O nas
Uczniami szkoły są dzieci i młodzież przebywające na Oddziałach Dziecięcych Szpitala Wojewódzkiego we Włocławku oraz korzystające z leczenia w Szpitalu Uzdrowiskowym nr 3 im. dr Markiewicza w Ciechocinku.
Dzieciom przebywającym na leczeniu w tej specjalistycznej placówce zapewnia się bardzo dobre warunki hotelarsko-bytowe oraz całodobową opiekę wyspecjalizowanej kadry medycznej
i pedagogicznej.
Zarówno budynek szpitala jak i szkoły dostosowany jest do potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Posiadamy windy ułatwiające przemieszczanie się po obiektach. Szkoła połączona jest ze szpitalem łącznikiem, w związku z tym droga do niej jest bezpieczna i krótka.
W ciągu całego roku szkolnego realizowany jest program dydaktyczny w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum. W Szkole Podstawowej i Gimnazjum zapewniamy naukę języków obcych: angielskiego i niemieckiego. W klasach I-III SP uczymy języka angielskiego.
Szkoła posiada pracownię komputerową, specjalistyczny sprzęt komputerowy do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi oraz Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej. Umożliwiamy dzieciom i młodzieży zachowanie ciągłości nauki po powrocie do szkoły macierzystej.
Nasz cele i zadania
Celem Zespołu jest osiągnięcie możliwie wszechstronnego rozwoju uczniów/wychowanków, ich rewalidacja i wychowanie w integracji ze społeczeństwem, w dostępnym im zakresie za pomocą specjalnych metod zgodnie z zasadami pedagogiki specjalnej.
W celu sprostania tym wymogom Zespół realizuje systematycznie (w terminach pobytu
dzieci na leczeniu) następujące zadania:
1) Diagnozowanie możliwości psychofizycznych ucznia/ wychowanka w celu;
- zapewnienia prawidłowej adaptacji dziecka w placówce leczniczej, oddziale klasowym
i grupach wychowawczych
- ustalenia organizacji pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych i w zespole
pozalekcyjnych zajęć wychowawczych z uwzględnieniem harmonogramu dnia placówki leczniczej
- określenia metod i form pracy w oddziale przedszkolnym, klasowym i grupie wychowawczej
2) Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków nauczania i wychowania, dostosowanych
do potrzeb dzieci przewlekle chorych
i niepełnoprawnych.
3) Sprawowanie specjalistycznej opieki pedagogicznej w celu niwelowania lęków i fobii
szkolnych spowodowanych długotrwałą chorobą dziecka, radzenia sobie w sytuacjach trudnych i umiejętności szukania pomocy.
4) Organizowanie procesu nauczania i wychowania z zastosowaniem nowoczesnych metod nauczana w stopniu umożliwiającym każdemu dziecku:
- rozwijanie poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości, rozwijanie w jak najpełniejszym zakresie osobowości, talentów oraz zdolności umysłowych i fizycznych dziecka
- poznanie własnych praw i obowiązków, a także norm i wartości demokratycznych stosowanych w życiu społecznym na poziomie grupy rówieśniczej, społeczności szkolnej i społeczności lokalnej
- skuteczny dostęp do nauki, możliwości rekreacyjnych realizowany w sposób prowadzący do osiągnięcia przez dziecko jak najwyższego stopnia zintegrowania ze społeczeństwem oraz osobistego rozwoju, w tym jego rozwoju kulturowego i duchowego