Nasza szkoła
Nasza szkoła jest:
przyjazna, efektywna, bezpieczna, zdrowa, otwarta. Nasi uczniowie mają możliwość rozwinięcia swojej osobowości, zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych do dalszego kształcenia i potrzebnych w życiu. Pracują tu
nauczyciele i wychowawcy, którzy w przyjaznej i serdecznej atmosferze pomogą dziecku zaistnieć w społeczności uczniowskiej, w pełni rozwinąć talenty i przygotują do kontynuacji nauki w gimnazjum. Każdy uczeń w naszej szkole może czuć się wartościowym, akceptowanym i użytecznym. Może zaspakajać swoją ciekawość, odkrywać swoje możliwości, uczestniczyć we wspólnych działaniach, osiągać sukcesy oraz odczuwać satysfakcję ze zdobywania wiedzy. Nasza szkoła zapewnia wszechstronny rozwój wszystkim uczniom. Jest miejscem nabywania bogatego doświadczenia życiowego, solidnego przygotowania do dalszej nauki i podejmowania coraz bardziej odpowiedzialnych zadań. Daje możliwości odniesienia sukcesów w różnych dziedzinach. Stwarza poczucie bezpieczeństwa.
Klasy sportowe
W roku szkolnym 2003/2004 w naszej szkole została po raz pierwszy utworzona klasa sportowa o specjalności – piłka ręczna i od tego momentu rokrocznie tworzona jest kolejna klasa. Uczniowie tych klas mają
dodatkowe zajęcia sportowe, które prowadzą trenerzy II klasy w tej specjalności, nauczyciele wychowania fizycznego naszej szkoły. Pod ich kierunkiem od wielu lat nasza szkoła w sporcie lideruje w punktacji szkół podstawowych w Bochni. Ponadto uczniowie w dniach treningów otrzymują bezpłatnie posiłek. Swoje umiejętności piłkarskie mają możliwość sprawdzać regularnie
uczestnicząc w rozgrywkach wojewódzkiej ligi młodzików i młodziczek, różnych turniejach, czy w igrzyskach młodzieży szkolnej.
Klasa integracyjna
We wrześniu 2007 roku w naszej szkole powstała klasa integracyjna. Oferta klasy integracyjnej jest skierowana do tych dzieci z miasta i powiatu, które z powodu stwierdzonych dysfunkcji wymagają szczególnej opieki i pomocy specjalistycznej. To właśnie dla nich przygotowana została baza wyposażona w pomoce dydaktyczne i rehabilitacyjne dostosowane do ich trudności.
Liczba uczniów w oddziale integracyjnym powinna wynosić od 15 do 20 osób, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. Kwalifikacji uczniów niepełnosprawnych do kształcenia integracyjnego dokonują zespoły orzekające Poradni Psychologiczno–Pedagogicznych, znajdujących się w rejonie zamieszkania dziecka. Przyjęto rozwiązanie, że
w oddziale integracyjnym jest nauczyciel prowadzący i nauczyciel wspomagający, który przede wszystkim odpowiada za pracę z dziećmi niepełnosprawnymi. W praktyce oznacza to, że w klasie podczas lekcji jest dwóch nauczycieli. Ponadto szkoła możne zatrudnić różnych specjalistów w zależności od potrzeb dzieci niepełnosprawnych: logopedę, psychologa, pedagoga, rehabilitanta, surdopedagoga, tyflopedagoga i innych.
Gimnastyka korekcyjno–kompensacyjna
Od wielu lat w naszej szkole organizujemy zajęcia z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Uczestnicy tych zajęć, głównie uczniowie z klas I - III w miłej, odpowiedniej atmosferze wychowawczej mają
możliwość doznawania radości podczas wysiłku fizycznego, ale także poprzez intensywne ćwiczenia
z pomocą ciekawych przyborów, formy zabawowej, ćwiczeń
z partnerem, odpowiednio dostosowanych do wieku, kształtować postawę ciała. Pozwalają też
eliminować wady nabyte w wyniku jednostronnego, siedzącego trybu życia, mniejszej ruchliwości spontanicznej ograniczonej przez zajęcia lekcyjne w szkole, spędzania czasu wolnego przed telewizorem, komputerem, stosowania nieprawidłowych wzorców ruchowych itp. Należy pamiętać, że wady postawy wywierają hamujący wpływ na rozwój naturalnych czynności ruchowych, wywołują ból i cierpienie.
Zajęcia rewalidacyjne
Biorą w nich udział uczniowie klasy integracyjnej. Są to zajęcia wspomagające proces dydaktyczny. Mają na celu
usprawnianie, korygowanie i kompensowanie zaburzonych funkcji uczniów oraz kształtowanie i usprawnianie umiejętności umożliwiających zdobywanie wiedzy, takich jak: słuchanie, mówienie, pisanie, czytanie, rachowanie, obserwowanie, odtwarzanie i tworzenie.
Realizowane ćwiczenia i zadania są dobierane zgodnie
z zaleceniami poradni, indywidualnie do każdego dziecka. Są to więc aktywności wspomagające procesy poznawcze, rozwój mowy, kształtujące percepcję wzrokową i słuchową, koordynację wzrokowo–ruchową, rozwijające sprawności manualne
i grafomotoryczne, a także umiejętności czytania, pisania i liczenia.
Organizowane są także
indywidualne zajęcia rewalidacyjne przeznaczone dla ucznia klasy integracyjnej z wadą słuchu, prowadzone przez specjalistę surdopedagoga. Ułatwiają dziecku funkcjonowanie w klasie i nawiązanie pozytywnego kontaktu z pozostałymi uczniami, a także nauczycielami.
Zapraszamy!!!