszym celem jest tworzenie wspólnie z rodzicami bezpiecznej i przyjaznej szkoły poprzez budowanie systemu wychowawczego, który zapewni właściwe relacje między dziećmi, rodzicami i szkołą.
Nasze zamierzenia będziemy realizować metodą małych kroków zacieśniając współpracę z rodzicami poprzez wspólne działania oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu.
Kierować będziemy się takimi wartościami jak: uczciwość, szacunek, tolerancja i życzliwość, lojalność, odpowiedzialność, wrażliwość, więź ze środowiskiem.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY |