WIZJA SZKOŁY:
"Istniejemy po to, aby stwarzać dzieciom najlepsze fundamenty, by w przyszłości one mogły budować lepszy świat"
Pragniemy w naszej szkole stwarzać warunki do kształcenia człowieka myślącego i wrażliwego. Niech nasza szkoła będzie przyjazna dziecku oraz otwarta na jego inicjatywy. Niech pozostaje wierna tradycji i historii rodzimej ziemi, a realizując proces kształcenia kieruje się najważniejszymi wartościami – miłością, szacunkiem i uczciwością. Niechaj będzie dobrą placówką oświatową, aby każdy jej uczeń mógł być z niej dumny, a w przyszłości wspominał ją jako dobrze zorganizowaną i zarządzaną.
MISJA SZKOŁY:
Jesteśmy szkołą, opierającą się w pracy wychowawczej z dziećmi na uniwersalnych wartościach ogólnoludzkich. Chcemy wychowywać uczniów odpowiedzialnych, uczciwych i samodzielnych. Pragniemy, by każdy uczeń osiągnął sukces na miarę swoich możliwości.
Osiągniemy to poprzez:
 - tworzenie atmosfery przyjaznej uczniowi, sprzyjającej zdobywaniu wiedzy i
umiejętności
- wykwalifikowaną kadrę systematycznie doskonalącą się i wzbogacającą swój warsztat pracy
- aktywizujące metody nauczania
- wykorzystywanie w procesie kształcenia techniki informacyjnej
- szeroką ofertę zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania i zdolności twórcze uczniów
- stwarzanie warunków umożliwiających uczniom słabszym z dodatkowymi potrzebami sprostanie wymaganiom edukacyjnym, poprzez zajęcia : dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne
- przestrzeganie zasad demokratycznego funkcjonowania społeczności szkolnej
- dobrze wyposażone pracownie: przedmiotowe, językowe, komputerowe
- działania na rzecz środowiska
- rzetelną realizację celów i zadań zawartych w ustawie o systemie oświaty oraz statucie szkoły.
CHARAKTERYSTYKA ABSOLWENTA SZKOŁY:
(WZORCOWY MODEL WYCHOWANKA)
SZKOŁA BĘDZIE STWARZAĆ SYTUACJE, ABY ABSOLWENT:
- W SFERZE ROZWOJU INTELEKTUALNEGO:
- pracował systematycznie i był odpowiedzialny za własną naukę
- wykorzystywał wiedzę w praktyce
- potrafił planować i organizować własną naukę
- rozpoznawał własne zdolności i predyspozycje
- dostrzegał zależności przyczynowo – skutkowe, czasowe i przestrzenne
- W SFERZE ROZWOJU DUCHOWO EMOCJONALNEGO:
- odróżniał dobro od zła i dokonywał właściwych wyborów
- poznawał i akceptował siebie
- umiał określić własne potrzeby i emocje
- wyrażał kulturalnie własne myśli i uczucia
- rozbudzał w sobie potrzebę ciągłego rozwoju
- W SFERZE ROZWOJU MORALNO – SPOŁECZNEGO:
- potrafił pracować w zespole
- umiał nawiązywać i podtrzymywać kontakty
- był wrażliwy na potrzeby innych
- był życzliwie nastawiony do świata i ludzi
- miał szacunek dla dobra wspólnego
- przyswoił sobie metody i techniki negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych
- W SFERZE ROZWOJU FIZYCZNEGO:
- dbał o własne ciało i zdrowie
- dbał o bezpieczeństwo własne i innych
- był wolny od nałogów
- znał zasady i miał nawyk stosowania higieny osobistej
CELE I ZADANIA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO SZKOŁY:
Przyjmując, że szkoła podstawowa wprowadza uczniów w świat wiedzy, wdraża ich do samodzielności i przygotowuje do aktywnego udziału w życiu społecznym oraz uznając, iż edukacja szkolna polega na harmonijnej, zespołowej pracy nauczycieli, wspieranej przez inne podmioty współpracujące ze szkołą, zakładamy, że cele i zadania przyjęte do realizacji funkcji wychowawczej szkoły maja przede wszystkim:
- Wprowadzać ucznia w świat nauki przez poznanie języka, pojęć, twierdzeń i metod na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie;
- Rozbudzać i rozwijać indywidualne zainteresowania ucznia;
- Wprowadzać ucznia w świat kultury i sztuki;
- Rozwijać umiejętności społeczne ucznia przez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej.
OGÓLNE ZADANIA WYCHOWAWCZE SZKOŁY:
- Rozwijanie umiejętności uczenia się.
- Rozpoznawanie własnych emocji i kierowanie swoim zachowaniem.
- Poznawanie człowieka i nabywanie umiejętności porozumiewania się z nim.
- Poznawanie ról społecznych w swoim środowisku i relacji zachodzących między nimi
oraz organizowanie różnych form społecznej aktywności.
- Poznawanie środowiska naturalnego przez pryzmat swego zdrowia psychicznego i
fizycznego.
|